Apple OS verkrijgen

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:00

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Voor m'n vriendin d'r iMac ben ik aan het kijken of ik os9.2 en osX kan vinden. Vooral os9.2 is belangrijk, omdat haar iMac nu dienst weigerd na een poging er osX op te zetten (niet door mij gedaan overigens, daar zijn m'n armen te kort voor :p )
Maar over een paar weken kom ik weer terug in Nederland en wil dan voor haar een poging gaan doen haar iMac weer nieuw leven in te blazen.
Ik heb daar dus een os9.2 installatie cd voor nodig (haar eigen cd is os9.0, maar die is ook nog eens zoek...)
Ik zit nu te zoeken bij Apple, maar ik kan er niet echt uitkomen hoe het bij hun met de licenties van Apple OS geregeld is. Kan ik volledige installatie cd's downloaden? Of zijn alleen update's beschikbaar?
En als ik volledige cd's kan downloaden, waar moet ik dan kijken? Bij support kan ik ze niet vinden namelijk.

Even een nadrukkelijk bericht aan de moderators, dit is géén verzoek tot warez. Als ze niet legaal te downloaden zijn, dan heb ik pech en zal ik een andere oplossing moeten zoeken.

edit:

Ik zie dat Apple OS X Tiger in de prijslijst heeft staan, maar OS 9.2 (uiteraard) niet. Die laatste is voor mij het aller belangrijkste, zonder die versie kan ik deze iMac überhaubt geen nieuw leven inblazen.

[ Voor 12% gewijzigd door deepbass909 op 13-04-2006 10:21 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Ik heb wel de updates kunnen vinden voor je:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=75288

Voor OS 9 zal je toch even met Apple (Applestore?) moeten bellen denk ik. Ik vraag me af of je die nog kan bemachtigen. En anders even op Marktplaats/eBay zoeken?

Op eBay: Apple Macintosh OS 9.2.2 (OS9) Nederlands :Y)

[ Voor 26% gewijzigd door 1st_Ro op 13-04-2006 10:34 ]

Verwijderd

Ik heb em hier nog zien staan: www.tweedehandsmac.nl

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 20:56

Bezulba

Formerly known as Eendje

hij is nog te koop via applesupport (niet veel agents weten het, maar even doorvragen werkt) voor zo'n 30-40 euro, en imho ook oudere versies van X

blup

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-02 22:07
deepbass909 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 10:19:
Voor m'n vriendin d'r iMac ben ik aan het kijken of ik os9.2 en osX kan vinden. Vooral os9.2 is belangrijk, omdat haar iMac nu dienst weigerd na een poging er osX op te zetten (niet door mij gedaan overigens, daar zijn m'n armen te kort voor :p )
Voordat je OS X er op zet moet je eerst een firmware update doen vanuit os 9 anders werkt het niet.
Ik heb daar dus een os9.2 installatie cd voor nodig (haar eigen cd is os9.0, maar die is ook nog eens zoek...)
Gewoon os9 installeren en dan updaten naar 9.1 en 9.2 (moeten allebij)
Ik zit nu te zoeken bij Apple, maar ik kan er niet echt uitkomen hoe het bij hun met de licenties van Apple OS geregeld is. Kan ik volledige installatie cd's downloaden? Of zijn alleen update's beschikbaar?
En als ik volledige cd's kan downloaden, waar moet ik dan kijken? Bij support kan ik ze niet vinden namelijk.
Ze zijn niet te downloaden, je zal OS X echt moeten kopen (of zoeken)

[ Voor 3% gewijzigd door justinb81 op 13-04-2006 12:28 ]

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
Een beetje offtopic, maar System 7.5 kun je wel gewoon legaal van de Apple site downloaden :)

http://download.info.appl...System_7.5_Version_7.5.3/

Verwijderd

Let erop dat je een OS 9.2 CD als retail versie koopt. Bovenstaande link is bijvoorbeeld een link naar een installatieCD voor een eMac. Ik dacht dat dit problemen gaf op andere Macs, correct me if I'm wrong...

edit:
lees nu net op de link dat het volgens de verkoper wel zou werken hoewel ik ooit eens ergens gelezen heb dat het niet zo zou zijn. Iemand die het zeker weet? Ben zelf ook wel benieuwd nu :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 13:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 13:50:
[...]

Let erop dat je een OS 9.2 CD als retail versie koopt. Bovenstaande link is bijvoorbeeld een link naar een installatieCD voor een eMac. Ik dacht dat dit problemen gaf op andere Macs, correct me if I'm wrong...
geeft niet direct problemen, alleen het is niet legaal zie het als een OEM licentie.
en dat mag je niet op een andere Mac gebruiken.....

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 14:20
The Evil Brain schreef op donderdag 13 april 2006 @ 13:20:
Een beetje offtopic, maar System 7.5 kun je wel gewoon legaal van de Apple site downloaden :)

http://download.info.appl...System_7.5_Version_7.5.3/
Das de obsolete zooi van Apple ja, dat kan al sinds 2000 ofzo omdat deze versies nooit op CD zijn uitgebracht alleen op floppy's.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1