HD signaal, welke aansluitingen onderteunend?

Pagina: 1
Acties:

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik dacht dat ik wel het 1 en ande begreep van HDTV en de verschillende formaten (1080i tegen 1080p, HDMI etc etc).
Maar ik loop nu al een tijdje met 2 vragen rond.
1. Hoe kun je het beste een HD signaal van bijvoorbeeld een Chello digital decoder op je pc bekijken/opnemen in FULL 1080 formaat (of is dit gewoon niet mogelijk vanwege HDCP dat misschien op zo'n kastje zit). Met wat voor kaart zou dit mogelijk moeten zijn mocht er geen HDCP op chello's kastje zitten, en dit vraag ik me dus af omdat:
2. welke verbinding kan HD signaal transporteren? Ik dacht dat je een 1080p signaal alleen over YPrPB (component), DVI of HDMI (praktisch hetzelfde) kon transporten. Maar nu lees ik hier de Computer Totaal en daar wordt beweerd dat je met s-vhs uitgang van je graka met een converter kabeltje naar YPrPB High Definition op je tv kan toveren :?
Zou dat echt kunnen? en zoja, kun je dan ook met zo'n kabeltje van YPrPB naar s-vhs input high dfinition op je pc toveren?
Ik kom er ff niet uit :P

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:07

voodooless

Sound is no voodoo!

1080 van chello? Dream om :P

Verder: opnemen vanuit je kastje naar de PC is onmogelijk (of onzinnig).

Je hebt een DVB kaartje (met card reader) in de PC nodig om de data op te kunnen slaan. Of er ook al HDTV DVB kaartjes zijn weet ik niet. Via DVI en HDMI kunnen prima 1080p verwerken in theorie. Of je apparaat dat (TV danwel PC) is een tweede vraag.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• shootguy2
Ik heb dus zelf niet zo'n "chello digital"abbo, een vriend van me vroeg het want die wilde HD opnemen op zn pc, ik keek zelf ook ff vreemd op toen hij zei 1080 :P
Dan blijft de tweede vraag open staan, KAN er een HD signaal (maakt niet uit welke, 570 tot 1080) over een s-video kabel verstuurd worden. Ik denk zelf namelijk van niet, maar dan schrijft computer toaal dus onzin :S

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:07

voodooless

Sound is no voodoo!

Kunnen en kunnen zijn twee dingen. Als het al kan zou je eerst eens apperatuur moeten vinden die het verzenden en ontvangen aankan. Hoogst onwaarschijnlijk dat dat momenteel al zo is.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Het lijkt me sterk dat je een 1080p over een s-video kabeltje kan krijgen.

(1080p is toch zoiezo (nog) geen HDTV standaard dacht ik?)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 15:20 ]

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

shootguy2 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:07:
Ik heb dus zelf niet zo'n "chello digital"abbo, een vriend van me vroeg het want die wilde HD opnemen op zn pc, ik keek zelf ook ff vreemd op toen hij zei 1080 :P
Dan blijft de tweede vraag open staan, KAN er een HD signaal (maakt niet uit welke, 570 tot 1080) over een s-video kabel verstuurd worden. Ik denk zelf namelijk van niet, maar dan schrijft computer toaal dus onzin :S
TV-out van sommige (nvidia) kaarten maakt gebruik van de s-video uitgang om componentsignaal uit te sturen. Dit gaat dan naar een break-out box. Dit betekent niet dat een normale s-videoverbinding hd-signaal kan doorsturen.

Binnenkort komt in heel nederland dus HDTV (Neem anders een kijkje in het HDTV-topic) via de kabel. De kastjes hiervoor kunnen mpeg2 maar ook H.264 codec aan. Kans is groot dat er een H.264 codec gebruikt wordt voor HD-uitzendingen. Nu zijn er wel DVB-C kaartjes die mpeg2 HD doen. mpeg4 (h.264 nog niet.

PSN: Shiver23

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Shiver23 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:22:
[...]

TV-out van sommige (nvidia) kaarten maakt gebruik van de s-video uitgang om componentsignaal uit te sturen. Dit gaat dan naar een break-out box. Dit betekent niet dat een normale s-videoverbinding hd-signaal kan doorsturen.
Dat is geen s-video aansluiting, dat is waarschijnlijk een 9pins DIN aansluiting, waar ook een vier polige s-video kabel in past. Ik vermoed ook dat de Computertotaal het niet over een s-video kabeltje heeft, maar over een kabeltje dat past in de aansluiting waar ook je s-video kabel in kan.

[ Voor 15% gewijzigd door JvS op 13-04-2006 16:04 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Die bedoel ik :)
Rond met gaatjes ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Shiver23 op 13-04-2006 16:28 ]

PSN: Shiver23

• shootguy2
"quote" Computer Totaal:
"Als u uw computer via een van deze kaarten op uw HDTV wilt aansluiten, dan moet u dat via de TV-out doen als u 720i(p) of 1080i(p) resoluties wilt bereiken. De VGA- en DVI-aanltuiingen ondersteunen dit niet voor HDTV's. U hebt een speciale kabel nodig die (en nu komt het) die de TV-OUT aansluiting op de grafische kaart splitst naar YPrPR voor uw HDTV"
En ze hebben het dan dus over kaarten zoals een MSI 7300GS (met alleen s-video out) en ATI X1300pro. (Ook alleen s-video aansluiting).
Hmm, waarschijnlijk gewoon foutje van de auteur. :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:19:
Het lijkt me sterk dat je een 1080p over een s-video kabeltje kan krijgen.

(1080p is toch zoiezo (nog) geen HDTV standaard dacht ik?)
Het is wel een standaard, hij wordt alleen niet gebruikt :+
Pagina: 1