NTFS Bootsector fout uit de hand gelopen

Pagina: 1
Acties:

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06-2025

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Topicstarter
Hoi,

De afgelopen paar dagen heb ik mijn pc weer kunnen gebruiken na een dood moederbord..alleen kwam ik er redelijk snel achter dat het afsluiten echt veeeel te lang duurde maar ik had er nog geen weet bij wat er ging gebeuren...op een gegeven moment wou de pc niet meet booten als ik een reset of opnieuw opstarten had gedaan en toen begon ik in de gaten te krijgen dat er iets aan de hand was...

Gisteravond was het helaas zover voordat ik een backup van de meeste bestanden heb kunnen maken...het booten kwam in een loop te zitten: Winxp logo kwam op het beeldscherm en na een keertje het balkje rond te hebben zien gaan werdt er opnieuw opgestart...winxp cd erbij gepakt en reparatie uit proberen te voeren via die cd middels chkdsk /r
er waren een aantal fouten ontdekt en ik nam aan dat deze dus gefixed zouden worden..dit was helaas niet het geval en bij een boot werdt er aangegeven dat het bestand "System32\hal.dll" miste.
Toen kwam ik erachter dat de hd uit 2 partities bestond (alhoewel ik me niet kan herinneren dat ik m in 2 delen heb geplaats toen ik de hd voor het eerst in gebruik nam) en heb de vrijstaande partitie opnieuw geformateerd naar ntfs...(volgens mij had ik dit beter niet kunnen doen want het was al een herkende partitie en eventuele data die erop stond zal nu wel verloren zijn gegaan |:( )
daarna windows opnieuw geinstalleerd maar na opnieuw opgetsart te hebben kreeg ik bij de tabellen van irc nummers etc en soort van vastloper waarbij er een aantal gekleurde tekens tussen die tabellen verschenen(ik noem ze maar artifacts) en kreeg ik een BS met de melding dat windows niet meer opgestart kon worden vanwege iets..

mijn vraag is nou is deze hd nog te repareren of is anders de data nog te benaderen door een nieuwe hd te insatlleren met windows en vanuit daar de oude hd te benaderen en data over te zetten of de installatie windows te herstellen....
Bij voorbaat dank

Het is trouwens een Maxtor 80 GB Sata