[XP] domein & wireless: hoe verbinden voor aanloggen?

Pagina: 1
Acties:

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-03 17:32
Hallo

Ik zit met een server met Windows Server 2003 Enterprise en een paar clients met Windows XP Professional die samen in een domein zitten.

Bij het aanloggen worden onder andere een paar netwerkschijven gemount waar de gebruikers hun documenten in bewaren.

Nu blijkt dat bij 1 pc de pc niet steeds een netwerkverbinding heeft voor het aanloggen, waardoor hij de aanlogscripts niet uitvoert en de netwerkschijven ook niet kan mounten.
Soms heeft hij wel reeds een netwerkverbinding en runt hij al de logon scripts. 1 keer ingelogd valt het draadloos netwerk echter uit. Na een halve minuut vindt hij het draadloos netwerk weer en valt dat netwerk niet meer uit, hoe lang je ook aangelogd blijft.

Ik zou dus willen het netwerk configureren zodat hij direct op het netwerk kan voordat ook maar iemand ingelogd is op die client, en dat hij dat netwerk behoudt wanneer er aangelogd wordt. (met juiste SSID en WEP-sleutel (geen WPA want mijn Palm ondersteunt geen WPA))

Nu lijkt het wel alsof hij aparte netwerkinstellingen per user bijhoudt en daardoor opnieuw verbindt bij het inloggen.

Verwijderd

Wat heb je zelf al allemaal geprobeerd? :?

Heb je de DHCP draaien op je server, en hoeveel leases geeft deze DHCP uit? En hoe lang is de leaseduur? Of hebben de cliënt een statisch IP-adres? Als je op het domein zit, kijk dan eens wat er gebeurd als je in je cmd intypt: ipconfig /release, en daarna ipconfig /renew....
Is deze pc als enige client draadloos met de server verbonden, of zijn ze allemaal draadloos verbonden met het netwerk?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 19:57 ]

• needless to say
Server is DHCP-server. Leases van een week.

Het gaat er hem niet om dat hij zijn IP-adres verliest, maar weldegelijk het draadloos netwerk "uitvalt". Hij vindt dus eventjes geen draadloos netwerk meer. Na even te wachten vindt hij het plots wel weer. Dit gebeurt alleen bij het aanloggen. Eenmaal aangelogd is de connectie wel stabiel. Er is nog 1 anders client draadloos op het netwerk. Van die gebruiker heb ik nog geen problemen gehoord.

De pc waarvan het netwerk uitvalt is pas geformatteerd geworden.

Veel heb ik niet geprobeerd aangezien ik niet veel zie dat ik kan proberen. Rechterknop op verbinding end an repair kiezen helpt niet. ipconfig /release heeft geen zin aangezien hij niet op het netwerk zit. Router van plaats veranderen, antennes anders richten... allemaal niets geholpen.

• needless to say
Ik heb even gecheckt bij de andere pc. Op het moment dat er ingelogd moet worden zit hij op het netwerk. Je logt in door je loginnaam + paswoord in te geven en terwijl hij inlogt verliest hij het draadloos netwerk. Na even te wachten is het draadlos netwerk terug.

• needless to say
niemand?

Verwijderd

Ik heb hier een bedraad netwerk liggen met Server 2003 en xp clients. Het inloggen op het domein heeft bij mij ook weleens problemen gegeven.

Ik kwam erachter dat wanneer ik even 30 seconden wachten voordat ik inlogde het allemaal prima ging. Misschien dat xp te snel de mogelijkheid geeft om in te loggen voordat de netwerkverbinding(en) actief zijn.

Dit probleem werd later automatisch verholpen toen de pc meer op moest starten en het automatisch iets langer duurde voordat ie opstarte.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Start er niet een wireless configration utility die de connection reset na het inloggen? :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 11:51:
Ik kwam erachter dat wanneer ik even 30 seconden wachten voordat ik inlogde het allemaal prima ging. Misschien dat xp te snel de mogelijkheid geeft om in te loggen voordat de netwerkverbinding(en) actief zijn.
Een policy setting in XP zorgt ervoor dat hij wacht met tonen van de logon message tot de netwerkverbinding actief is. Middels de policyeditor (lokaal) is dit te zetten, maar ook via de server voor alle PC's.
Lokaal: start GPEDIT.MSC, kies Computerconfiguratie->Beheersjablonen->Systeem->Aanmelden en schakel de policy "Altijd wachten op het netwerk bij het opstarten van de computer en het aanmelden" in.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 15:25

CAP-Team

XBL: CAPTeam

'k heb thuis ook een domein :7 en mijn wireless laptop kan daar prima op inloggen :?
Nix bijzonders voor gedaan..

Ik maak wel gebruik van de Windows Zero Configuration (oid) voor het wireless gebeuren en niet van wireless tools van de fabrikant. Ik gebruik alleen de drivers van de fabrikant en dus niet de tools.
Bij het opstarten kun je dan ook al zien dat er verbinding wordt gemaakt, dus al voor het inloggen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• needless to say
@Panlat & Noppes123: Dit had ik reeds gedaan en als policy ge-enforced via de server

@Glashelder: Ik denk dus dat daar het probleem zich situeert. Het zijn D-Link kaartjes. Ik gebruik nochtans ook de Wireless Zero Configuration van Windows zoals CAP-Team. Die D-Link drivers zouden daar toch niets aan mogen veranderen :s. Ik zal nu proberen zien of ik die drivers niet kan laten inladen voordat de users aanloggen.

• needless to say
Die D-Link driver wordt geladen vanaf HKLM in het register. Dus ik vermoed niet pas wanneer de user inlogt?

Ik heb die entry er even uit gepleurd om te zien of het dan beter zou gaan, maar zelf met Wireless Zero Config van Windows heeft hij blijkbaar die D-Link driver nodig om te verbinden.

Nog steeds hetzelfde probleem dus :s.
Pagina: 1