LCD TV Philips 26PF5321

Pagina: 1
Acties:
  • 537 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dutch_bear
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-06-2006
Hoi,

Zag deze Philips (26PF5321) bij de Postbank in de aanbieding voor €799,--. Zeer interesant geprijsd.

Heeft iemand al ervaring met dit toestel.......?

Alvast bedankt.....

https://www.secureshoppin...d=ph-lcd06&product_id=943

[ Voor 60% gewijzigd door dutch_bear op 15-04-2006 10:57 . Reden: aanpassing gegevens ]

Verwijderd

Ik heb sindskort de 26PF5320(gratis bij een Hyundai) en het is erg wennen als je een 100hz tv hebt,ik heb al aardig met de instellingen zitten rommelen en het beeld is nu een stuk beter maar het kan gewoon niet tippen aan een 100hz tv vooral omdat zwart niet zwart is(misschien omdat het contrast maar 600:1 is) maar ik heb gisteren eens wat winkels bezocht en merk toch dat veel lcd tv's hier last van hebben.
Verder vind ik 10 pagina's teletekst in het geheugen niet meer van deze tijd.
Je kan ook nog kijken op kieskeurig.nl.

Verwijderd

Toevallig heb ik ook naar deze tv gekeken. De prijs valt reuze mee en als je naar de specs kijkt, zou het nog wel een aardig ding kunnen zijn. Ik heb deze tv dan ook in het wild opgezocht en vond hem toch wel iets tegenvallen (kleuren). Ondanks de tegenvallende kleuren, had ik de tv bijna besteld, totdat ik hier een goed alternatief tegenkwam:

Samsung HDTV met beeldbuis voor € 900,-

philips 28PW9551: Dé oplossing voor goedkope HDTV?

Als je de ruimte hebt en beeldkwaliteit boven design verkiest, raad ik je aan deze topics door te nemen, omdat deze toestellen naar mijn mening zeer interessant zijn.

Succes met je keuze!

• dutch_bear
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-06-2006
Ben ook deze LG 26LC2R tegengekomen. Iemand mee bekend?

http://www.lge.nl/prodmod...y=42-37-32-26LC2R&model=3

• Sleepyhead
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:29

Sleepyhead

Sleepy as always....

Ik zat er ook over na te denken deze te kopen....

Hier had ik wat reacties gevonden over deze LCD:
http://www.kieskeurig.nl/...E1FC7C125713B00453C20.htm

Vrij positief allemaal

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
Ik zit te twijfelen tussen de LG RZ26LZ55 en deze Philips... zit nog in een verkennende fase hoor, dus moet sowieso nog 'the real deal' gaan bekijken in een winkel. Vroeg me wel af of deze TV's ook als een schilderij aan de muur te bevestigen zijn?

• Sleepyhead
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:29

Sleepyhead

Sleepy as always....

thettes schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:43:
Ik zit te twijfelen tussen de LG RZ26LZ55 en deze Philips... zit nog in een verkennende fase hoor, dus moet sowieso nog 'the real deal' gaan bekijken in een winkel. Vroeg me wel af of deze TV's ook als een schilderij aan de muur te bevestigen zijn?
Die vind ik net een slag te klein voor in de huiskamer. Maar wat betreft dat ophangen volgens mij kan dat met alle LCD's wel... :) (denk ik)

Verwijderd

Ze hebben ook een philips in de aanbieding bij Expert. Er staat een digitale folder. [url=javascript:doBrochure()]klik[/url]
volgens mij is het de PHILIPS LCD TV 26PF9320 een serie hoger dan welke jij noemde? Ook 799€

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
Daar ontbreekt de HDMI t.o.v. de 5321... de 5321 heeft echter weer geen DVI of VGA aansluitingen.

Weet iemand of het goed beeld levert als de PC via DVI op zo'n tv staat aangesloten? En is dat met S-video veel slechter? Ofzijn beide net zo belabberd als mijn pc met S-video op mijn (beeldbuis) philips 28PW9525?

Het zal vast niet pc-beeldscherm vervangend zijn toch?

Verwijderd

Ik heb de 32 inch versie van philips dus: 32PF5321 en inderdaad zit geen DVI op. Er zit 2x HDMI 2x SCART en de normale S-video aansluitingen en ook die aansluiting (kom even niet op de naam) met die Groen,Blauw, etc tulp aansluiting. Damn kom gewoon even niet op die naam :S

Ben er wel tevreden mee. Ow ja, S-video lijkt mij toch echt slechter T.O.V DVI, Weet niet of je nog wat wil weten er over.

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12 13:16
component input ;)

Verwijderd

Dude klopt die heb je er dus ook bij :) kwam er toch echt niet op maar nu dank zij jou wel ;)

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:00
Ik zit zelf ook over deze TV te denken. Het enigste probleem dat ik heb op het moment is het vinden van comparisons op internet waarin deze vergeleken wordt met andere 26" schermen.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:34

remco_k

een cassettebandje was genoeg

thettes schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 20:37:
Daar ontbreekt de HDMI t.o.v. de 5321... de 5321 heeft echter weer geen DVI of VGA aansluitingen.
Daar bestaan verloopkabels voor, je kan van VGA --> DVI en van DVI kan je naar HDMI.
Of dat ook werkelijk werkt en of dat mooi werkt, dat weet ik niet.
Weet iemand of het goed beeld levert als de PC via DVI op zo'n tv staat aangesloten? En is dat met S-video veel slechter? Ofzijn beide net zo belabberd als mijn pc met S-video op mijn (beeldbuis) philips 28PW9525?

Het zal vast niet pc-beeldscherm vervangend zijn toch?
Ik denk dat een dergelijke LCD TV nooit beeldscherm vervangend is.
Via S-video: je ziet het beeld en je kan de letters lezen. Verwacht er niet meer dan dat van.

Alles kan stuk.

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-12 10:27

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Ik heb deze tv nu een week in mijn bezit en ik moet zeggen dat die goed bevalt. Hij heeft helder beeld en zapt redelijk snel.

En mijn xbox 360 komt nu echt tot zn recht. Echt mooi beeld!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-12 14:06

RD

focus

Ik heb deze tv ook nu een paar dagen in bezit, maar ik heb af en toe last van ghosting, meer een na ijlende zweem bij "snelle" beelden, voornamelijk voetbal en dan de speler die rennen in een close up. Met hele snelle beelden is dit weer niet het geval. Kan het aan het analoge signaal liggen, want op de xbox, jummie, is niks te zien.

Verwijderd

Hallo allemaal,
Heb al rond gezocht op internet en GoT, kom alleen niet helemaal achter de oplossing van mijn probleem. Ik heb ook deze televisie en op Xbox360 niets te klagen, prachtig mooi beeld. Nu zat ik laatst een dvd te kijken en kreeg ik ineens in de gaten dat af en toe het beeld (heel kort) wazig (onscherp) en dan weer scherp wordt. Hetzelfde idee als je mensen met een gestreept shirt / overhemd op tv ziet. Die wazigheid kan dan ook bij personen plaatsvinden.. Met xbox filmpjes / spellen nooit geen last van. Hebben jullie hier ook weleens last van gehad (RD, bigballs)? Volgens mij is het geen ghosting (had daarop gezocht maar die kenmerken lijken hier niet echt op) Hoop dat jullie wat informatie hebben.. (Misschien een dvd met upscaler gaan kopen, schijnt een stuk beter te zijn :-) Alvast bedankt!

Verwijderd

@Door: JurriaanE

Misschien lichtsensor uitzetten(of hoe het ook mag heten)?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:34

remco_k

een cassettebandje was genoeg

*giga kick*

Zo, ik heb deze TV (de 32PF5321/12) nu zo'n half jaar in m'n bezit. En al sinds het begin zijn er een 2-tal dingen die me opvallen en me langzaam maar zeker gaan irriteren.

1. Als er ondertiteling, of stilstaand logo of bv. menu van m'n satelliet ontvanger op beeld staat en daarachterlangs of omheen is bewegend beeld, dan is deze TV niet in staat om de ondertiteling, of stilstaand logo of bv. menu van m'n satelliet ontvanger stabiel en stil in beeld te laten staan. Er verschijnen allemaal, uhm hoe zal ik het noemen, artefacts omheen. Toegeven: je moet verrekte goed kijken wil het je opvallen... Maar als je het eenmaal ziet... :(
Ik heb de scherpte regeling op 0 staan, omdat ik de fictieve scherpte die je krijgt bij >0 heel lelijk vind.
Ik heb dit probleem overigens bij allerlei bronnen, satelliet (rgb via scart), dvd (composiet via scart) en via de ingebouwde tuner, aangesloten op de casema kabel. Toen ik nog Digitenne had, bestond dit probleem ook. Het ingebouwde menu van de TV zelf (dat blauwe venster) blijft overigens wel strak en stil staan als er bewegend beeld achterlangs gaat. Blijkbaar is het een vorm van beeldprocessing die niet in het gewone menu is te bewerken.

2. De backlight brand wat fel en die zou ik graag wat minder willen zetten. Nu regel ik de felheid van het beeld met de helderheid en contrast regeling maar de backlight blijft even hard branden, waardoor zwart niet echt zwart is, vooral niet als ik in een donkere ruimte zit te kijken. Het zou volgens mij een mooie feature zijn als die backlight minder hard brandde en ik de contrast dan weer omhoog kon zetten...

Deze beide vragen heb ik overigens zojuist ook bij Philips gedeponeerd.
Iemand nog suggesties?

Edit:
Dit heb ik aan philips gemeld:
Al sinds het begin geeft dit model tv een soort storing rondom letters / cyfer als er bewegend beeld achter langsgaat.
Ik heb dit met diverse beeldbronnen, zowel satelliet als analoge kabel, alsmede met DVD bron.
Als voorbeeld neem ik even het OSD menu van mijn satelliet receiver (aangeboden via SCART (RGB)). Deze toont wat teksten op een half doorzichtige achtergrond. Dit model TV heeft daar een probleem mee. Als het beeld dan bv. heel even zwart word en daarna is er weer beeld dan is de TV niet in staat om dat gehele menu stil in beeld te houden. Vooral bij randen van letters en cyfers is dat duidelijk te zien.
Dit komt ook voor bij beelden die regelmatig van contrast wisselen achter stilstaande letters of menu's. (of ondertiteling of logo's van omroepen).
Bij het ingebouwde menu van de TV komt dit fenomeen niet voor, die blijft zeer strak en scherp staan.
Ik heb de scherpte instelling in het menu op 0 staan. De scherpte omhoog stellen is geen optie omdat ik die fictieve scherpte erg lelijk vind.

Een 2e vraag heb ik over de backlight. Het valt me op dat de intensiteit automatisch word geregeld, afhankelijk van het beeldmateriaal. Maar omdat ik voornamelijk in een donkere ruimte TV kijk zou ik graag ergens willen instellen dat die backlight wat minder fel brand.
Ik heb met de contrast geexperimenteerd maar dat leid alleen maar tot een beeld met (hoe kan het ook anders) veel minder contrast, en zwart is dan bij lange na zwart, meer grijs. Ook met de helderheid is er geen oplossing voorhanden. Bij beide functies blijft de backligt 'te' hard branden waardoor de TV zwart niet als zwart weer geeft maar grijs. Uiteraard is dit probleem overdag of bij een goed verlichtte ruimte niet aan de orde.

[ Voor 36% gewijzigd door remco_k op 24-04-2007 21:21 ]

Alles kan stuk.

• Blinker
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-12 22:26
Kick!

TV is nu in de aanbieding bij de MediaMarkt voor 488 euro :)
Hij is zeker zeer scherp geprijst. Wat zijn de ervaringen van de mensen die em nu hebben?

Ik denk dat ie zeker mooi beeldkwaliteit weergeeft op mijn xbox 360 :)
Pagina: 1