Toon posts:

[SBS2003/VPN] VPN verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sbs2003 standard server waar ik een vpn verbinding naartoe leg. (windows client)
De verbinding wordt vlot gelegd en ik kan ook outlook gebruiken maar na een paar seconden verlies ik contact met de server. Dit gebeurt ook zonder outlook op te starten.

Voor alle duidelijkheid, de verbinding blijft bestaan maar ik kan geen contact meer leggen met de server.
Heb dit al op verschillende computers getest en overal zelfde resultaat. Heb al rond gezocht maar nergens een sluitend antwoord gekregen. Iemand een ingenieus idee?

(btw - Remote desktop naar de server werkt perfect.)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 12:17 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-04 21:36
Ik heb een vergelijkbaar probleem ook met 2000 server en clients. Dit komt volgens mij doordat tijdens het inloggen er wat wijzigingen aan de netwerkverbingen veranderd worden door windows o.i.d. Ik heb er nooit een goede oplossing voor gevonden. Zodra je op het computertje klikt rechtsonder wordt de verbinding ook gewoon weer gemaakt, vreemd is het.

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 07:25
Kan er iets meer info gegeven worden over de exacte config ??? eventuele routers die nog aanwezig zijn in de verbinding en ip ranges ???

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Verwijderd

Topicstarter
Op het kantoor staat een level-one router waar ik alle (vpn) poorten op heb gezet.
Sbs geeft ip adressen in range 192.168.0.x
Op de remote werkplek hebben we range 192.168.1.x. (Heb al getest van bij mij thuis en geeft zelfde probleem)

Als ik naar de status van de vpn verbinding kijk dan worden enkel nog pakketten verzonden, niet meer ontvangen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 12:48 ]

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-03 19:31
wat werkt er precies niet meer:
- kun je nog wel pingen?
- firewall op thuis pc gecontroleerd?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:03
Ik heb dit eerder gezien en dat had toen met de router te maken.
Was een Speedtouch.

Verwijderd

Topicstarter
Pingen werkt na een tijdje niet meer. Heeft normaal niets met firewall te maken want ik kan met mijn laptop zonder probleem op onze eigen vpn.
Na internet te hebben doorspit krijg ik de indruk dat het inderdaad aan de router zou liggen (voor één of andere duistere reden) en die zal ik eerstdaags gaan vervangen.
Ik hou jullie op de hoogte.

Verwijderd

Topicstarter
Voor het archief :
Door de smc router te vervangen door een d-link was het probleem opgelost.
Heb nog altijd geen reden gevonden.

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 14:23:
Voor het archief :
Door de smc router te vervangen door een d-link was het probleem opgelost.
Heb nog altijd geen reden gevonden.
Heb je er ook nog een model van. ;) Is voor zoekende mensen met het zelfde probleem wel makkelijk.

No signature found

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-04 21:36
Ik zit er ook over te denken die speedtouch te vervangen door een Draytek 2800 (hebben we al meer en goede ervaringen mee). Iemand ook deze in gebruik voor een VPN verbinding?

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Zelfs een Cisco hoeft niet zoveel meer te kosten :) De 85x serie kan een hele hoop, en kost even uit mijn hoofd minder dan € 300.

Edit; en die kan naast PPTP/IPSEC doorgeven zelf ook als VPN server fungeren ;)

[ Voor 25% gewijzigd door ChaserBoZ_ op 23-04-2006 16:33 ]

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1