*giga kick*
Zo, ik heb deze TV (de 32PF5321/12) nu zo'n half jaar in m'n bezit. En al sinds het begin zijn er een 2-tal dingen die me opvallen en me langzaam maar zeker gaan irriteren.
1. Als er ondertiteling, of stilstaand logo of bv. menu van m'n satelliet ontvanger op beeld staat en daarachterlangs of omheen is bewegend beeld, dan is deze TV niet in staat om de ondertiteling, of stilstaand logo of bv. menu van m'n satelliet ontvanger stabiel en stil in beeld te laten staan. Er verschijnen allemaal, uhm hoe zal ik het noemen, artefacts omheen. Toegeven: je moet verrekte goed kijken wil het je opvallen... Maar als je het eenmaal ziet...
Ik heb de scherpte regeling op 0 staan, omdat ik de fictieve scherpte die je krijgt bij >0 heel lelijk vind.
Ik heb dit probleem overigens bij allerlei bronnen, satelliet (rgb via scart), dvd (composiet via scart) en via de ingebouwde tuner, aangesloten op de casema kabel. Toen ik nog Digitenne had, bestond dit probleem ook. Het ingebouwde menu van de TV zelf (dat blauwe venster) blijft overigens wel strak en stil staan als er bewegend beeld achterlangs gaat. Blijkbaar is het een vorm van beeldprocessing die niet in het gewone menu is te bewerken.
2. De backlight brand wat fel en die zou ik graag wat minder willen zetten. Nu regel ik de felheid van het beeld met de helderheid en contrast regeling maar de backlight blijft even hard branden, waardoor zwart niet echt zwart is, vooral niet als ik in een donkere ruimte zit te kijken. Het zou volgens mij een mooie feature zijn als die backlight minder hard brandde en ik de contrast dan weer omhoog kon zetten...
Deze beide vragen heb ik overigens zojuist ook bij Philips gedeponeerd.
Iemand nog suggesties?
Edit:
Dit heb ik aan philips gemeld:
Al sinds het begin geeft dit model tv een soort storing rondom letters / cyfer als er bewegend beeld achter langsgaat.
Ik heb dit met diverse beeldbronnen, zowel satelliet als analoge kabel, alsmede met DVD bron.
Als voorbeeld neem ik even het OSD menu van mijn satelliet receiver (aangeboden via SCART (RGB)). Deze toont wat teksten op een half doorzichtige achtergrond. Dit model TV heeft daar een probleem mee. Als het beeld dan bv. heel even zwart word en daarna is er weer beeld dan is de TV niet in staat om dat gehele menu stil in beeld te houden. Vooral bij randen van letters en cyfers is dat duidelijk te zien.
Dit komt ook voor bij beelden die regelmatig van contrast wisselen achter stilstaande letters of menu's. (of ondertiteling of logo's van omroepen).
Bij het ingebouwde menu van de TV komt dit fenomeen niet voor, die blijft zeer strak en scherp staan.
Ik heb de scherpte instelling in het menu op 0 staan. De scherpte omhoog stellen is geen optie omdat ik die fictieve scherpte erg lelijk vind.
Een 2e vraag heb ik over de backlight. Het valt me op dat de intensiteit automatisch word geregeld, afhankelijk van het beeldmateriaal. Maar omdat ik voornamelijk in een donkere ruimte TV kijk zou ik graag ergens willen instellen dat die backlight wat minder fel brand.
Ik heb met de contrast geexperimenteerd maar dat leid alleen maar tot een beeld met (hoe kan het ook anders) veel minder contrast, en zwart is dan bij lange na zwart, meer grijs. Ook met de helderheid is er geen oplossing voorhanden. Bij beide functies blijft de backligt 'te' hard branden waardoor de TV zwart niet als zwart weer geeft maar grijs. Uiteraard is dit probleem overdag of bij een goed verlichtte ruimte niet aan de orde.
[
Voor 36% gewijzigd door
remco_k op 24-04-2007 21:21
]
Alles kan stuk.