Toon posts:

timings ddr400 verwaarloosbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus laatst ander geheugen gekocht ben van corsair ddr400 twinx2048pt (cas 3) naar twinxs2048c2 (cas 2) gegaan. na veel klooien kom ik er dus achter dat mn geheugen alleen op stock speeds de strakke timings van 2-3-3-6 1T haalt :( met een fsb van 270 x10 /divider op 5:6 trekt hij alleen 3-3-3-6
Vdimm verhogen haalt nix uit ben gegaan tot 2.85 --geen resulaat
toch zie ik mensen met strakke timings op hoge speeds hoe krijgen jullie dat voor elkaar?
maken die timings eigenlijk nog wat uit op hoge speeds?

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 23:05

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

strakke timings zoals 2-2-2-5 op hoge speeds lukt alleen met oude bh-5 geheugens en met vx, daar kan je met meer voltage aardig hoog komen met deze timings.

als je tccd chips hebt kan het idd tot 220 ongeveer goed gaan met 2-2-2-5 (bijv ocz 3200 el plat rev2 ) maar ze kunnen dan pas echt hoog op 2,5-3-3-6 (280+)

dus probeer eens 2,5-3-3-6 zou ik zeggen, en kijk hoever ze komen, zet je ht multi op 3 en cpu multi naar beneden.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Verwijderd

Topicstarter
jah maar mijn mobo (sli deluxe) vind fsb boven de 280 niet fijn
dus moet cpu multi omhoog! volgens mij scheeld het nix tussen 2t en 1t timings

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Er is werkelijk een wereld van verschil tussen 2t en 1t. Kijk eens met Sisoft Sandra memory benchmark. Bij mij ging het van 4700mb/s naar 5700mb/s. Dus waarom niet?

Kijk anders even op http://forums.extremeover...m/showthread.php?t=170999 .

[ Voor 29% gewijzigd door tdn135 op 13-04-2006 10:36 ]

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 23:05

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 10:17:
jah maar mijn mobo (sli deluxe) vind fsb boven de 280 niet fijn
dus moet cpu multi omhoog! volgens mij scheeld het nix tussen 2t en 1t timings
2T en 1T scheelt juist heel erg veel, dus zoveel mogenlijk 1T houden, en waarom vind je mobo dat niet leuk?
Ik heb ook een a8n sli del gehad maar loopt gewoon 322 , no prob, met divider, haalde zelfs 300 nog 1:1

Afbeeldingslocatie: http://rol-co.nl/images/asus.jpg

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Verwijderd

Topicstarter
hoe hard loopt je mem
en is een 1t timing ook goed in combinatie met 3-3-3-8

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:20

Croga

The Unreasonable Man

Zoals in veel topics hier terug te vinden: 1T of 2T maakt inderdaad bij memory bandwidth benchmarks heel veel verschil.
Het is echter ook zo dat de Athlon64 nauwelijks nut heeft van die extra bandwidth, waardoor het verschil in game-benchmarks absoluut onmerkbaar is.

Het verschil tussen 2-3-3-6 en 3-3-3-6 timings zal je in games heel mischien een procent winst opleveren, maar ook dat verschil is nagenoeg onmerkbaar. Er zijn tests geweest waaruit bleek dat tussen 2-2-2-5 en 3-4-4-8 een maximum van ongeveer 3% in game benchmarks terug te vinden was.

Ofwel: Het maakt allemaal niet zo heel erg veel uit. Voor de tweaker is het dat beetje extra, in de praktijk is het lood om oud ijzer.

Verwijderd

Topicstarter
oh ja wat is beter voor algemene snelheid pc : hogere mhz op mem? of strakkere timings en mem op ~200mhz

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt man volgens mij geven strakkere timings ook meer instabiliteit

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij heb ik dat ook gelezen op tomshardware
daar zeiden ze: "wil je echt meer snelheid in games" koop dan gewoon een nieuwe vga kaart

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 11:34:
oh ja wat is beter voor algemene snelheid pc : hogere mhz op mem? of strakkere timings en mem op ~200mhz
dat maakt niet echt veel uit, er is daar eens een test van geweest, denk op tomshardware, en het verschil ertussen was echt zeer miniem, minder dan 5% verschil altijd.

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01 11:54
Probeer gewoon eens wat dingen uit met verschillende settings en kijk wat het resultaat is..... superpi, pifast, 3D, sandra etc.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 20:05

silitek

Tubes Only

Een strakke timing heeft voor performs wel degelijk zin. Op 2-2-2-5 loopt alles wat soepeler.
B.V in BF2
Maar dat is meer gevoelsmatig :) ...voor de rest ben ik het met m'n mede-tweakers eens 8) ^^

Tubes....It's what make music music!

Pagina: 1