Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
euhm !!!
Ben al wat verder. Ik denk dat het probleem is dat op de Netwerkkaart waar mijn ADSL komt (pc1) geef ik een automatische ip op. De 2e netwerkkaart in pc1 (die dus in verbinding staat met pc2) geef ik een ip adress op, dan heb een verbonden netwerk op 10mb/s. Maar nu worden er geen bestanden verzonden en knipperen de schermpjes ook niet in het beeld bij de pictogrammen.
En als ik bij de netwerkkaart (waar ADSL op in komt) internet op delen zet dat ben ik helemaal de verbinding kwijt
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
- Als je op de PC met internet connectie ICS aanzet (Internet Connection Sharing) dan zal de netwerk kaart aan de LAN zijde een nieuw vast IP adres krijgen. ik dacht 192.168.1.1 Dit adres mag je niet veranderen want dan werkt ICS niet meer. Erg irritant maar zit ingebakken in ICS.
- In principe geeft de internet PC als je ICS aanzet d.m.v. DHCP automatisch een IP adres aan je andere PC. Stel die andere PC dus in op DHCP. Zet ook de DNS settings op DHCP.
Mocht dit niet werken, kijk dat welk IP adres je internet PC heeft gekregen op de netwerk kaart aan de LAN zijde en kies het erst volgende adres voor je andere PC. Geef je internet PC als gateway en DNS server op.
- Het is raadzaam om je netwerk kaarten tussen de 2 PC's in te stellen op een vaste snelheid en duplex instelling ipv autodetect. Dat doe je bij de properties van je netwerk kaart. Zet ze beiden op 100Mb Full Duplex om fouten bij de autodetectie te voorkomen. Dit gaat vaak mis en geeft allerlei vage problemen. Het feit dat er een 10Mb gemeld wordt op een verbinding via een cross cable suggereert wel zoiets.
- Denk aan de windows firewall !Je moet de firewall op de 2e PC wel instellen als LAN connectie i.p.v. internet connectie anders werkt filesharing niet. Denk er ook aan dat PING van de ene naar de andere PC niet zal werken. ICMP verkeer wordt standaard niet toegelaten door de windows firewall. Dit kun je apart aanzetten bij de advanced properties van je firewall.
[ Voor 5% gewijzigd door redguy op 13-04-2006 07:37 ]
IP Rocks
Ik heb nu wel verbinding alleen worden er geen pakketten verzonden of gestuurd.
Situatie nu.
PC1 heeft 2 netwerkkaarten, 1 waar de ADSL op binnenkomt. Deze heeft voor IP gevens Automatisch IP en DNS adres krijgen. En dit werkt goed, ik heb op PC1 internet.
De 2e netwerkkaart in PC1 is aangesloten op een Crosslink Kabel naar PC2. Deze netwerkkaart heeft als config
ip adres : 192.168.1.2
subnetmasker : 255.255.255.0
gatway :
geen DNS gegevens.
Bij PC1 heb ik 2 pictogrammen over het netwerk staan, 1tje voor de ADSL verbinding en 1 voor de Crosslink kabel. Allebij hebben ze als snelheid "100MB's" en zijn ze allebij verbonden. Alleen heeft de ADSL verbinding al 61.000 pakketen verstuurd en 60.000 ontvangen en de Crosslink o gestuurd en 0 ontvangen. Er staat geen firewall op deze computer aan. Maar ik verstuur dus geen pakketten.
Over PC2, 1 Netwerkkaart, geen firewall. Gegevens van de kaart zijn
ip adres : 192.168.1.3
subnetmasker : 255.255.255.0
gatway :
geen DNS gegevens.
En ook hier heb ik een pictogram in de systemtray waarin staat dat ik verbonden ben met een snelheid van 100MB's.
Beide PC's zitten in de werkgroep WERKGROEP dus dat is het ook niet.
Dus ik heb verbinding maar ik kan er niets mee...
PC1 - NIC2 : IP :192.168.1.2 subnet: 255.255.255.0 gateway leeg
PC2 - NIC1: IP:192.168.1.3 subnet 255.255.255.0 gateway 192.168.1.2 DNS van je ISP
Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes
Het sysadmin irc-cafe
Tevens krijg ik deze fout als ik internet wil delen op PC1.
"Er is een fout opgetreden tijdens het inschakelen van interverbinding delen.
De opgegeven service is geen geistaleerde service."
Zou op PC1 misschien wat netwerk applicaties verwijdert zijn?
//edit. Heb net even met de XP pro cd alle software die ik nog kon installe geinstalleerd, heeft ook niet geholpen.
//edit2. Drukte net even op "zoek computers in dezelfde werkgroep" en ik kreeg deze foutmelding.
"Werkgroep is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigeingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder van de server als u wilt weten of u toegangsmachtingen hebt.
De lijst met servers voor deze werkgroep is momenteel niet beschikbaar"
Het wordt steeds minder.
[ Voor 57% gewijzigd door MrVegeta op 13-04-2006 18:57 ]
Ik kan nu op PC2, PC1 zien in "werkgroep" bij de status van "LAN-6" in PC1 staan nu ook een aantal verzonden en ontvangen pakketten. Dat is bij de LAN status van PC2 ook. Dus er was enige comunicatie.
Was? Ja was, want er worden nu (na 5 min) geen pakketten meer verstuurd of ontvangen op beide computers. (behalve de ADSL die gaat vrolijk door). Maar ik kan van PC2 nog wel in werkgroep PC1 bekijken. Benaderen wil niet dan krijg ik de fout dat ik niet gemachtigd ben.
Maar als ik op PC1 naar werkgroep wil gaan dan loop IE vast... dus er is nog niet in de haak.
//edit. Op allebei pc's staan de firewalls uit etc.
//edit2. He als ik op PC1 "ping 192.168.1.3 -t" doe dan worden er wel weer pakketten gestuurd en wordt ook alles ontvangen (volgens de LAN-6 status.)
//edit3. Aaargh!!
Wat kan je toch panisch worden van die dingen. Ik zit nu van PC1 op PC2, ik kan tevens alleen op de schijf komen en niet in andere mappen maar er is een vooruitgang.
Als ik ping van PC1 naar PC2 komen alle pakketten aan. Als ik van PC2 naar PC1 ping is dat dus ook het geval.
Een raar ding is wel dat PC2, als ik daar bij de status van de verbinding kijk dan worden er 2 pakketten verstuurd en maar 1 ontvangen. Als ik dan ga pingen van PC2 naar 1 wordt het 4 verstuurd en 2 ontvangen. Dus daar gaat nog iets mis, maar ik weet niet wat.
[ Voor 42% gewijzigd door MrVegeta op 13-04-2006 20:21 ]