Ik heb een home.htm pagina, en die laad ik in een teksteditor (Xinha) d.m.v dit script:
Hij laad dus strsite, en strsite die kijkt gewoon in de databank wat de link van het bestand is dat ik heb aangeklikt, en dat werkt, ik krijg die home.htm volledig te zien in de teksteditor Xinha.
Nu wil ik die dus aanpassen, daarvoor gebruik ik deze code:
Dus hij moet die aangepaste pagina, wegschrijven naar dezelfde pagina. Dat werkt, alleen laat hij stukken code weg!! In de originele staat bijvoorbeeld o.a. :
En juist dat laat hij weg. Al de rest zoals tabellen, html code, javascript, ... laat hij allemaal mooi staan, maar de <head> en <title> en het regeltje <body> smijt hij zomaar weg. Met als resultaat dat de aangepaste pagina slecht is aangezien hij geen .css meer laad, dat regeltje <body> niet meer uitvoert, enz...
Op dit forum heb ik vaker gelezen dat Xinha de beste WYSIWYG editor was, maar blijkbaar is dit dan toch niet zo? Het is normaal dat Xinha de <head> enzo allemaal uitvoert, om home.htm correct weer te geven in de editor, maar waarom daarna weglaten als de pagina weer weggeschreven wordt?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <textarea id="content1" name="content1" cols="67" rows="40">
<%
dim strsite
strsite = rstsites.Fields("link")
Const fsoForReading = 1
Dim objFSO
Set objFSO = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
'Open the text file
Dim objTextStream
Set objTextStream = objFSO.OpenTextFile(strsite, fsoForReading)
'Display the contents of the text file
Response.Write objTextStream.ReadAll
'Close the file and clean up
objTextStream.Close
Set objTextStream = Nothing
Set objFSO = Nothing
%>
</textarea> |
Hij laad dus strsite, en strsite die kijkt gewoon in de databank wat de link van het bestand is dat ik heb aangeklikt, en dat werkt, ik krijg die home.htm volledig te zien in de teksteditor Xinha.
Nu wil ik die dus aanpassen, daarvoor gebruik ik deze code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| <input type="submit" value="Aanpassen" id=submit1 name=submit1>
<%
if request.form("submit1") = "Aanpassen" then
dim strcontent
strcontent = request.form("content1")
Const fsoForWriting = 2
Dim objFSO2
Set objFSO2 = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
'Open the text file
Dim objTextStream2
Set objTextStream2 = objFSO2.OpenTextFile(strsite, fsoForWriting, True)
'Display the contents of the text file
objTextStream2.WriteLine strcontent
'Close the file and clean up
objTextStream2.Close
Set objTextStream2 = Nothing
Set objFSO2 = Nothing
end if
%> |
Dus hij moet die aangepaste pagina, wegschrijven naar dezelfde pagina. Dat werkt, alleen laat hij stukken code weg!! In de originele staat bijvoorbeeld o.a. :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>xxxx</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta name="Author" content="xxxx">
<link href="style2.css" rel="stylesheet" type="text/css">
<style type="text/css">
<!--
.style6 {font-size: 12pt}
.style7 {font-size: 16pt}
-->
</style>
</head>
<body leftmargin="0" topmargin="0" rightmargin="0" bottommargin="0" onLoad="runSlideShow()"> |
En juist dat laat hij weg. Al de rest zoals tabellen, html code, javascript, ... laat hij allemaal mooi staan, maar de <head> en <title> en het regeltje <body> smijt hij zomaar weg. Met als resultaat dat de aangepaste pagina slecht is aangezien hij geen .css meer laad, dat regeltje <body> niet meer uitvoert, enz...
Op dit forum heb ik vaker gelezen dat Xinha de beste WYSIWYG editor was, maar blijkbaar is dit dan toch niet zo? Het is normaal dat Xinha de <head> enzo allemaal uitvoert, om home.htm correct weer te geven in de editor, maar waarom daarna weglaten als de pagina weer weggeschreven wordt?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 13:59 ]