Toon posts:

freecom, firmware upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dag beste mensen,

ik heb een freecom traveller II 8x24x, hij wordt herkent bij devicemananger als een Toshiba SD-C2612 DVD-Rom. Nu heb ik een update kunnen vinden voor de freecom traveller maar die drivers kunnen niet worden geinstallerd. Windows geeft dan aan dat ze niet goed zijn. Heel apart.

Er is voor deze freecom ook geen firmware te vinden. Maar nu als ik een toshiba firmware heb gevonden en probeer uit te voeren. Dan zegt het programma dat de device niet is aangesloten maar hij doet het wel gewoon. Dit komt dan waarschijnlijk doordat de DVD-rom zit aangesloten op de USB en daardoor niet goed wordt herkent.

Hier loopt ons spoor dood.

Weet iemand anders wat?
:/

Verwijderd

Topicstarter
niemand...

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

En je wilt je firmware upgraden omdat?

Overigens moet je een verschil maken tussen de drive en de externe behuizing. Als er een firmware is voor je drive dan zou ik de drive eruit halen direct aan een IDE poort hangen, gegarandeerd dat Toshiba tools dan wel werken.

Wil je de firmware upgraden van de externe behuizing (dat bestaat maar is niet gebruikelijk) dan moet je bij freecom zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 11:55:
Nu heb ik een update kunnen vinden voor de freecom traveller maar die drivers kunnen niet worden geinstallerd. Windows geeft dan aan dat ze niet goed zijn. Heel apart.
Drivers / Firmware, weet je wel wat je aan het doen bent? :+ aangezien je verhaal zich een beetje tegen spreekt.

[ Voor 35% gewijzigd door Dukey op 18-04-2006 10:43 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
@TS: misschien kan je eerst even duidelijk maken wat het probleem is??? Waarom ga je over naar firmwareupgrade of driverupdate? If it ain't broken, don't fix it!!!

[ Voor 40% gewijzigd door the_stickie op 18-04-2006 10:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik zal het verder even uitleggen. ik dacht in eerste instantie wel gewoon dat het zonder het hele verhaal een oplossing gevonden kan worden.

We hebben een PC daar zit de traveller op aangesloten. nu starte de pc niet meer op.. bleef de pc staan op het beginscherm, of moederbord scherm. Na veel testen en kijken en met bios update en met herinstallatie van pc hadden we nog steeds het probleem totdat de traveller niet meer was aangesloten op de pc. Nu ligt het ook niet aan een bepaalde USB poort. Want we hebben ook verschillende usb poorten geprobeerd. De PC werkt nu 2weken alweer perfect zonder klachten. Terwijl daarvoor nog wellis de pc niet opstarte of de pc heel langzaam werd opeens.

Dit dus het geval. Nu heb ik zelf de travellar hier. en daar komt het niet opstarten nog niet voor maar de externe dvd-rom speler zit dan ook niet constant in een aansluiting.

Daarbij kwam er nog wel bij dat ik nu hier zag dat de pc het ziet als een toshiba ipv een freecom. ik dacht ook gelijk al eraan dat het gewoon een toshiba speler in kon zitten maar dacht meldt het er maar bij dat het misschien apart is.

In deze behuizing is het zeker niet makkelijk om de dvd speler eruit te krijgen. Het ziet eruit als een laptop dvd-rom. Ik heb ook al geprobeerd om hem eruit te krijgen maar nadat alles schroefjes eruit waren was er nog geen beweging in te krijgen.

Dus na dit gebeuren hebben we gekeken met nero welke firmware erop zit. Dat is dus 1 van de oudste versies. Toshiba firmware hebben we het dan over. Dus vandaar de gedachte om er de nieuwste versie erop te zetten.

het is een freecom traveller II en hij geeft aan een Toshiba SD-C2612, nog een keer als info.

mvg

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Problemen bij het booten door aangesloten USB-opslagmedia komen vaker voor. Imho moet je het probleem dan eerder zoeken in bios-settings (deingen als usb-legacy support, boot from usb, power-on by usb) of een update voor je bios zoeken. (of natuurlijk je drive afkoppelen voor je boot :D)
Het "traag worden" kàn natuurlijk aan je drive liggen, maar ook aan vanalles anders; zoek dat dus eerst even uit ;)

Overigens ben ik het met je eens dat je drive een update kan gebruiken als ie wel degelijkd e oudste firmware gebruikt. maar ik ben het dan ook weer eens met djoeki; uitbouwen en inbouwen die handel :D MAAR dat klan wel eens een probleem worden als hetw el degelijk een laptop drive is, vanwege niet passende connectors. Er zijn wel weer adaptertjes voor verkrijgbaar, maar 't zal sowieso even prutsen zijn, tenzij je ergens een laptopje kan fixen natuurlijk ;)

Een mogelijkheid is natuurlijk ook even contact opnemen met freecom; zij weten best wat nu :)

[ Voor 4% gewijzigd door the_stickie op 18-04-2006 16:30 ]

Pagina: 1