Sinds vandaag heb ik de Zalman Reserator 1+ voor mijn systeem gekocht. Dit zodat mijn pc wat gekoelder en stiller wordt.
Systeem (vanuit Everest) :
Moederbord
CPU Type AMD Athlon XP, 2166 MHz (13 x 167) 3000+
Moederbordnaam Asus A7N8X-E Deluxe (5 PCI, 1 AGP Pro, 1 WiFi, 3 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN)
Moederbord Chipset nVIDIA nForce2 Ultra 400
BIOS Type Award (11/12/04)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM2)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)
Scherm
Video kaart RADEON X800 XT Platinum Edition Secondary (256 MB)
Video kaart RADEON X800 XT Platinum Edition (256 MB)
3D-Versneller ATI Radeon X800 XT Platinum (R420)
De Reserator koelt mijn cpu/chipset en gpu, dit moet hij in principe makkelijk aan kunnen aangezien ik nog niks heb OC'ed. Echter zodra ik mijn pc aanzet lijkt het erop dat mijn pc na een paar seconden ermee stopt (soort van kortsluiting ofzo krijgt). Dit terwijl in de bios de temperatuur van cpu niet boven de 40graden komt.
En als hij het wel langer blijft doen dan herstart het systeem zodra windows wordt geladen (je ziet het windowslaad scherm nog niet). Echter dit probleem is opgelost zodra de koeler eraf wordt gehaald en een fan koeler er wordt op gedaan.
Wat ik al geprobeerd heb is:
- cpu-fan aansluiten (zodat systeem denkt dat er een fan op zit)
- drie verschillende soorten koelpasta
- kijken of het klem metaal geen kortsluiting veroorzaakt
- kijken of de cpu-koeler niet een metaal raakt
- als systeem aanstond en je draaide de cpu koeler dan stopte het systeem ook
De producten die gebruikt zijn:
- CPU koeler - Zalman ZM-WB3 Gold
- Chipset koeler - Zalman ZM-NWB1
- VGA koeler - Zalman ZM-GWB2
Wat ik wel raar vond is dat zodra het systeem stopte (soort van kortsluiting ofzo denk ik?) de powerknop bleef branden en ook de power-led op het moederbord. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Kan het zijn dat de cpu-koeler niet goed op dit moederbord past? maar dat het iets aan raakt waardoor het niet goed werkt met het moederbord? Is dit op te lossen door een andere cpu waterblok erop te zetten??
Alvast bedankt voor antwoorden.
Systeem (vanuit Everest) :
Moederbord
CPU Type AMD Athlon XP, 2166 MHz (13 x 167) 3000+
Moederbordnaam Asus A7N8X-E Deluxe (5 PCI, 1 AGP Pro, 1 WiFi, 3 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN)
Moederbord Chipset nVIDIA nForce2 Ultra 400
BIOS Type Award (11/12/04)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM2)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)
Scherm
Video kaart RADEON X800 XT Platinum Edition Secondary (256 MB)
Video kaart RADEON X800 XT Platinum Edition (256 MB)
3D-Versneller ATI Radeon X800 XT Platinum (R420)
De Reserator koelt mijn cpu/chipset en gpu, dit moet hij in principe makkelijk aan kunnen aangezien ik nog niks heb OC'ed. Echter zodra ik mijn pc aanzet lijkt het erop dat mijn pc na een paar seconden ermee stopt (soort van kortsluiting ofzo krijgt). Dit terwijl in de bios de temperatuur van cpu niet boven de 40graden komt.
En als hij het wel langer blijft doen dan herstart het systeem zodra windows wordt geladen (je ziet het windowslaad scherm nog niet). Echter dit probleem is opgelost zodra de koeler eraf wordt gehaald en een fan koeler er wordt op gedaan.
Wat ik al geprobeerd heb is:
- cpu-fan aansluiten (zodat systeem denkt dat er een fan op zit)
- drie verschillende soorten koelpasta
- kijken of het klem metaal geen kortsluiting veroorzaakt
- kijken of de cpu-koeler niet een metaal raakt
- als systeem aanstond en je draaide de cpu koeler dan stopte het systeem ook
De producten die gebruikt zijn:
- CPU koeler - Zalman ZM-WB3 Gold
- Chipset koeler - Zalman ZM-NWB1
- VGA koeler - Zalman ZM-GWB2
Wat ik wel raar vond is dat zodra het systeem stopte (soort van kortsluiting ofzo denk ik?) de powerknop bleef branden en ook de power-led op het moederbord. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Kan het zijn dat de cpu-koeler niet goed op dit moederbord past? maar dat het iets aan raakt waardoor het niet goed werkt met het moederbord? Is dit op te lossen door een andere cpu waterblok erop te zetten??
Alvast bedankt voor antwoorden.