Toon posts:

Problemen met CF Card :(

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Camera: Canon Eos 350D

CF Card: 2gb geformateerde! Sandisk Card...

Op deze card staan 152 foto's, maar die zijn er met geen mogelijkheid af te halen. In de cardlezer krijg ik de code DCIM niet beschikbaar; in een andere kaartlezer ook niet. In het Card gedeelte van de printer...idem..

Dit meisje is niet voor 1 gat te vangen, dus camera met een kabeltje aangesloten op de pc. Dan kom ik wel "in de camera", maar krijg de melding, dat er geen foto's op de card staan.

Kijk ik echter via de display van de camera...dan zie ik toch echt 152 verschillende foto's. :? En ik kan ondertussen nog gewoon foto's maken, die ook weer op de display verschijnen, maar er ook niet af te halen zijn. Mijn overige CF-cards doen het wel normaal.

Het internet afgespeurd naar de oplossing, maar niet gevonden. Ik zoek niet naar het antwoord: Formateer de card maar, want ik wil gewoon die foto's hebben. Wie weet raad?

Thanks in advance :>

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 12:56 ]

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik heb bij mijn Sandisk CF kaart een cd'tje met een tooltje gekregen voor dit soort problemen. Die mischien eens installeren?

En als je die niet hebt, kun je 'getdataback' proberen.

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Welkom op het forum :)

Ik heb ooit ook zo'n tooltje gehad bij aankoop van mijn kaartjes. Ik ga even kijken of het freeware is, zodat ik hem hier eventueel neer kan zetten ;)

Edit:
het is geen freeware, maar je kunt hem (eventueel) hier kopen

Maar er zijn ladingen free tools op internet te vinden. (zie google)

[ Voor 39% gewijzigd door Four op 13-04-2006 13:06 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Verwijderd

Topicstarter

Een vervolgvraag....waar zijn de foto's nu dan? Ik bedoel, ik zie ze dus wel in de camera; ook de card info geeft aan, dat ik het nodige verbruikt heb...maar toch zijn ze er niet...

Ik heb nog cards (128, 256, 1gb) liggen maar die hebben nooit dit probleem gegeven. Koop ik express een 2gb om geen diskjockey ;) te zijn..krijg ik dit...en nee, ik heb geen cdtje bij mijn card gekregen.

Voel me al heel welkom :*)

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Veel cardeaders hebben problemen met het uilezen van 2 GB kaartjes(SD)
Dit heb ik zelf ook ondervonden. Terwij het op een nieuwe cardreader vlekkeloss werkte.
Bij mij zat het probleem in een te oude cardreader. Er zijn maar een paar modellen die het ondersteunen.

[ Voor 27% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 13-04-2006 13:15 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 13:09:

Een vervolgvraag....waar zijn de foto's nu dan? Ik bedoel, ik zie ze dus wel in de camera; ook de card info geeft aan, dat ik het nodige verbruikt heb...maar toch zijn ze er niet...

Ik heb nog cards (128, 256, 1gb) liggen maar die hebben nooit dit probleem gegeven. Koop ik express een 2gb om geen diskjockey ;) te zijn..krijg ik dit...en nee, ik heb geen cdtje bij mijn card gekregen.

Voel me al heel welkom :*)
Het is me niet helemaal duidelijk of het nou een nieuw kaartje is of een kaartje wat je al vaker hebt gebruikt...

Wat ik een beetje vermoed is dat je PC op de een of andere manier niet echt lekker het kaartje uit kan lezen (eventjes het kaartje goed formatteren als je de foto's eraf gehaald hebt? )

Er zijn verscheidene image recovery programma's op het net te vinden, met een beetje google komt je daar wel uit :)

Succes!
_AuToMaTiC_ schreef op donderdag 13 april 2006 @ 13:12:
Dit heb ik zelf ook ondervonden. Terwij het op een nieuwe cardreader vlekkeloss werkte.
Bij mij zat het probleem in een te oude cardreader. Er zijn maar een paar modellen die het ondersteunen.
Dan zou hij het wel doen met de camera maar dat werkt dus ook niet ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Apen-nootjes op 13-04-2006 13:16 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Dane Elec cardreader, 2 weken oud, voor de somma van 29,95 euro gekocht... Ik dacht...ik koop iets goeds :'( .

Ik heb het inmiddels ook al geprobeerd met de cardreader van iemand anders. Het probleem blijft hetzelfde.

Overigens is de Dane Elec card een weekje oud, is geformateerd bij ingebruikname, had inmiddels zo'n 400 foto's "verwerkt" en bij deze laatste 152 bekijkt hij het...zucht... :(

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:19

Garyu

WW

Tijd voor een recoveryprogramma zou ik zeggen. Ik heb al een paar keer met goed resultaat het volgende freeware programma gebruikt: Zero Assumption Digital Image Recovery, http://www.z-a-recovery.com/digital-image-recovery.htm.

Gewoon kaart in de reader stoppen, en dan dit programmaatje draaien. Heb ik overigens al vaker ook in dit forum gepost.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Deze schoot net ook nog door mijn hoofd: PC inspector http://www.pcinspector.de/. Kun je ook nog data van geformateerde schijven terug halen. Al eens met succes gebruikt op een geformateerde en overschreven schijf van een notebook.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:31

qless

...vraag maar...

Ik heb daar een speciaal tooltje voor, die zou ik wel kunnen doorsturen

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Verwijderd

Topicstarter
Qless, ik zou dat geweldig vinden. Hoe regelen we dat? Ik ben namelijk nieuw hier :).

Mijn emailadres is: kinke096 at planet punt nederland

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 07:26 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 18:26
_AuToMaTiC_ schreef op donderdag 13 april 2006 @ 13:12:
Hier gaat het wel over CF, waarbij de geheugencontroller in het geheugenkaartje zelf zit. Daardoor maakt de capaciteit en/of de onderliggende werking helemaal niets uit, ook een harde schijf kan perfect als CF gebruikt worden.
CF is te vergelijken met ATA, terwijl andere geheugenkaartjes te vergelijken zijn met RAM in je PC (controller bepaalt wat ondersteund wordt).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:31

qless

...vraag maar...

naftebakje schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:12:
[...]

Hier gaat het wel over CF, waarbij de geheugencontroller in het geheugenkaartje zelf zit. Daardoor maakt de capaciteit en/of de onderliggende werking helemaal niets uit, ook een harde schijf kan perfect als CF gebruikt worden.
CF is te vergelijken met ATA, terwijl andere geheugenkaartjes te vergelijken zijn met RAM in je PC (controller bepaalt wat ondersteund wordt).
Niet helemaal waar, nou ja technisch wel, maar bij bepaalde grootes moet de camera wel FAT32 ondersteunen...

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Verwijderd

@Kincaidlady: als ik jou was zou ik even je e-mail adres anders opschrijven, bijv.

Kincaidlady at hotmail punt com

Dit voorkomt dat allerlei bots jouw e-mail adres vinden op dit publieke deel van het forum en je allerlei mega goede aanbiedingen krijgt om allerhande mannelijke en vrouwelijke zaken te vergroten.

De links die anderen posten zijn overigens in 99% van de gevallen voldoende. Je kunt je post editten door bij jouw post op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif te klikken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 20:33 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
qless schreef op donderdag 13 april 2006 @ 13:59:
Ik heb daar een speciaal tooltje voor, die zou ik wel kunnen doorsturen
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:06:
Qless, ik zou dat geweldig vinden. Hoe regelen we dat? Ik ben namelijk nieuw hier :).

Mijn emailadres is: kinke096 at planet punt nederland
Ik weet niet om wat voor tooltje het hier gaat, maar het feit dat je de naam niet noemt en het buiten het forum wil verhandelen, geeft al wel aan dat het niet de bedoeling is dat het vrij verhandeld wordt. Ik heb verder geen bewijs dat het om warez gaat, maar in de FAQ staat vrij duidelijk dat we dit soort dingen niet willen. Er zijn genoeg freeware tools om data terug te krijgen, er zijn er hier al een paar genoemd en bovendien ben je niet de eerste met een kapotte flashcard. Een klein kwartiertje zoeken zou je ook een goed antwoord opleveren met de juiste tools om je foto's terug te krijgen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.