Ik heb mandrake 2005 (10.1) geinstalleerd op een pc en nu wil ik mambo geinstalleerd hebben. Het probleem dat ik hierbij dus heb is dat als ik localhost/mambo tik hij dan de directory in de browser laat zien en niet de installatie (oftwel de php). Ik heb van alles geprobeerd apache eraf en geprobeerd etc etc, werkte niet. Het enigste wat ik fout heb gedaan in het begin was per ongeluk robots.txt weggooien inmiddels heb ik apache opnieuw geinstalleerd en toen kwam deze er weer bij. Ik kom hier helaas niet meer uit.
misschien een idee om php te installeren 
dit is geen conflict.. je mist gewoon de helft...
dit is geen conflict.. je mist gewoon de helft...
[ Voor 44% gewijzigd door xzenor op 13-04-2006 11:58 ]
en mischien even zorgen dat het wordt geladen door apache?
en zorgen dat hij standaard index.php ook meepakt?
sowieso: opzoekwerk (nofi, maar dit is wel heeeeel simpel)
Kijk die eerste 2 heb ik nou wat aan.Boudewijn schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:03:
en mischien even zorgen dat het wordt geladen door apache?
Tja sorry ben ook een linuxn00b dus het spijt me verschrikkelijk dat ik niet alles weet.
Ja sorry hoor maar je hebt het helemaal nergens over dat je php geinstalleerd hebt.Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:19:
[...]
Kijk die eerste 2 heb ik nou wat aan.
Tja sorry ben ook een linuxn00b dus het spijt me verschrikkelijk dat ik niet alles weet.
Als je dat er nou bij zegt dan scheelt dat gelijk al.
heb je php geinstalleerd?
sowieso: ga eerst een beetje leren voordat je die server online zet.
Er zijn imo al genoeg spam\kinderpr0n\etc servers die draaien op gehackte machines.
sowieso: ga eerst een beetje leren voordat je die server online zet.
Er zijn imo al genoeg spam\kinderpr0n\etc servers die draaien op gehackte machines.
Pagina: 1