regio 1 dvd afspelen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.490 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Topicstarter
beste tweakers,

Ik zit hier met een klein probleempje, ik kan namelijk aan dvdtjes komen met orginele afleveringen.
De uncut versies dus, maar deze dvd's zijn helaas wel alleen te krijgen met regio code 1 amerika en canada dus. Nu heb ik geen standalone dvd speler hier maar een gewone pc waar op ik deze wil afspelen. Deze pc is voorzien van bijna alle codecs en speelt normaal alles af. Nu is mijn vraag kan ik deze dvd's ook afspelen, aangezien ze een andere regio code hebben ??
AUB niet gaan zegge probeer dat gewoon fftjes want de dvd's moeten over komen uit de usa en kosten bijna 280 euri.

alvast bedankt, LyP0

ik voel me lekkaah !!!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12 14:26
Ja dat werkt.

heb dat thuis ook en speel deze af met powerdvd en dat werkt prima.

wel moet je je speler regio vrij maken... maar meestal zijn ze dit al.

[ Voor 31% gewijzigd door andreict op 13-04-2006 15:15 ]

Verwijderd

Als je dvd speler niet regiovrij is kan deze niet afspelen.
Proggie downloaden die je dvd speler regiovrij maakt (is een optie).

Onder hardware kan je je dvd speler een aantal x verwisselen van regio maar dit kan maar een paar x en daarna niet meer.

Dus een aanrader om het regiovrij te maken

Verwijderd

andreict schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:15:
Ja dat werkt.

heb dat thuis ook en speel deze af met powerdvd en dat werkt prima.
Dat wist ik niet

Verwijderd

Je kan volgens mij rond de 5 keer de regio veranderen in je dvd speler in je pc.

Wat dan toch de beste optie is denk ik om ze even snel te rippen zonder regiocode dan kan je ze wel overal in afspelen. Maar denk niet dat dit jou bedoeling is.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-12 17:50

MeNTaL_TO

The future is not set

Met Anydvd kan je iedere RPC2 speler ook regio vaste spelers ook regio vrij krijgen.
Alle pc gebaseerde dvdafspelers (windvd, powerdvd) zijn regiovrij en kijken alleen naar de regio van de drive.

Als je een rpc1 speler hebt is het helemaal makkelijk dan is dvdgenie voldoende.

@andreict: Of je edit je post ff met de suggestie van iemand onder je :+
@andreict2: Jullie hebben idd alle 3 in dezelfde minuut gepost, echter toen ik reageerde stonden de andere 2 reacties er al en jouw edit nog niet.

Mijn excuses, het leek nogal op een fipo.

[ Voor 35% gewijzigd door MeNTaL_TO op 13-04-2006 15:36 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
LyP0 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:13:
beste tweakers,

Ik zit hier met een klein probleempje, ik kan namelijk aan dvdtjes komen met orginele afleveringen.
De uncut versies dus, maar deze dvd's zijn helaas wel alleen te krijgen met regio code 1 amerika en canada dus. Nu heb ik geen standalone dvd speler hier maar een gewone pc waar op ik deze wil afspelen. Deze pc is voorzien van bijna alle codecs en speelt normaal alles af. Nu is mijn vraag kan ik deze dvd's ook afspelen, aangezien ze een andere regio code hebben ??
AUB niet gaan zegge probeer dat gewoon fftjes want de dvd's moeten over komen uit de usa en kosten bijna 280 euri.

alvast bedankt, LyP0
offtopic:
Ik hoop dat je ze niet bij DVDCraze gaat kopen, kan je flink genaaid worden.....

Zoek anders even naar "DVD-Region Free". Ik weet zeker dat dit tooltje je gaat helpen ;)

Mooooooeeeee......

• andreict
MeNTaL_TO schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:19:
Met Anydvd kan je iedere RPC2 speler ook regio vaste spelers ook regio vrij krijgen.
Alle pc gebaseerde dvdafspelers (windvd, powerdvd) zijn regiovrij en kijken alleen naar de regio van de drive.

Als je een rpc1 speler hebt is het helemaal makkelijk dan is dvdgenie voldoende.

@andreict: Of je edit je post ff met de suggestie van iemand onder je :+
ik had het gepost en toen meteen geedit maar in die tijd was die knakker me voor.. 8)7

• LyP0

LyP0

Topicstarter
het gaat hier om de orginele friends dvd box, collectors edition. ik heb niet veel geld en dit is dus een rib uit me lijf . maar jullie weten zeker dat dit gewoon werkt op n normale pc ? ik heb een plextor 16x dvd lezer er in en als prog heb ik nog liggen powerdvd of een of ander nvidia prog.

ik voel me lekkaah !!!

• andreict
LyP0 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:26:
het gaat hier om de orginele friends dvd box, collectors edition. ik heb niet veel geld en dit is dus een rib uit me lijf . maar jullie weten zeker dat dit gewoon werkt op n normale pc ? ik heb een plextor 16x dvd lezer er in en als prog heb ik nog liggen powerdvd of een of ander nvidia prog.
moeten we nu nog een keer JA gaan zeggen?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-12 11:02

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ehm, en wat weerhoud je er anders van om voor 15,- even een 2e dvd-drive te kopen die je wel op regio1 zet?

Verwijderd

Je kan nu al proberen de plextor regiocodevrij te maken. Dit kan met een firmwareupdate die RPC2 verandert in RPC1 (heb zo'n firmwares nog niet tegengekomen voor plextor-drives), of door de regiocodeinstelling van regio 2 (= europa) naar regio 0 (= wereldwijd) te veranderen.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:54
Ikzelf gebruik AnyDVD. Deze draait gewoon standaard op je pc mee en geeft aan de software aan dat je dvd speler regio vrij is of zelfs de regio die de dvd heeft.
Daarnaast zou je ze dan nog met elke willekeurige brand software kunnen kopieren zodat ze dan in een standalone speler draaien. Dus ja, het is gewoon mogelijk en bovenstaande is in mijn ogen de meest makkelijke oplossing om dit voor elkaar te krijgen.
Het programma is zoiezo niet te duur (daarnaast krijg je de updates voor de rest van je leven) en illegaal downloaden raad ik je af aangezien er gekraakte versies in de omloop zijn welke je pc dan om zeep helpen.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Die kan je in Nederland voor hetzelfde of minder geld vinden als je goed zoekt.
Ik had de mijne 2 jaar geleden voor 299 euro en mijn vriendin voor 199 euro.
[edit]Dat was de normale versie, niet de collectors edition of dat moet de nieuwe naam zijn voor alle boxen in een grote central perk doos.

[ Voor 12% gewijzigd door MeNTaL_TO op 13-04-2006 15:38 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• LyP0

LyP0

Topicstarter
allemaal bedankt, ze worden besteld :D

maaruh het is geen central perk box, een grote doos met alle afleveringen ( doh ) en making of's bloopers etc.
in totaal meer dan 40 dvd's.

[ Voor 11% gewijzigd door LyP0 op 13-04-2006 15:49 ]

ik voel me lekkaah !!!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

LyP0 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:45:
allemaal bedankt, ze worden besteld :D

maaruh het is geen central perk box, een grote doos met alle afleveringen ( doh ) en making of's bloopers etc.
in totaal meer dan 40 dvd's.
Uhm, de central perk box is een box met alle boxen (dus alle 10 seizoenen) alleen zijn dat volgens mij 30 dubbelzijdige dvd's. Daar staan ook bloopers en making offs op.

Je zou dus 10 dvd's hebben met extra's wat mij wel erg veel lijkt.

• LyP0

LyP0

Topicstarter
antwoord gevonden, kan dicht

ik voel me lekkaah !!!

Pagina: 1