Ik zat gister met een kennis te chatten, die een vrij groot online webgebaseerd spel heeft draaien op het moment met honderden users online. Toen hadden we het over loadbalancing enzo, en ik vroeg me nadat hij al weer offline was eigenlijk af hoe je zo iets zou moeten aanpakken.
Op mijn zoektocht kwam ik dit namelijk tegen, wat onder Windows op een extra pctje, of eventueel op 1 van de webservers draait, mits deze windows is, en een % van de requests forward naar een pc in je webserver cluster.
Nu mijn probleem:
Laat zeggen dat je 2 webservers heb, met beide Apache en MySQL.
Hoe kan je er dan voor zorgen dat de mysql servers gesynced blijven, zodat ze niet ineens andere waarden terug krijgen van server A dan als ze naar server B geforward worden?
Op mijn zoektocht kwam ik dit namelijk tegen, wat onder Windows op een extra pctje, of eventueel op 1 van de webservers draait, mits deze windows is, en een % van de requests forward naar een pc in je webserver cluster.
Nu mijn probleem:
Laat zeggen dat je 2 webservers heb, met beide Apache en MySQL.
Hoe kan je er dan voor zorgen dat de mysql servers gesynced blijven, zodat ze niet ineens andere waarden terug krijgen van server A dan als ze naar server B geforward worden?
There is no replacement for displacement!