Toon posts:

Upload- en downloadsnelheidsverschillen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Speedlinq 5012/1024 abo. Als ik de snelheden met Nuria meet kom ik uit op zo'n 4700 kbps down- en 580 uploadsnelheid. Die uploadsnelheid had ik ook al bij mijn ADSL Pro2 abo bij HCC. Ook daar werd 1024 ca 600.
Maar als ik nu eens met speedtest.nl meet, krijg ik 4700/280, soms is de uploadsnelheid nog veel lager!

Waar zit overigens dat verschil in download- en uploadsnelheid nou in? Alles gaat toch over hetzelfde draadje? Of heeft het zin de splitter (een hoogdoorlaatfilter?) te vervangen.
Of zit het in de apparatuur in de centrale?

Maar hoe zou het komen dat ik met Nuria en Speedtest zulke verschillen in uploadsnelheid heb?

Alvast bedankt voor elke suggestie,

Rob

Verwijderd

Heb je met speedlinq via KPN of BBNED?

Zit wel een enorm verschil tussen.

Misschien eventueel speedlinq bellen!!!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Die sites waarmee jij test zijn niet 100% te vertrouwen. Het kan ook een moment opname zijn.

Test het een met een 100Mb ftp server en kijk wat je dan binnen trekt. Tjeck verder ook of je geen spy/adware hebt draaien die ook wat bandbreedte binnenslurpt.

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 09:33
Omdat dat 2 verschillende hosts zijn en de verbinding bij de ene misschien slechter is als bij de andere

En het verschil in uploadsnelheid komt waarschijnlijk omdat je ver van de centrale afzit of dat je een iets slechtere koper draad hebt

[ Voor 40% gewijzigd door dennis112 op 13-04-2006 09:10 ]

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Eerlijk gezegd weet ik niet welke kabelaar ik heb. Ik had BBNed (bij ADSL Pro2), maar nu zou ik BabyXL hebben. Ik las dat die weer door Tiscali is overgenomen. En dat klopt waarschijnlijk wel, want toen ik ivm de abo wijzigingmet Speedlinq belde zei die juffrouw: ik zal het aan Tiscali doorgeven...
Misschien is het nog ingewikkelder: Door die opzegtruc van HCCnet loopt mijn abonnement (via BBNet) ook nog, totdat XS4ALL mijn aansluiting overneemt en dan kan ik pas opzeggen.... Maar ik heb nu al Speedlinq, dat kan ik aan de downloadsnelheid zien.

Is het dan overigens zo dat de upload en download via verschillende kabeladers lopen?
Maar dan nog zie ik geen verklaring voor het feit dat de downloadsnelheid redelijk klopt, maar de uploadsnelheid procentsgewijs véél lager is. De afstand tot de centrale is 1900 m, geloof ik.

• dennis112
Nee als het goed is lopen de download en upload gewoon door een kabelpaar, maar hebben ze allebei verschillende frequenties

Correct me if i'm wrong

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kijk eerst in je modem hoe snel je intraint. ADSL statistieken (of iets degelijks)

probeer vervolgens een file naar je webspace te uploaden en kijk hoe snel die gaat :)

[ Voor 51% gewijzigd door kamphuis op 13-04-2006 10:25 ]

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Download eens iets van http://speedtest.multikabel.nl/index2.html . Kijk dan hoe snel dat gaat. Kijk ook eens op een ftp server en upload iets. Speedtest meet met te kleine bestanden om er zeker van te zijn. Mijn verbinding doet ook niet meteen de topsnelheid.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 13:41
kamphuis schreef op donderdag 13 april 2006 @ 10:21:
Kijk eerst in je modem hoe snel je intraint. ADSL statistieken (of iets degelijks)

probeer vervolgens een file naar je webspace te uploaden en kijk hoe snel die gaat :)
Dit lijkt mij ook wel belangrijker dan al die speedtest onzin testen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, nou val ik gelijk door de mand...

a: hoe kan ik in mijn modem kijken? Ik hang achter een router. Moet ik de computerkabel gelijk in de modem prikken? En dan? Het heeft iets met adres 10.0.0.38 te maken?

b: Ik weet dat ik een homepage heb - bedoel je dat met webspace. Maar hoe ik die benaderen moet - geen idee! Idem dito met een ftp-server. Ik ben maar een doorsnee internet gebruiker, maar ik wil wel graag wat leren!

Alvast bedankt

Rob

• dennis112
Het ip van je router is de gateway die ingesteld staat bij je lan verbinding. Als je naar uitvoeren gaat en dan cmd intypt kom je in de dos prompt. Hier typ je in ipconfig /all en daar staat als het goed is een default gateway bij en dat ip dat erachter staat is het ip van je router.

Met webspace wordt idd homepage bedoeld

Verwijderd

Topicstarter
ipconfig geeft me alleen het ip-nummer van m'n router. Zo kan ik niet in mijn moden komen? Wel zag ik dat ik bij de router een domain-naam ik kon vullen. Waar slaat dat op?

Moet ik dan toch m'n netwerkkabel rechtstreeks in de modem prikken?

En hoe moet ik nou in m'n homepage komen? Sorry, als dat allemaal domme vragen zijn :-(

Rob

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als ik het goed heb gevonden zou je op de volgende manier naar je ftp/hompage/webspace moeten kunnen connecten.

1. download een ftp programma(leechftp)
2. Ga naar File --> connect
3. Full bij Host/url/ in : www.<speedlinqnaam>.speedlinq.nl en vervolgens je username en paswoord
3. ok
4. upload een bestand en kijk bij threads hoe snel die gaat.

succes.

[ Voor 9% gewijzigd door kamphuis op 14-04-2006 00:14 ]

Pagina: 1