Toon posts:

Microfoon advies?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met de pre-productie van een film. Binnenkort wil ik beginnen met de opname van stemmen en vroeg me af wat voor microfoon geschikt is voor het niveau van mijn productie (prosumer :D). Het hoeft geen AAA microfoon te zijn, maar wel degelijk voor een prijs niet hoger dan €100, maar wenselijk rond de €50. Zolang de materiaal maar aankomt zonder teveel verstoring of andere (digitale/acoustische) vervormingen.

Heeft iemand hier extensieve ervaring met PC mics en suggesties?

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Je wilt redelijk hoge kwaliteit ik denk dat je dan geen PC microfoon wilt maar een beetje hogere kwaliteit?

offtopic:
Past deze post misschien niet beter in "Audio, HiFi, Televisie en Video"? En welkom op GoT.

[ Voor 17% gewijzigd door MrOizo op 13-04-2006 06:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik wil hem wel aan m'n PC kunnen aansluiten. Maar dat zou dan elke microfoon moeten zijn (omdat die dezelfde 3" jack zou hebben, toch? - zeker weten hoe ik niet, want ik heb eigenlijk weinig ervaring met microfoons.

Ik dacht dat dit wellicht een optie zou zijn:
http://www.logitech.com/i...N,CRID=103,CONTENTID=8556

Maar dan weet ik niet of dat wel echt aan mijn eisen voldoet.

• Jado
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Jado

Californication

Met die mic die je voorstelt heb ik goede ervaringen, maar voor een film lijkt het mij toch beter eens binnen te stappen bij een computerwinkel die ook kwaliteitshifi e.d. verkoopt...
Misschien kan je ergens een degelijke 2e handsmicrofoon op de kop tikken en dan via een omvormer ofzo op je pc aansluiten ? (ik heb dat hier ook zo)
Let wel dat er dan kwaliteitsverlies optreedt...

If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:57

ralpje

Deugpopje

http://www.feedback.nl/?id=55&b=BC1
Is een prima mic, zeker voor dat geld.
Daarbij wel nog een simpele mengtafel (of mic voorversterker) om de boel op line-nivo te brengen voor je pc.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik vrees dat als je een deftige mic wilt je via een mengpaneel en dan die aan de line-in van je pc zal moeten hangen. Dan heb je ook direct beter volume controle enzo.

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

http://www.feedback.nl/?id=55&b=SM58LC
mooie allround mic... verder zelfde verhaal als jvvv en ralpje..

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Firestorm schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 15:44:
http://www.feedback.nl/?id=55&b=SM58LC
mooie allround mic... verder zelfde verhaal als jvvv en ralpje..
Mwa, ik heb die shure SM-58 nu hier aan m'n tafeltje hangen, maar kan niet zeggen dat ik er echt dik tevreden over ben.
Het is een prima mic voor zangopname en podiumwerk, maar voor spraak is 'ie naar mijn mening net even iets te dof...

Verwijderd

zelf gebruik ik de Rode NT1a, echt een aanrader, alleen misschien iets boven je budget. Maar als het niet voor één keer is, zeker de moeite waard! check gewoon www.feedback.com echt alles daar!

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik zal zo schaars zijn, dat het eerder als eenmalig gezien kan worden :)
Er zullen hierna nog meer producties volgen, maar het nadruk ligt bij mij meer op de cinematografie, compositie en editingmethodes. De rest komt dan vanzelf wel.

ralpje - Wat bedoel je met "dof"?
Wordt er teveel diepte in een stem geforceerd of is het bereik te breed (extra diepe bass en extra hoge treble) ofzo? Ik geloof echter wel dat de microfoon die je me hebt aangeraden (Behringer C1) wel een goede is voor mijn eisen. Ik ga denk ik verder op onderzoek uit naar deze.

btw... Bedankt voor jullie adviezen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 21:13 ]

• Caseman
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

Caseman

I rest my case

Dit soort condersatormicrofoons (Behringer BC1) heeft wel 48V fantoomvoeding nodig, en XLR pluggen passen ook niet in de meeste PC geluidskaartjes. Komt er nog zoiets bij: http://www.feedback.nl/?id=55&b=BMIC800, is waarschijnlijk wel een stuk beter dan de microfoonversterker in je PC.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs het goede advies gehad om maar een degelijke DAT recorder te halen, zodat ik een 100% stille ruimte kan selecteren om in op te nemen - zonder hinder van een zoemende computer... hoe subtiel die ook mag klinken. Dat lijkt me wel het meest ideale.

Ik wil jullie echter wel bedanken voor de reacties, en als ik uiteindelijk toch een mic nodig blijk te hebben, dan ga ik zeker op jullie advies af. Bedankt.

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 22:34:
Ik heb onlangs het goede advies gehad om maar een degelijke DAT recorder te halen, zodat ik een 100% stille ruimte kan selecteren om in op te nemen - zonder hinder van een zoemende computer... hoe subtiel die ook mag klinken. Dat lijkt me wel het meest ideale.

Ik wil jullie echter wel bedanken voor de reacties, en als ik uiteindelijk toch een mic nodig blijk te hebben, dan ga ik zeker op jullie advies af. Bedankt.
Bestaan die nog dan? Maar anyway, hoe ga je het geluid op de DAT recorder krijgen? Als er een ingebouwde mic in zit: die klinkt altijd slechter dan fatsoenlijke microfoon bij een zoemende computer. Als er geen ingebouwde microfoon in zit.... Tja, dan zul je alsnog een goede mic moeten aanschaffen... :)

Verwijderd

Topicstarter
hmmm... Daar heb je een punt :/

Ik ga denk ik even de DAT recorder lenen om uit te proberen, en anders komt het inderdaad op de microfoon neer en zou ik mijn systeemkast tijdelijk moeten dempen met een dekbed ofzo... :|
Pagina: 1