Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor school neem ik deel aan een project waarbij wij een gps volgsysteem moeten maken. Het systeem is hoofdzakelijk bedoeld om mensen leidend aan alzheimer te kunnen localiseren.

Wij zijn nu aan het uitzoeken welke hardware wij hiervoor het beste kunnen gebruiken. Zelf dachten wij aan een gps ontvanger die gebruik maakt van bluetooth waarmee hij kan communiceren met een computer.

Nou is mijn vraag of er hier iemand ervaring heeft met een soortgelijk project en misschien een aantal tips heeft.

Bedankt.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

GoT is geen huiswerk forum maargoed.

GPS in gebouwen/steden en bos is altijd lastig maar voor buiten kan je idd gewoon een bluetooth ontvangertje pakken, vooral de Nemerix chipset doet het goed.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Wat jij zegt is vrijwel niet mogelijk. Bluetooth kan maximaal 100 meter van de pc af, dus zou je die gegevens via SMS ofzo moeten verzenden, wat geld kost per keer. Daar komt bij dat GPS ontvangers het binnen niet doen, wat volgens mij wel gebeurt met alzheimer patienten, dat ze naar het verkeerde huis lopen of de hele dag in een winkelcentrum rondhangen. Dan zou je dus alles moeten registreren, dus een constante GPRS verbinden ofzo open moeten hebben en een centrale server die dat steeds registreerd. Ook al heeft de ontvanger dan geen bereik, de laatste bekende coordinaten zijn dan wel beschikbaar. (bijvoorbeeld de ingang van een winkelcentrum).

Succes met je project verder

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 22:57
Ik snap het niet zo goed.
Je wilt gaan bepalen waar mensen zijn. Aangezien je GPS wil gebruiken, zouden die personen dus best op een behoorlijke afstand kunnen zitten? En ook nog eens buiten want GPS doet het niet altijd goed binnen. Waarom wil je dan Bluetooth gaan gebruiken? Of is 100m afstand meer dan genoeg? Want dat is de maximum afstand waarover Bluetooth kan werken (en dan nog een bepaalde klasse er van).

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Toevallig net eens even op Thinkgeek.com gekeken, daar hebben ze een USB GPS dongle ding, die registreert welke lokaties de stick heeft bezocht. Dit is achteraf uit te lezen op je PC, en eventueel via Google Earth in vogelvlucht te bekijken. Natuurlijk niet realtime te bekijken, maar het is dus wel mogelijk dergelijke data op te slaan etc.

Misschien kan de TS eens wat info inwinnen bij bijv. fabrikanten van die modules waarmee gestolen auto's kunnen worden getraceerd. Werkt dacht ik ook op GPS.

Systemspecs