[XP] Blijft opeens hangen bij het welkomstscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137205

Topicstarter
Sinds vanochtend blijft mijn Windows XP Home opeens hangen, het laadbalkje komt, en dan komt het blauwe scherm, met Windows XP logo er op (zonder Welkom erbij...) en daar blijft hij hangen. De muis doet het echter wel in dat scherm, dus het lijkt er op dat er een proces is dat vastloopt... Ook had ik gelezen hier op het forum dat het misschien zo is dat ik mijn wachtwoord zou moeten deleten voor het account dat er op zit, want ik kan bijvoorbeeld ook ALT+TAB doen en dan krijg je "Aanmelden bij Windows" en "Welcome" (dacht ik)...

Ik heb in de afgelopen dagen niks nieuws geinstalleerd of geupdate, dus ik zie niet dat het daar aan kan liggen. Nu heb ik al een paar dingen geprobeerd, maar snappen doe ik het niet echt, maar hebben jullie tips wat ik nog meer zou kunnen doen:
  • Ik heb de Windows XP CD er in gedaan, R gedrukt voor reparatie, en toen heb ik CHKDSK gedaan op de C:/ schijf, maar volgens mij had dat niet veel uitgehaald... met CHKDSK /p kreeg ik dat er een fout was, en toen deed ik met /r repareren, maar daarna deed hij het ook niet. Is er een andere command om Windows te repareren?
  • Hoe zou ik eventueel mijn wachtwoord kunnen veranderen, als het misschien daar aan ligt...?
  • De veilige modi werken ook allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:21
Kan je ook niet kiezen voor "Last know good config....." tijdens F8??

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-05 13:28
Probeer de chkdsk vanuit de recovery console nog eens, maar dan met de /R switch, dat was voor mij de oplossing voor hetzelfde probleem :) (brakke schijf).
chkdsk /R dus (of had je dat nou al gedaan :?)

[ Voor 14% gewijzigd door stefan001 op 13-04-2006 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kan je ook niet kiezen voor "Last know good config....." tijdens F8??
Ja, kan je wel kiezen, maar dan gebeurt er nog niks...
Probeer de chkdsk vanuit de recovery console nog eens, maar dan met de /R switch, dat was voor mij de oplossing voor hetzelfde probleem :) (brakke schijf).
chkdsk /R dus (of had je dat nou al gedaan :?)
Heb ik ook al gedaan, met een kleine /r dan, maar dat maakt niets uit toch...?

O, en ik herinner me net dat de computer de laatste paar dagen bij het opstarten er al iets langer over leek te doen, dus het opstarten na het aanmelden... En ik heb gisteren toch wat geupdate, namelijk CS: Source

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik probeerde de system logs te lezen in Linux, maar dat mislukte ook (kreeg corrupt messages...), en CHKDSK lijkt nog steeds niet te repareren... (kan ik chkdsk /f doen in recovery console?) Ik kan echter wel op mijn C;/ schijf, dus het lijkt niet daar aan te liggen. Ook heb ik hem een half ur aan laten staan, maar dat hielp ook niet. Iemand nog opties die ik kan bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 20:43

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

een kennis van me, waar ik een comp voor samengestelt heb, heeft ook zoiets. Enter drukken en hij gaat verder

[ Voor 7% gewijzigd door sander817 op 13-04-2006 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sander815 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 23:56:
een kennis van me, waar ik een comp voor samengestelt heb, heeft ook zoiets. Enter drukken en hij gaat verder
Nope, dat werkt helaas ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155977

CTRL+ALT+DEL voor de Admin-account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nope, dat werkt allemaal niet, maar het allegekste is dat CHKDSK het niet doet in de Recovery Console, dus dan je CHKDSK /R, dan lijkt er wat te gebeuren (hij gaat van 50% tot 74% heel lang doen, alsof die bezig is met repareren, dan schiet ie weer terug naar 50%, en dan gaat het wat sneller en dan is die klaar), maar er is niks verandert.

Ik heb nu trouwens ook Hiren's Boot CD, iemand een idee welk programma ik het beste kan gebruiken want ik snap er niet erg veel van, maar op het eerste gezicht lijkt zowel mijn harde schijf als mijn memory ok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-05 13:28
Je harde schijf is absoluut niet ok, als chkdsk zo lang bezig is. Heb je een backup van de data? Dan zou ik de boel maar eens formatteren, desnoods low-level :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:28

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Al veilige modus geprobeerd en dan systeem herstel?
Pagina: 1