Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Ik zit de laatste tijd na te denken over mijn toekomst en loop tegen het volgende aan.
Ik zou heel graag iets in de buitensport gaan doen. Helaas is dit waarschijnlijk niet te rijmen met mijn financiele ambities. Dus wil ik mischien over een aantal jaar gaan Freelancen zodat ik in de zomermaanden tijd heb om iets in de alpen te gaan doen (cursus geven).
Wat heb je nodig om een beetje succesvol te kunnen freelancen in de IT.
Op dit moment heb ik mijn CCIP certificaat en verwacht ik voor het eind van het jaar mijn CCSP ook af te ronden. Als het een beetje meezit ga ik ook nog wat met Checkpoint doen. Nu heb ik ook nog het idee opgevat om in ieder geval ook nog een gooi te doen naar het CCIE certificaat. Verder zal ik tegen die tijd een jaartje of 8 ervaring hebben met netwerken.
Iemand eraring met freelancen of freelancers en eventueel tips hiervoor

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Het belangrijkste wat je nodig hebt is de wil om keihard te werken. Tevens is een netwerk van mogelijke opdrachtgevers ook vrijwel onmisbaar handig. Er zijn natuurlijk ook bedrijven die je daarmee kunnen helpen.

Let goed op de kosten die moet gaan maken voor zaken zoals ziektekostenverzekering, welke belastingregels er allemaal gelden en andere administratieve romslomp.

Weet je al of er bedrijven zijn die je in willen huren of dat in jouw vakgebied voldoende ruimte is voor freelancers?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Standeman schreef op donderdag 13 april 2006 @ 11:58:
Het belangrijkste wat je nodig hebt is de wil om keihard te werken. Tevens is een netwerk van mogelijke opdrachtgevers ook vrijwel onmisbaar handig. Er zijn natuurlijk ook bedrijven die je daarmee kunnen helpen.

Let goed op de kosten die moet gaan maken voor zaken zoals ziektekostenverzekering, welke belastingregels er allemaal gelden en andere administratieve romslomp.

Weet je al of er bedrijven zijn die je in willen huren of dat in jouw vakgebied voldoende ruimte is voor freelancers?
De wil om hard te werken is er wel daar maak ik me niet zoveel zorgen over.
De IT lijkt op dit moment weer aan te trekken hoe dat over een aantal jaar is is natuurlijk moeilijk te zeggen. Zeker als ik mijn CCIE weet te behalen is er wel genoeg werk denk ik. CCIE is de meest gewaardeerde IT certifecering sinds een aantal jaren. Waarschijnlijk werkt het aantal mensen dat deze heeft ook erg mee. Op dit moment zijn er wereldwijd slechts 13000 waarvan er 5000 bij Cisco werken.