[Word2000] Standaard opmaakprofielen overschrijven

Pagina: 1
Acties:

• hing
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05-2023
Hallo allemaal,

In Word heb ik een aantal profielen voor koppen, subkoppen etc.
Op zich werkt dit allemaal prima, maar wanneer er gebruik gemaakt wordt van figuur of tabelnummering (hoofdstuknummer gevolgd door figuur/tabelnummer), dan kan Word alleen maar nummeren volgens de standaard opmaakprofielen, dus "Kop 1", "Kop 2" etc en niet mijn custom profielen.

Om dit probleem op te lossen moet ik dus volgens mij de standaard opmaakprofielen overschrijven met mijn eigen opmaakprofielen. Als er een andere methode is hoor ik het graag!

Ik heb even in die profielen lopen rommelen, maar je kunt blijkbaar alleen profielen "baseren" op elkaar maar niet direct overschrijven.

Iemand enig idee hoe ik dit probleem handig kan oplossen? Uiteraard kan ik alles handmatig overnemen, maar dat vind ik te foutgevoelig. Dus...suggesties zijn van harte welkom!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Je wilt dus eigenlijk een figuur/tabelnummering hebben met custom nummering, die niet afhankelijk is van de standaard kopteksten, maar van je eigen kopteksten?

Dit kan uiteraard, echter, je moet dan wat 'dieper' in de fields van Word duiken dan alleen de invoerwindows van Word zelf gebruiken.

Als je een 'caption' bij een plaatje plaatst met hoofdstuknummering, ziet dat er standaard zo uit:
Figure 1-1
Beide cijfers zijn een 'field' en deze kun je handmatig aanpassen.

Als je dus met je rechtermuis klikt op de 1e "1", en kiest voor "Toggle Fieldcodes", dan krijg je te zien hoe de field eruit ziet. Je zult dan waarschijnlijk zien staan:
{ STYLEREF 1 \s }
Door de "1" aan te passen naar een Koptekst naar eigen keuze, verander je dus de 1 door "Eigen Keuze Koptekst".

Et viola.

Wat je ook kunt doen is:
"Insert" --> "Field..." --> Selecteer "StyleRef"-field en kies de juiste opties erbij.

(Sorry voor de combinatie tussen Engels en Nederlandse Word termen... ik werk zelf met de Engelse versie.)

-- == Alta Alatis Patent == --

• hing
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05-2023
Hoi CoRrRan,

bedankt. Dit lijkt wel te werken, maar is niet zo praktisch. Dan zou je voor elke figuur dit moeten in gaan stellen. Ik kan me bedenken dat me jouw manier icm macro's wel een oplossing kan bieden.

Ik ben het nu van plan om het op de volgende manier op te lossen:
-ik maak een kopie van mijn sjabloon
-vervolgens delete ik uit het origineel de custom profielen
-in het originele sjabloon rename ik kop1, kop2 ko3 etc naar de customprofielnamen (de standaardprofielen krijgen nu 2 namen)
-via opmaak->profiel->beheer kopieer ik de customkoppen van het kopie-sjabloon naar het origneel.

volgens mij kunnen mensen nu gewoon gaan werken met figuur en tabelnummering gebaseerd op de standaardprofielen die nu opgemaakt zijn als de customprofielen.

is dit een handige oplossing?