Toon posts:

Soort CMS voor bestaande HTML -site

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enkele HTML-sites in beheer en nu vraag ik mij af of er ook CMS-achtige programma's bestaan die makkelijk op een bestaande HTML website toe te passen zijn, zodat een leek kan inloggen en bepaalde teksten kan aanpassen van een HTML-pagina?

Ben op zoek naar een heel basic proggie, waarmee echt alleen de simpelste dingen zijn aan te passen, zonder PHP of ASP.

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Aunt bunny is coming to get me!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Welk CMS je ook neemt, je zal voor elke site zelf templates moeten maken waarbij je niet gaat ontkomen aan een klein beetje scripting voor jezelf. Verder heeft elk CMS eigenlijk wel die simpele opties die jij zoekt, maar ze zijn allemaal serverside. Dingen aanpassen zonder scripttaal kan niet.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Hoe controleer je of een gebruiker bestaat? Hoe controleer je of z'n wachtwoord klopt? Hoe encrypt je het wachtwoord?
en bepaalde teksten kan aanpassen
Hoe sla je de teksten op?
Ben op zoek naar een heel basic proggie, waarmee echt alleen de simpelste dingen zijn aan te passen, zonder PHP of ASP.
Waarom zonder PHP of ASP? Het is -juist- simpeler als je dat criterium niet gebruikt.

Het hangt ook van de structuur van de site af. Is het zo'n 13 in een dozijn ding met 6 menu-items en korte verhaaltjes en een paar foto's wat 1 keer in het jaar geupdate wordt? Geef de gebruiker dan een editor zoals NVU en wens 'm veel geluk.

teveel zooi, te weinig tijd

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 01:01:

moet je voor JSP gaan eh ;-)

want zoals hierboven al vermeld zonder server-side scripting gaat het je niet lukken hoor.

mss zijn site's zoals hotscripts.com enzo wel eens handige site's om eens rond te kijken
(of google ...)

Verwijderd

Topicstarter
soulrider schreef op donderdag 13 april 2006 @ 01:20:
[...]

moet je voor JSP gaan eh ;-)

want zoals hierboven al vermeld zonder server-side scripting gaat het je niet lukken hoor.

mss zijn site's zoals hotscripts.com enzo wel eens handige site's om eens rond te kijken
(of google ...)
al gekeken uiteraard, maar wellicht dat de kenners hier ook tips hadden

bedankt tot zover, iig

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Enige oplossing lijkt mij is een soort programmaatje schrijven die inlogt op de betreffende FTP-server en de pagina's in een WYSIWYG-editor gooit, waarna ze weer geupload worden. Volgens mij kan zoiets wel met Dreamweaver, maar dan is het wel ingewikkeld. Bovendien is het niet echt een super-oplossing, omdat je er niet omheen kunt om de 'domme' gebruikers teveel vrijheid te geven waardoor ze de pagina's waarschijnlijk verknallen (verkeerde lettertypes, 100-dubbel geneste tabellen, per ongeluk deleten van content etc.).

Beste oplossing is toch een server-side CMS'je. Even eenmalig al je bestaande plain-html pagina's erin knallen en dan heb je er weinig omkijken meer aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Palomar op 14-04-2006 18:04 ]

Pagina: 1