[SATA PCI Sitecom] PC start niet meer van Onboard SATA

Pagina: 1
Acties:

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Hoi hoi,

Ik heb een nieuwe harddisk gekocht die SATA aansluiting heeft. Omdat ik al 2 van die HDD's heb, moest ik er een PCI kaart bijkopen met SATA aansluitingen.

Nu komt echter het probleem:

Wanneer ik die controller in mijn pci sleuf steek, en wil booten (met de nieuwe hdd aangesloten), dan boot de pc niet meer van de Onboard SATA controller, maar die van de PCI :O

Het moet dus nét andersom. Wel zie ik bij het booten, dat ie de PCI kaart als eerst detecteerd, endaarna pas de onboard controller.

Ik heb het volgende moederbord:

Asus A7N8X-E Deluxe

PCI SATA Controller:

Sitecom SATA Controller (http://www.sitecom.com/pr...oductid=307&subgroupid=11)

Ik heb al in het BIOS gekeken naar de BOOT-Sequence, maar daar kan ik helaas niets in vinden B)

Wie o wie kan mij op weg helpen, zodat ik toch zonder problemen van de onboard controller boot, en niet die van de PCI kaar van Sitecom?

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-02 14:26
Een work-around is natuurlijk om je huidige hdd's op de nieuwe sata controller te zetten, als deze tenminste niet in raid staan.

Verder zou je in de bios moeten kunnen schakelen tussen onboard SATA en SCSI....staat deze wel op onboard SATA? En bij de boot priority moet je maar eens goed kijken.

[ Voor 16% gewijzigd door PSspike op 13-04-2006 13:43 ]

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik verwacht dat je inderdaad in je BIOS moet zijn. Waarschijnlijk heb je ergens een optie boot form: SCSI, S-ATA, EXT. Mogelijk dat laatst genoemd is geselecteerd en natuurlijk bij de bootvolgorde de juiste hardeschijf opgeven.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Nope, ik heb alleen de optie SCSI staan en hdd0 oid. Maar die hdd0 is de IDE...

Heeft iemand nog ideeën?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Heb je niet bij het opstarten een boot-selectie menutje (meestal F8) zodat je kunt kiezen waar van je boot? Zodra je weet hoe je bios jouw specifieke hd noemt kun je die natuurlijk simpel als eerste kiezen in je boot sequence menu.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)