o.k. ik doelde idd op de patch, maar idd als de install. al niet lukt...
werkt dit? ok het gaat niet over de 190
Hoe installeer ik de stuurprogramma's voor de SmartBase MP360/MP370?
Oplossing
Als u uw MP360 wilt aansluiten op een computer die draait op Windows XP, Me (Millennium), 98 of Windows 2000, wordt aangeraden de stuurprogramma's voor SmartBase MP te installeren. Het MP-installatieprogramma installeert het juiste stuurprogramma afhankelijk van het gebruikte Windows-besturingssysteem.
Opmerking: Stuurprogramma's voor SmartBase MP Drivers ondersteunen geen Windows 95 of Windows NT 4.0.
Standalone-gebruiker
De SmartBase MP360 maakt ook als u geen stuurprogramma's hebt geïnstalleerd, fantastische kopieën in kleur en zwart-wit. Als u wilt afdrukken en scannen vanaf uw computer, dient u de MP-stuurprogramma's wel te installeren.
Stuurprogramma installeren
Belangrijk: sluit de SmartBase MP360 pas aan op uw computer nadat u de MP-stuurprogramma's en Toolbox hebt geïnstalleerd. Meld u aan als Administrator als u de stuurprogramma's wilt installeren in Windows XP of Windows 2000. Als u een oudere versie van de MultiPASS Suite-software hebt geïnstalleerd (versie 4.4 of eerder), dient u deze te verwijderen voordat u de nieuwe versie installeert. In de documentatie van de vorige versie kunt u lezen hoe u dat moet doen.
USB 2.0 Hi-Speed
De SmartBase MP360 is uitgerust met een USB 2.0 Hi-Speed-interfacepoort. De modus Hi-Speed is een supersnelle USB-modus die de doorvoersnelheid aanzienlijk verhoogt. Om het apparaat in deze modus te kunnen gebruiken (alleen in Windows XP en Windows 2000), moet u het aansluiten op een computer die standaard is uitgerust met een USB 2.0 Hi-Speed-interface. Omdat een USB 2.0 Hi-Speed-interface volledig compatibel is met USB Full Speed (USB1.1-equivalent), kunt u deze gebruiken als een USB Full Speed-interface (USB1.1-equivalent) . Als u het apparaat wilt aansluiten op een Windows 2000-computer via een USB 2.0 Hi-Speed-interface, moet Service Pack 4 of een latere versie zijn geïnstalleerd. Als u het apparaat wilt aansluiten op een Windows XP-computer via een USB 2.0 Hi-Speed-interface, moet Service Pack 1 of een latere versie zijn geïnstalleerd.
Op de downloadwebsite van Microsoft vindt u de meest recente Service Packs.
Zet de computer aan.
Sluit alle open toepassingen op uw computer af, inclusief antivirusprogramma's.
Plaats de installatie-CD-ROM van de SmartBase MP370/360 in het CD-ROM-station. Het opstartscherm [MP Setup] (MP instellen) wordt automatisch weergegeven.
Dubbelklik als dit niet het geval is op [Mijn computer] (klik in Windows XP op [Start] en vervolgens op [Mijn computer]).
Dubbelklik op het pictogram van de CD-ROM. Dubbelklik als MP Setup (MP instellen) niet wordt opgestart, op [Setup.exe] (in Windows XP [Setup]).
Klik in het opstartscherm [MP Setup] (MP instellen) op [Install MP Drivers] (MP-stuurprogramma's installeren).
Opmerking: voor gebruikers van Windows 2000. Als Service Pack 1 of later niet is geïnstalleerd, geeft MP Setup (MP instellen) een bericht weer en wordt de installatie afgebroken.
Volg de instructies op het scherm en klik op de juiste knop om de schermen één voor één te doorlopen.
MP Setup (MP instellen) installeert enkele systeembestanden en vraagt u mogelijk uw computer opnieuw te starten. Klik als dit niet het geval is op [Finish] (Voltooien) in het installatievenster van het MP-stuurprogramma en ga vervolgens verder met stap 7.
Zorg, als dit wel het geval is, dat het keuzerondje [Yes, I want to restart my computer now.] (Ja, ik wil mijn computer nu opnieuw starten) is geselecteerd in het installatievenster van het MP-stuurprogramma en klik dan op [Finish] (Voltooien). Verwijder de CD-ROM nu nog NIET. Nadat Windows opnieuw is opgestart, wordt het opstartscherm MP Setup (MP instellen) geopend.
Als het scherm MP Setup (MP instellen) niet wordt weergegeven nadat u uw computer opnieuw hebt gestart, of als u het hebt gesloten, dubbelklik dan op het bureaublad van Windows op [Mijn computer] (klik in Windows XP op [Start] en vervolgens op [Mijn computer]).
Dubbelklik op het pictogram van de CD-ROM. Dubbelklik als MP Setup (MP instellen) niet wordt opgestart, op [Setup.exe] (in Windows XP [Setup]).
Klik in het opstartscherm [MP Setup] (MP instellen) op [Install MP Toolbox] (MP Toolbox installeren).
Volg de instructies op het scherm en klik op de juiste knop om de schermen één voor één te doorlopen.
Klik op [Finish] (Voltooien) in het dialoogvenster 'MP Toolbox Setup' (MP Toolbox instellen).
Bevestig dat de SmartBase is ingeschakeld.
Sluit de USB-kabel aan op de SmartBase MP360 en de USB-poorten van de computer. Windows zal de printer detecteren en de stuurprogrammabestanden installeren.
De SmartBase wordt geleverd met extra softwaretoepassingen die u nu of op een later tijdstip kunt installeren. Klik als u de software wilt installeren op [Install Utility Software] (Hulpprogramma's installeren) en voer elke installatie verder uit.
www.casarodriguillo.com