Toon posts:

[XP] directory bestaat niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik nij 1 van de 2 gebruikers Eudora open, dan krijg ik een melding in de trant van:
"the directory C\DOCUME~\... doesn't exist or is not writable"

Nou heb ik gekeken in het register bij HKEY_Current_User\Software\Quallcomm\Eudora\CommandLine
Afgezien van de afgekorte mapnamen (DOCUME~) klopt het volgens mij allemaal.
En die afgekorte mapnamen accepteerd 'ie wel bij de andere user.
Als ik die afgekorte mapnamen verander in volledige mapnamen, dan kent 'ie dat niet.

Wat moet ik doen om het weer werkend te krijgen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

"the directory C\DOCUME~\... doesn't exist or is not writable"
Da's ook erg logisch als dit een letterlijke quote is. Zoek de verschillen:
C\DOCUME~\...
C:\DOCUME~1\...

Daarnaast, zijn er wel schrijfrechten voor de desbetreffende user in die dir? Kijk anders even met filemon van www.sysinternals.com wat er fout gaat :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit lijkt me meer een probleem in Eudora dan in Windows - je topic ga ik dan ook verplaatsen naar Software Algemeen :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

tenzij je eudora-1.3 voor windows 95 gebruikt moet je gewoon C:\Documents and settings\ kunnen gebruiken hoor.
Lange path- en bestands-namen zijn al een tijdje geen probleem meer voor eudora.
Maar check de shortcut eens waarmee je eudora opent. daar staat als het goed is ook in waar hij zijn data laat, en als je gewoon de snelkoppeling van een andere user gekopieerd hebt dan wijst de data-dir dus naar die van een andere user, en dan lijkt het me logisch dat hij daar niet in mag schrijven.

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op donderdag 13 april 2006 @ 11:54:
[...]

Da's ook erg logisch als dit een letterlijke quote is. Zoek de verschillen:
C\DOCUME~\...
C:\DOCUME~1\...

Daarnaast, zijn er wel schrijfrechten voor de desbetreffende user in die dir? Kijk anders even met filemon van www.sysinternals.com wat er fout gaat :)
dan wijst de data-dir dus naar die van een andere user, en dan lijkt het me logisch dat hij daar niet in mag schrijven.
Oké, dit gaat de goeie kant op.
Als dir's worden afgekort met zo'n ~, betekent dat dan dat het een tijdelijke dir is?
Hoe kan ik de schrijfrechten hiervan wijzigen?

Bedankt voor het meedenken mensen :>

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Nee, dat is de korte schrijfwijze voor als je maar 8.3 letters kunt tonen. Zie dir /x

Rechten: zie de sticky topics bovenaan WOS :) (Of je F1 knop ;) ) RMB -> rechten zetten. Afhankelijk van je filesystem en OS-type dan.

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 14-04-2006 15:32 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
De schrijfrechten zijn aangevinkt voor de betreffende user.
Ik heb gekeken met Filemon, deze geeft aan:" Path not found".Maar het pad klopt wel, tenminste als je de PROGRA~1\ en de DOCUME~1\ en de APPLIC~1\ aanziet voor volledige directorynamen.Als je deze trouwens vervangt in de registry voor Documents and Settings enz., dan kent XP ze nog steeds niet. Ik heb een screendump gemaakt van filemon, maar die kan ik hier niet uploaden.
Het vreemde is dus dat bij de andere user alles wel geaccepteerd wordt.

Verwijderd

Topicstarter
possamai schreef op donderdag 13 april 2006 @ 17:00:
tenzij je eudora-1.3 voor windows 95 gebruikt moet je gewoon C:\Documents and settings\ kunnen gebruiken hoor.
Lange path- en bestands-namen zijn al een tijdje geen probleem meer voor eudora.
Maar check de shortcut eens waarmee je eudora opent. daar staat als het goed is ook in waar hij zijn data laat, en als je gewoon de snelkoppeling van een andere user gekopieerd hebt dan wijst de data-dir dus naar die van een andere user, en dan lijkt het me logisch dat hij daar niet in mag schrijven.
Ik gebruik Eudora 6.2.1 op XP.
Snelkoppeling klopt ook.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Path not found --> geef eens even als tekst de hele melding. Screenshot is wat onzinnig aangezien je ook gewoon het log kunt exporteren.

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op zondag 16 april 2006 @ 00:04:
Path not found --> geef eens even als tekst de hele melding. Screenshot is wat onzinnig aangezien je ook gewoon het log kunt exporteren.
1162 19:19:34 Eudora.exe:3728 QUERY INFORMATION C:\DOCUME~1\Ankie\APPLIC~1\Qualcomm\Eudora\Eudora.ini PATH NOT FOUND Attributes: Error
1163 19:19:34 Eudora.exe:3728 QUERY INFORMATION C:\DOCUME~1\Ankie\APPLIC~1\Qualcomm\Eudora PATH NOT FOUND Attributes: Error

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2006 19:27 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Even aangenomen dat onder de desbetreffende account start -> run -> C:\DOCUME~1\Ankie\APPLIC~1\Qualcomm\Eudora\Eudora.ini gewoon netjes kladblok opent met die ini file (resp. C:\DOCUME~1\Ankie\APPLIC~1\Qualcomm\Eudora die de verkenner opent in die dir), heb ik geen ideetjes meer :+

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op zondag 16 april 2006 @ 20:20:
Even aangenomen dat onder de desbetreffende account start -> run -> C:\DOCUME~1\Ankie\APPLIC~1\Qualcomm\Eudora\Eudora.ini gewoon netjes kladblok opent met die ini file (resp. C:\DOCUME~1\Ankie\APPLIC~1\Qualcomm\Eudora die de verkenner opent in die dir), heb ik geen ideetjes meer :+
Het bovenstaande pad werkt niet, maar het volgende pad wel:
c:\documents and settings\ankie\Application Data\qualcomm\Eudora\eudora.ini

Raar he?
In ieder geval bedankt voor je hulp.:)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Ah. Dan kan het dus best zijn dat het helemaal geen docume~1 etc is. Je hebt al eens met dir /x gekeken of het inderdaad wel zo heet? Doe dat even stap voor stap:
cd \
dir /x (en let dan op docume~1)
cd docume~1
dir /x
etc. en kijk of en waar je vast loopt.

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:31:
Ah. Dan kan het dus best zijn dat het helemaal geen docume~1 etc is. Je hebt al eens met dir /x gekeken of het inderdaad wel zo heet? Doe dat even stap voor stap:
cd \
dir /x (en let dan op docume~1)
cd docume~1
dir /x
etc. en kijk of en waar je vast loopt.
docume~1 is er wel, applic~1 en andere verborgen mappen staan er niet bij.
Maar ze worden wel weergegeven in verkenner, weliswaar als verborgen map, maar daar staan ze wel.
Waarom dan niet in DOS?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Omdat je dir /x doet en geen dir /a /x :+
(zie evt. dir /? voor alle opties).

Er zou ergens een typo moeten staan oid. Of rechten die niet goed staan natuurlijk, maar dan zou je andere foutmeldingen moeten krijgen in filemon.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Als je het probeert met het hele pad (C:\Documents and Settings\ ....), let er dan even op dat je quotejes om het geheel heen zet. Als je dat niet doet herkent 'ie de spaties niet als onderdeel van je directorynaam.

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op maandag 17 april 2006 @ 12:12:
Omdat je dir /x doet en geen dir /a /x :+
(zie evt. dir /? voor alle opties).

Er zou ergens een typo moeten staan oid. Of rechten die niet goed staan natuurlijk, maar dan zou je andere foutmeldingen moeten krijgen in filemon.
Bij Ankie ontbreken de 8.3 namen van de mappen!
Hoe krijg ik deze weer terug?

Verwijderd

Topicstarter
SilentStorm schreef op maandag 17 april 2006 @ 12:16:
Als je het probeert met het hele pad (C:\Documents and Settings\ ....), let er dan even op dat je quotejes om het geheel heen zet. Als je dat niet doet herkent 'ie de spaties niet als onderdeel van je directorynaam.
Oké, dat wist ik niet. Weer wat geleerd. Het vreemde is dat het geen verschil maakt. Of heb ik de quotes verkeerd staan?
"C:\PROGRA~1\Qualcomm\Eudora\Eudora.exe c:\docume~1\ankie\Application Data\qualcomm\Eudora\eudora.ini"

Unknown directory :Application

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 14:43:
[...]

Oké, dat wist ik niet. Weer wat geleerd. Het vreemde is dat het geen verschil maakt. Of heb ik de quotes verkeerd staan?
"C:\PROGRA~1\Qualcomm\Eudora\Eudora.exe c:\docume~1\ankie\Application Data\qualcomm\Eudora\eudora.ini"

Unknown directory :Application
Heh, nee, nu begrijp je het verkeerd. Ik heb het over de directories met spaties erin, niet de 8.3 complient filenames. In jou geval dus iets in de trend van
code:
1
2
"C:\program files\Qualcomm\Eudora\Eudora.exe" "C:\Documents and Settings\
ankie\Application Data\qualcomm\Eudora\eudora.ini"

Het eerste gedeelte is de .exe die je wilt opstarten. Het tweede gedeelte is een argument (in dit geval de .ini), dat je eraan meegeeft. Ze moeten allebei apart van quotejes worden voorzien.

Mocht dit of F_J_K's advies zo nog niet de oplossing geven, probeer dan eens die .ini te kopieeren naar dezelfde map als waar je eudora in hebt staan ("C:\Program Files\Qualcomm\Eudora\") en gebruik dit:
code:
1
"C:\program files\Qualcomm\Eudora\Eudora.exe" eudora.ini

(Je moet daarbij nog steeds wel leesrechten op eudora.ini hebben. Dit kun je controleren in de properties (eigenschappen) van het bestand onder security (beveiliging).

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
Nee, hoor, ik snapte je prima. Ik had alleen voor de application data het volledige pad nodig.
De reden dat het eerst niet werkte en nu wel, is dat ik niet wist dat je ze allebeide moest quoten.
Wel raar dat ik bij Ankie geen 8.3 namen meer heb...
maar...Eudora werkt nu dus wel!
Iedereen heel erg bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Nu dacht ik de oplossing te hebben na dit topic:[rml]Krullemans in "[ XP] directory bestaat niet?"[/rml]
Maar zodra ik de computer weer opnieuw opstart, zijn de registerveranderingen weer teruggezet.
Hoe kan ik dit voorkomen?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb [rml]Krullemans in "[ XP] directory bestaat niet?"[/rml] even gemerged; aangezien het nergens voor nodig is om een nieuw topic te starten over hetzelfde probleem :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 09:13:
Nu dacht ik de oplossing te hebben na dit topic:[rml]Krullemans in "[ XP] directory bestaat niet?"[/rml]
Maar zodra ik de computer weer opnieuw opstart, zijn de registerveranderingen weer teruggezet.
Hoe kan ik dit voorkomen?
Welke veranderingen precies? (Maak misschien weinig uit maar ik ben nieuwsgierig) :)

Teruggezet, een gok: misschien dat het ergens anders nog wordt opgeslagen, zoals in een .ini file. Als Eudora deze weer terugzet ben je dus weer terug bij af.

Eventuele kan je de sleutels read-only maken via de permissions op de keys, maar dat is niet zo netjes.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in HKey_current user/software/qualcomm/eudora/command line
de sleutel C:\PROGRA~1\Qualcomm\Eudora\Eudora.exe C:\DOCUME~1\Ankie\APPLIC~1\Qualcomm\Eudora C:\DOCUME~1\Ankie\APPLIC~1\Qualcomm\Eudora\Eudora.ini

Veranderd in (let op aanhalingstekens): "C:\program files\Qualcomm\Eudora\Eudora.exe" "C:\documents and settings\Ankie\Application data\Qualcomm\eudora\"
"C:\documents and settings\Ankie\Application data\Qualcomm\eudora\Eudora.ini"

Maar als ankie zich afmeld en weer aanmeld, zijn de aanhalingstekens verdwenen en werkt de applicatie niet.
Dit hele gebeuren met de quotes heb ik gedaan omdat Applic~1 niet bestaat. (zie bovenstaande)
Pagina: 1