Van Intel naar AMD?

Pagina: 1
Acties:

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
Ik heb een aardig systeem(zie onder), maar vandaag heb ik er een reep van 265 MB P133 voor ƒ299,00 erbij gedaan (geen idee wat voor merk, maar geen goeie denk ik). Ik heb die andere 128MB van dezelfde zaak en het is het zelfde "merk". Ik prik dat ding er in en nu is mijn systeem vet instabiel. Ik heb de boel moeten terug klokken op 700MHz :( terwijl hij een tijdje goed op 966MHZ :) heeft gedraait.

Nu is mijn vraag; kan ik hier wat aan doen of ben ik eigenlijk beter af met een AMD systeem dat je niet via de FSB hoeft over OC'en en het dus niet echt uitmaakt of je een beetje goed RAM er in hebt zitten. Ik heb nu een Shuttle AV18 met een Via Apollo Pro 133A. Ik kan ook een ASUS clusL2-C kopen dat misschien stabieler is.

Kan ik dus beter die P3 op een ander bord zetten met de hoop dat het stabieler is of koop ik nu een AMD systeem??

Flickr

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:05

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

koop gewoon beter geheugen ?

nu met de kt133A chipset wordt fsb overklokken ook interessant voor amd. met fsb haal je nu eenmaal meer performance als met alleen een multiplier.
veel amd'ers die zich niks aantrokken van geheugen (o.a. ik) zoeken nu ineens naar pc150 mem of hoger,

check de laatste topics maar eens, iedereen is op zoek naar geheugen wat 150mhz draaid op cas 2 zonder daar veel geld aan uit te geven

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Het zal er wel aanliggen dat je nieuwe reepje die FSB niet aankan als je hem tot 966mhz klokt.

Overstappen op een amd systeem heeft dan ook geen nut aangezien fsb overklokken (sinds de kt133a chipset) ook in opkomst is.

Het beste is reepje te ruilen/verkopen en ram te kopen waarvan je zeker weet dat het een bepaalde snelheid haalt.

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-08 19:02
het ligt aan het geheugen... zekers. je gaat toch serieus geen nieuw systeem kopen omdat je dimmetje het niet doet?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Jup, koop Kingston/Mushkin/Infineon/Dane-Elec geheugen en dan moet het lukken :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• rkrythe
ok, ik gooi die reep eruit, maar zou zo'n ASUS bord niet wat beter zijn en zou ik daar een P3 1GHz+ later nog opzetten?

Flickr

• rkrythe
is infineon een goed merk en is dat geheugen goed om op ongeveer 140 Mhz te laten lopen?

Flickr

• rkrythe
iemand nog een suggestie over dat ASUS bord? Is het zinvol om zo'n bord te kopen (stabieler en beter OC'en :)) of gaat socket 370 er helemaal uit over een maand of 2?

Flickr

Verwijderd

Op woensdag 24 januari 2001 21:58 schreef ruubruub het volgende:
iemand nog een suggestie over dat ASUS bord? Is het zinvol om zo'n bord te kopen (stabieler en beter OC'en :)) of gaat socket 370 er helemaal uit over een maand of 2?
De Asus CUSL2-C is dan een goeie keuze. S370 gaat er voorlopig nog niet uit, maar een echte toekomst heeft het ook niet.
Pagina: 1