Toon posts:

Bagger PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden een koetje aangeschaft, wat maar niet lekker wil lopen.

Nu is mijn vraag, weet iemand of de onderdelen die ik heb gekocht wel bij elkaar kunnen?
configuratie:

- asus P3V4X
- PIII 667
- asus v6800 deluxe
- 128 MB 133 mhz
- maxtor 30,7 GB HD
- Pioneer 104s DVD
- Plextor 8x/4x/32x
- sound blaster 128 PCI
- Midi tower ATX

Heeft iemand al ervaring met een soort gelijke configuratie, dan lees ik graag zijn/haar bevindingen.

Alvast bedankt Mo-Bees

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:56
Op het eerste gezicht niks mis mee.

Wat loopt er precies niet lekker dan?

Zorg in elk geval voor de nieuwste VIA drivers: 4in1 versie 4.22 en AGP versie 4.03 (zie http://www.via.com.tw/drivers/index.htm )

Verwijderd

lockups? uit progs geknikkerd? had ik ook met GeForce, of loopt hij traag? moet je proberen voltage van je bussen (in bios of op mobo) een stapje hoger te zetten, als da niet lukt proberen een stapje lager, als dat niet lukt bussnelheid paar mhz omhoog, of anders juist omlaag.. heeft met signaalsterkte te maken geloof ik... kijk effe naar mijn topic over lockups in 3D-Games, daar staat een link naar een geweldige pagina over probs met GeForce

Verwijderd

Topicstarter
nou weet je wat het is, ik had eerst dus dat k*t mobotje CUC2000 van asus die met die MTH van intel, nu heb ik dus een P3V4X.

omdat ik vanaf het begin problemen had met lockups en vage driver errors, is alles zo'n beetje vervangen in mijn koetje.

mooi dacht ik en vrijdag middag mijn grazer op gehaalt, alles erop gekwakt en lopen als een speer.

3 mooie dagen zitten quaken als een maloot en toen begon het gezeik, weer vast lopers en driver errors.

het is nu zelfs zo erg dat ik alleen nog meer een koetje heb draaien, en ik kan een beetje internetten, maar dan loopt hij na een min of 5 vast dus weer rebooten.

(ps ik krijg een hele nieuwe van mijn leveracieer dus het komt wel goed hoop ik, maar ik wil toch weten of het niet aan de losse componenten kan liggen!)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:15
wat voor chipset hangt er op die mobo? neem anders gewoon een bord met bx chipset, werkt het beste bv. abit be6-2
Pagina: 1