Ik heb het volgende probleem:
ik heb een UI, een class met working code, een knop in de UI, en als ik daarop druk komt er een overzichtje. Daar zit weer een knop, waarna er weer een form openspringt. daarop kan ik data invoeren.
Nu wil ik graag, dat als er data is ingevooerd//toegevoegd, dat er code uit D wordt uitgevoerd.
Maar hoe doe ik dat? Ik weet dat ik met events moet werken, maar moet ik dan in class B en C een event aanmaken, zodat die aan ieder object wordt "doorgegeven", en uiteindelijk code uit D wordt uitgevoerd? Of is het mogelijk dat ik rechtstreeks vanaf C code uit D kan uitvoeren?
Sorry, maar net als ik denk dat ik het begrijp, heb ik het toch weer mis
ik heb een UI, een class met working code, een knop in de UI, en als ik daarop druk komt er een overzichtje. Daar zit weer een knop, waarna er weer een form openspringt. daarop kan ik data invoeren.
Nu wil ik graag, dat als er data is ingevooerd//toegevoegd, dat er code uit D wordt uitgevoerd.
Maar hoe doe ik dat? Ik weet dat ik met events moet werken, maar moet ik dan in class B en C een event aanmaken, zodat die aan ieder object wordt "doorgegeven", en uiteindelijk code uit D wordt uitgevoerd? Of is het mogelijk dat ik rechtstreeks vanaf C code uit D kan uitvoeren?
Sorry, maar net als ik denk dat ik het begrijp, heb ik het toch weer mis
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| class A //parent window { public A() // User Interface { B b = new B(); //child window D d = new D(); // working code } } class B //child window of parent { public B() //Form overview data { C c = new C(); } } class C// child of B: data toevoegen. { public C() { //Als er nieuwe data wordt ingevooerd, moet er code uit class D worden uitgevoerd. // Deze wordt geinstantieerd in class A } } class D // some code { public D() {} } |
Memories of yesterday, will grow, but never die