Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Moet je aan het begin van Windows Setup (die uitgevoerd wordt voor het reparatiegedeelte) niet een driver laden voor third party I/O-controller drivers? Sinds wanneer doet dit probleem zich voor?
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060
Verwijderd
XP kent namlijk geen sata
Verwijderd
Ik moet mijn IDE harde schijf eruit halen om windows op de S-ATA te installeren, en een diskette met de betreffende S-ata drivers bij de start van de setup erin stoppen (f6 zoals in een vorig bericht duidelijk gemaakt)
PC Specificaties:
MSI K8T Neo Mobo
AMD 3000+ 2.0 GHz
1.5 GB DDR Geheugen
Harddisks: S-ATA 200 GB, Maxtor 120 GB
[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 13-04-2006 15:48 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ik heb hier helemaal geen diskettes thuis liggen. Dus ik ga opzoek naar die drivers voor een sata schijf op het internet en installeer ze op de IDE schijf en hopelijk kan ik dan de SATA schijf wel zien, en dan met de IDE schijf booten en dan via het netwerk de data van die SATA schijf naar mijn eigen pc verzenden.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Heeft je eigen Pc geen S-ATA controller, dan hang je de schijf in je eigen Pc en zet je de data over.MrVegeta schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:54:
He bedankt jongens, maar ik moet de sataschijf wel houden staat nog 70gb aan data op. Daar krijg ik dus ook die NTLDR fout op. Daarom heb ik er dus een IDE schijf naast geplaatst om te zien of ik vanaf die IDE schijf wel op de stata kon komen. Dat is dus niet zo omdat ik de drivers niet heb.
Ik heb hier helemaal geen diskettes thuis liggen. Dus ik ga opzoek naar die drivers voor een sata schijf op het internet en installeer ze op de IDE schijf en hopelijk kan ik dan de SATA schijf wel zien, en dan met de IDE schijf booten en dan via het netwerk de data van die SATA schijf naar mijn eigen pc verzenden.
Maar de P-ATA schijf bootable maken (windows installeren) en vervolgens de S-ATA drivers installeren moet ook prima gaan werken.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Dat zou mooi zijn...
Stond er dan al een Windows XP installatie op de S-ATA schijf? Zo niet dan moet je gewoon tijdens de installatie van Windows de S-ATA drivers installeren, dan moet het allemaal goed komen. (natuurlijk nadat jij, je data hebt veilig gesteld)MrVegeta schreef op donderdag 13 april 2006 @ 16:03:
Dat is idd ook een goed idee, maar het belangrijkste is dat de schijf nog intact is en dat ik er nu door de hulp van de sata drivers opkan, nu kan ik ook de NTLD bestanden van de IDE schijf op de SATA schijf plaatsen zodat ik daar (hopelijk) weer van kan booten.
Dat zou mooi zijn...
[ Voor 17% gewijzigd door _Dune_ op 13-04-2006 16:14 ]
Ik heb het zo opgelost.
Een IDE HDD op de computer aangesloten, die geinstalleerd en de Sata drivers voor het moederbord geinstalleerd. Toen gereboot daarna kon ik gelukkig weer op de SATA schijf komen, vanaf de IDE schijf 3 bestanden gekopieerd
boot.ini
NTLD
ntdetect
Op de root van de sata schijf gezet en nu start die weer op.
Bedankt allemaal voor jullie hulp en inzet.
*) Zorg ervoor dat je een diskette hebt met de betreffende S-ATA drivers + de OEMSETUP.INF bestand. (anders word de diskette niet herkent)
*) Vervolgens zorg je ervoor dat de BIOS zo is ingesteld dat het van de CD kan booten.
*) Boot vanaf een Windows XP CD.
*) Druk op F6 wanneer ervoor gevraagd wordt (dus opletten, of net zolang F6 rammen dat het plaats een diskette met stuurprogramma's scherm ervoor komt
*) Druk vervolgens op 'R' voor de Recovery Console. doe niks. laat het tellertje uitlopen voor de standaard toetsenbordindeling.
*) Meld je aan op een Windows XP installatie.
*) voer je administrator wachtwoord in.
X: <- is je CD/DVD ROM speler/brander.
*) typ het volgende in..
1
2
3
4
5
6
| X: CD \i386 C: CD \Windows COPY X:NTLDR COPY X:NTDETECT.COM |
*) toets vervolgens ook 'CHKDSK -p -r' om zeker van te zijn dat er geen bestandssysteem fouten zijn.
*) toets exit in en verwijder de XP CD-ROM.
^^ ipv van de reeks opdrachten kun je ook FIXBOOT gebruiken. maar deze oplossing is minder ingrijpend. je kunt FIXBOOT altijd nog later gebruiker mocht het geen soelaas brengen.
dat de boot.ini ontbreekt wil nog niet zeggen dat het NIET boot.. windows zal trachten om een bootbare XP partitie te vinden en daarvan te booten. Kun je later alsnog via google.com of ander dergelijke zoeksite de gegevens opzoeken hoe je een boot.ini opnieuw maakt.
Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)