Toon posts:

Slechte s-ata en voedingsconnectoren Samsung SP2504C

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 van die mooie Samsung SP2504C's.
Zeer prettige beestjes alleen wordt ik helemaal tuureluurs van de slechte aansluitingen op de drives.

Voor de voeding gebruik ik een molex2sata verloopkabeltje en voor de dataoverdracht gebruik ik de standaard bij m'n Asus mobo P4P800 geleverde s-ata kabels.

Beide connectoren floepen bij het minste geringste van de drives af. Er zit geen enkel klik of ander borgingsysteempje op de hd's van Samsung wat de kabels kan houden..

Ondertussen zijn die connectoren van de kabels door het vele priegelen ook nog eens wat opgerekt (het plastic) waardoor ze helemaaaaal geen houvast meer hebben.

Mijn vraag aan de heren wetenschappers....
Zijn er kabel (zowel voeding als data) die wel strak en vooral vast op de Samsung blijven zitten en waar zijn ze te verkrijgen.

Thanks boys and girls

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:47

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Hier op m'n werk zitten bij bepaalde Intel moederborden SATA kabels met aan de ene kant een metalen clipje wat vastklikt als je 'm aansluit op een harddisk. Werkt prima :)

Zou zo alleen niet weten waar je die zou kunnen bestellen.

Hier stond een dode link.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:08

sapphire

Die-hard pruts0r

hmmmm, ik heb zelf Samsung schijven in me pc (160 gb wat oudere) en daarbij hoor ik gewoon klik als k dr een kabel opdruk.
Vriend van me heeft dezelfde schijven als jou, en k hoorde/voelde ook gewoon een soort klik bij de kabels en stekekrs erop...:? vreemd dat ze bij jou zo snel los gaan...

(toevallig allemaal met standaard gele DFI SATA kabels, en MSI bij hem, en voeding stekkers van Tagan voeding.)

Gabriël AM5

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Je hebt ook wat duurdere/luxere S-ATA kabels welke een metalen klipje bevatten. Door dit metalen klipje blijven de kabels veel beter zitten. Zelf heb ik 4 S-ATA Maxtor schijven en een RAIDcore RAID5 controller, waar ik in eerste instantie "gewone/standaard" S-ATA kabels op had aangesloten.

Zo-ie-zo vindt ik de S-ATA aansluitingen over het algemeen niet erg degelijk, in iedergeval niet te vergelijken met IDE of SCSI aansluitingen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de indruk dat ASUS er een paar el-cheapo connectoren opgezet heeft. Het is allemaal erg fragiel en dun uitgevoerd en er zit in of op de stekker niets wat een duidelijk hoorbare of voelbare klik of fix geeft.

Ik ga dus maar eens op zoek naar connectoren met een metalen klipje

@_DUNE_
Welk merk/type kabels gebruik je nu ?

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 10:07:
Ik heb de indruk dat ASUS er een paar el-cheapo connectoren opgezet heeft. Het is allemaal erg fragiel en dun uitgevoerd en er zit in of op de stekker niets wat een duidelijk hoorbare of voelbare klik of fix geeft.

Ik ga dus maar eens op zoek naar connectoren met een metalen klipje

@_DUNE_
Welk merk/type kabels gebruik je nu ?
Deze kabels komen bij www.webconnexxion.com vandaan, het exacte merk zou ik zo niet weten.

Linkje: http://www.webconnexxion....70c8536de95ef22d229906f42

edit: P.s. Als ik de site bekijk lijken het kabels van Areca te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 13-04-2006 10:57 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem met de standaard meegeleverde satakabeltjes van mijn voeding (OCZ Modstream 520w), maar normaal moeten die meegeleverde powerkabeltjes bij je sata moederbord wel goed vast zitten hoor.

Ga anders gewoon naar de winkel en haal zo'n verloopstukje molex nr sata, heb ook al gemerkt dat hoe goedkoper en niet gemesht, hoe beter ze blijven zitten (die standaard OCZ's zijn veel te steeg om te plooien en schieten daardoor constant los. Wel jammer, want zo heb je weer wat minder aansluitmogelijkheden op die voeding...

Verwijderd

Zowieso is die Sata aansluiting heel slecht ontworpen, hadden ze niet beter een aansluiting zoals USB of Firewire kunnen gebruiken dat zit heel wat beter dan die flut SATA aansluitingen.

Verwijderd

Topicstarter
@_DUNE_

Die zien er idd erg solide uit. Zover ik weet kan je SATAII kabels gewoon gebruiken voor je SATA schrijven dus ik ga er meteen een paar bestellen.

@ Athmozz
De aansluiting op m'n mobo is perfect.
Het gaat om de aansluitingen op de harddisks van Samsung.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 11:52:
@_DUNE_

Die zien er idd erg solide uit. Zover ik weet kan je SATAII kabels gewoon gebruiken voor je SATA schrijven dus ik ga er meteen een paar bestellen.

@ Athmozz
De aansluiting op m'n mobo is perfect.
Het gaat om de aansluitingen op de harddisks van Samsung.
"S-ATA II kabels" zullen inderdaad altijd passen op een S-ATA aansluiting. Veel mensen denken dat S-ATA II een opvolgende standaard is van S-ATA, maar dit is absoluut niet het geval. (veel fabrikanten maken hier misbruik van) S-ATA II was de naam van een project groep welke extra features hebben verzonnen en toegevoegd hebben aan de S-ATA standaard. Deze groep heet tegenwoordig S-ATA IO.

Eeen hardeschijf of S-ATA controller mag het label S-ATA II dragen wanneer er één van de door de S-ATA II (IO) groep verzonnen features ondersteund worden. Deze features zijn o.a. S-ATA300, NCQ en staggered spinup. Dus als een hardeschijf het S-ATA II label draagt betekend dat bijvoorbeeld niet dat deze S-ATA300 ondersteund.

Zo ook met de kabels, al weet ik niet wat "S-ATA II kabels" extra hebben boven de "S-ATA kabels", behalfe dan die metalen klipjes.

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 13-04-2006 12:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helder verhaal.

Bedankt voor je hulp... De bestelling gaat zo de deur uit ;)

Verwijderd

Topicstarter
Aan alle Samsung SATA bezitters (8>

VANDAAG _/-\o_ al heb ik de kabels van www.webconnexxion.com binnengekregen.
Een levering binnen 24 uur... Waar kom je dat nog tegen.

Dan nu het echte nieuws... Deze kabels zijn met afstand de beste die voor je Samsung SATA drives kunt kopen. Zeer degelijk en met een metalen borging. Klikken vast en al hang je ze er aan op... deze zitten echt hoor en voelbaar vast.

Thanks guys van www.webconnexxion.com en _Dune_ voor het meedenken.

Dit zijn ze...

http://www.webconnexxion....70c8536de95ef22d229906f42

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Haha, ik had precies dezelfde reactie toen ik mijn RAID controller bij webconnexxion kocht echt super goede en snelle levering. Ook heb ik van hun service gebruik moeten maken, omdat de RAID controller een instabiele poort bleek te hebben. Zonder dat je het haast door hebt heb je een e-mail met een mededeling dat er een tweede kaart is verstuurd, om te testen. Wanneer deze wel werkte kon ik de defecte kaart retour sturen. Tevens geven ze via het forum hier uitstekende support. Nee, zo kom je ze niet veel tegen.

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02 00:34

John2B

I Love RAID5..!!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 16:14:
Zeer degelijk en met een metalen borging.

Klikken vast en al hang je ze er aan op...
Afbeeldingslocatie: http://www.webconnexxion.com/raid/images/SATAIISecureConnect.gif

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-02 22:10
nou ik heb ook een asus bord (A8N-sli premium) en 2 samsungs 2504C's maar die standaard meegeleverde kabels zitten hier wel degelijk perfect vast. Ik moet best wat "kracht" op de kabel zetten wil ik hem uit de hdd trekken. Kennelijk zijn er toch wat verschillende kabels in omloop.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:53
En nu je voedingsconnector nog...? :P

Ik heb hier overigens totaal geen problemen. Heb één Samsung SP2504C schijf en drie Seagate 7200.8 schijfjes en ik merk echt geen verschil tussen de connectoren en hoe die vastklikken...

Ik heb eigenlijk geen idee wat voor kabel ik gebruik, maar dat moet een kabel zijn die meegeleverd is met mijn EPoX 4PCA3+ bord of eentje die bij een Asus K8N bordje zat... denk het laatste. Hij zit iig gewoon goed vast, evenals de voedingsconnectoren van mijn zalman voeding... :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Die voedingsconnector zit iig beter vast dan als de datakabel eerst zat.
Ik heb dus oook een Zalman voeding (400 watt) maar dan eentje zonder de std SATA voedingsstekkers.
Ik moest dus helemaal naar Media-ugh-Markt om daar een verloopje molex-2-sata te gaan halen.
Lichtelijk crap maar het voldoet.

Mijn grootste zorg waren de std kabels van Asus die bij de P4P800 meegeleverd worden.
Wat een baggerstekkers zitten daaraan.

Afijn... tis opgelost.

Verwijderd

Mijn ervaring is juist dat die datakabel wel goed vast blijft zitten maar de SATA-powercable om het minste of geringste eruit schiet. Maar then again, als hij eenmaal goed zit en de spanning is van de kabelboog af, dan moet je er ook gewoon afblijven :)

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02 00:34

John2B

I Love RAID5..!!

Leuk stukje over SATAII

Met name disk drives en "additional Capabilities" ClickConnent, dus het SATAII project ((lees SATA FaseII (Heet nu weer SATA-IO)) waren er ook achter gekomen dat de SATA Kabels niet erg goed bleven zitten en er maar een ClickConnect future aan de standaard toegevoegd. Met z'n projekt en ervaring zou je verwachten dat dat in een keer goed zou zijn uitgewerkt. Maar ook hier merk je weer dat het ontwerp op papier en praktijk ver uit elkaar ligt.

http://www.sata-io.org/namingguidelines.asp

Dispelling the Confusion: SATA II does not mean 3Gb/s
The term SATA II has grown in popularity as the moniker for the SATA 3Gb/s data transfer rate, causing great confusion with customers because, quite simply, it’s a misnomer.

The first step toward a better understanding of SATA is to know that SATA II is not the brand name for SATA’s 3Gb/s data transfer rate, but the name of the organization formed to author the SATA specifications. The group has since changed names, to the Serial ATA International Organization, or SATA-IO.

The 3Gb/s capability is just one of many defined by the former SATA II committee, but because it is among the most prominent features, 3Gb/s has become synonymous with SATA II. Hence, the source of the confusion.

For an accurate description of Serial ATA capabilities and the official guideline to SATA product naming, please see the details below.

Afbeeldingslocatie: http://www.sata-io.org/images/SATA%20Naming%20Chart.jpg

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:14
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 15:44:
Die voedingsconnector zit iig beter vast dan als de datakabel eerst zat.
Ik heb dus oook een Zalman voeding (400 watt) maar dan eentje zonder de std SATA voedingsstekkers.
Ik moest dus helemaal naar Media-ugh-Markt om daar een verloopje molex-2-sata te gaan halen.
Lichtelijk crap maar het voldoet.

Mijn grootste zorg waren de std kabels van Asus die bij de P4P800 meegeleverd worden.
Wat een baggerstekkers zitten daaraan.

Afijn... tis opgelost.
Heb hier ook een moederbord uit de p4p800 familie... grootste ramp is het verwijderen van de kabel van het moederbord... Heb al 2x het plasticje om de pinnetjes meegenomen... en 1x waren gewoon de pinnetjes verbogen met kabel...

SATA-1 connectoren op moederborden zijn echt een ramp.

Die op mijn samsung harddisk is dan wel goed..
Pagina: 1