Ik draai op m'n server een php-script om MP3's te kunnen streamen. Dit script (Netjuke) wordt al een tijdje niet meer onderhouden (de website van Netjuke is tegenwoordig zelfs offline). Nu heb ik onlangs PHP geupdate op m'n server en loop ik tegen een fout aan door een kleine wijziging in de manier dat PHP werkt.
Als ik zoek op internet, vind ik veel pagina's met dezelfde fout en sporadisch een forum waar de fout gemeld wordt, maar nergens wat ik nou eigenlijk aan moet passen. De oplossingen die ik vind zijn voor een niet programeur niet echt te begrijpen. Het moge duidelijk zijn, ik ben geen programeur.
De fout die ik krijg is de volgende:
Hij wordt veroorzaakt door het onderstaande stukje code
Waarbij dit regel 164 is:
Wie zou voor mij hier eens naar willen kijken en zeggen hoe ik hem aan moet passen?
Als ik zoek op internet, vind ik veel pagina's met dezelfde fout en sporadisch een forum waar de fout gemeld wordt, maar nergens wat ik nou eigenlijk aan moet passen. De oplossingen die ik vind zijn voor een niet programeur niet echt te begrijpen. Het moge duidelijk zijn, ik ben geen programeur.
De fout die ik krijg is de volgende:
code:
1
| Warning: Header may not contain more than a single header, new line detected. in /var/www/localhost/html/netjuke/play.php on line 164 |
Hij wordt veroorzaakt door het onderstaande stukje code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| function outputPlaylist($random = 0) { global $extinfo, $pls_url, $pls_info, $pls_index, $pls_count; if ($random == 1) { srand ((float) microtime() * 1000000); shuffle ($pls_index); } header ("Content-type: audio/x-mpegurl\r\nContent-Disposition: inline; filename=netjuke-".substr(time(),-7).".m3u" ); #header ("Content-type: text/plain"); if ($pls_count > 0) { if ($extinfo) echo "#EXTM3U\r\n"; for( $i=0; $i<count($pls_url); $i++) { if ($random == 1) $fileindex = $pls_index[$i]; else $fileindex = $i; if ($extinfo) echo $pls_info[$fileindex]."\r\n"; echo $pls_url[$fileindex]."\r\n"; } } // if count > 0 } |
Waarbij dit regel 164 is:
code:
1
| header ("Content-type: audio/x-mpegurl\r\nContent-Disposition: inline; filename=netjuke-".substr(time(),-7).".m3u" ); |
Wie zou voor mij hier eens naar willen kijken en zeggen hoe ik hem aan moet passen?
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier