[showcase] Military Hospital Antwerpen

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-09 09:50
Gisteren naar oa MHO/ Royal Villa en ofc naar MHA geweest, zijn hier verscheidene uren binnen geweest en ik zou hier echt dagen in rond kunnen zwerven, zo groot is het.

Enkele foto's:
1
Afbeeldingslocatie: http://www.tomroelofs.nl/urbex/Military_Hospital_Antwerpen_@_11-04-06//1-border.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://www.tomroelofs.nl/urbex/Military_Hospital_Antwerpen_@_11-04-06//16-border.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://www.tomroelofs.nl/urbex/Military_Hospital_Antwerpen_@_11-04-06//18-border.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://www.tomroelofs.nl/urbex/Military_Hospital_Antwerpen_@_11-04-06//20-border.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://www.tomroelofs.nl/urbex/Military_Hospital_Antwerpen_@_11-04-06//21-border.jpg

6
Afbeeldingslocatie: http://www.tomroelofs.nl/urbex/Military_Hospital_Antwerpen_@_11-04-06//28-border.jpg

7
Afbeeldingslocatie: http://www.tomroelofs.nl/urbex/Military_Hospital_Antwerpen_@_11-04-06//31-border.jpg

8
Afbeeldingslocatie: http://www.tomroelofs.nl/urbex/Military_Hospital_Antwerpen_@_11-04-06//38-border.jpg

9
Afbeeldingslocatie: http://www.tomroelofs.nl/urbex/Military_Hospital_Antwerpen_@_11-04-06//42-border.jpg

Alle andere foto's zijn op mijn site te bekijken www.tomroelofs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ziet er goed uit! Hoe heb je het voor elkaar gekregen zulke 'volle' platen te maken? Het kleurgebruik, scherpte en helderheid is helemaal top. Lijkt wel alsof er een aantal exposures in elkaar geshopped zijn om een plaat met een zo vol mogelijk histogram te produceren oid?

Vanwege de helderheid, egale verlichting en enorme scherpte lijkt het eerder een render dan een foto zegmaar :)

[ Voor 20% gewijzigd door HunterPro op 12-04-2006 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:38

YellowCube

Wait...what?

je perspectieven en nabewerkingen zijn ronduit geweldig.
Erg fraai.
vooral nummer 2,4,5, en 7 vind ik top.
Eigenlijk een nono, maar even een technische vraag: welke lens heb je gebruikt. Lijkt mij iets in de buurt van een 10-12 mm.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
17-40mm @ FF

@HunterPro hdr icm tone-mapping :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

heel erg bizar nabewerkt! erg mooi

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

de foto's op je site zijn overigens ook geweldig mooi.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dude... ik denk meteen aan Half-Life bij die gangen... geweldige foto's _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
TomR schreef op woensdag 12 april 2006 @ 23:10:
17-40mm @ FF

@HunterPro hdr icm tone-mapping :)
kun je dat in meer dan drie woorden uitleggen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
HunterPro schreef op woensdag 12 april 2006 @ 23:12:
[...]

kun je dat in meer dan drie woorden uitleggen? :P
denk dat dit makkelijker is: http://en.wikipedia.org/wiki/High_dynamic_range_imaging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, vage foto's...
..moest even kijken of ik wel in het goede deel van het forum zat.

Foto 9 is vooral erg vreemd, erg onwerkelijk.

Maar wel erg mooi allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

YellowCube schreef op woensdag 12 april 2006 @ 23:11:
de foto's op je site zijn overigens ook geweldig mooi.
Idd. Zelfs eentje die bij mij in de straat gemaakt is :D

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:22

Angeloonie

Cheeseburger Addict

9 had zoooo goed kunnen zijn.. Maar dat flesje :'( Zo'n gebouw en een supermodern fanta (oid) flesje ;(

[ Voor 8% gewijzigd door Angeloonie op 12-04-2006 23:22 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:36
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 23:15:
Wow, vage foto's...
..moest even kijken of ik wel in het goede deel van het forum zat.
Inderdaad. Mijn eerste reactie was: Van welk spel zijn dit screenshots?

Nummer 4 valt daardoor overigens ernstig buiten de serie...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

lordsnow

I know nothing

Het lijken wel renders... Half-Life 2 is 't eerste waar ik aan dacht. Net zoals Blackspot, hierboven, zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
HL???
als het iets donkerder was dan was het regelrecht Silenthill :)
Ben je gewoon binnengedrongen hier of had je toestemming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 12 april 2006 @ 23:25:
[...]
Inderdaad. Mijn eerste reactie was: Van welk spel zijn dit screenshots?

Nummer 4 valt daardoor overigens ernstig buiten de serie...
4 is wel dezelfde techniek, echter in sephia
ixl85 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 23:32:
HL???
als het iets donkerder was dan was het regelrecht Silenthill :)
Ben je gewoon binnengedrongen hier of had je toestemming?
Geen toestemming, tot nu toe nog nooit toestemming gehad voor dit soort dingen :)

[ Voor 36% gewijzigd door TomR op 12-04-2006 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 11:07
Pfff.... Foto's die je hier post vind ik zeer matig (vrij standaard, weinig interessante composities, etc.). Ga ik vervolgens puur uit nieuwsgierigheid op je site kijken, valt m'n mond open van verbazing: bijna elke niet geposte foto is beter dan wat je hier hebt staan...

Waarom heb je de goede foto's niet gepost? :? Ik bedoel, ook al is 't wellicht niet een bijzondere foto, zo'n foto vind is toch heel wat leuker om te zien... (of deze, of deze, deze, etc. :) ) Ik zou haast zeggen dat je je eigen foto's niet op waarde kan inschatten... ;)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
De plaatjes spreken echt.Het zijn kleine kunstwerkjes opzich. Echter zijn het de foto's die ze zo mooi maken of is het de hdr bewerking? die bewerking, is het toevoeging of is het de hoofdzaak. Vindt het en moeilijke keuze. De fotos opzich zijn van top kwaliteit, echter........

Maar goed nogmaals, erg mooie......plaatjes.......

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
inquestos schreef op woensdag 12 april 2006 @ 23:46:
Pfff.... Foto's die je hier post vind ik zeer matig (vrij standaard, weinig interessante composities, etc.). Ga ik vervolgens puur uit nieuwsgierigheid op je site kijken, valt m'n mond open van verbazing: bijna elke niet geposte foto is beter dan wat je hier hebt staan...

Waarom heb je de goede foto's niet gepost? :? Ik bedoel, ook al is 't wellicht niet een bijzondere foto, zo'n foto vind is toch heel wat leuker om te zien... (of deze, of deze, deze, etc. :) ) Ik zou haast zeggen dat je je eigen foto's niet op waarde kan inschatten... ;)
Nummer 7 (en miscshien 6) vind ik zeker wel van het zelfde caliber..
vooral die herhaling in het plafond werkt erg lekker! zelfde effect als de eerste foto die jij aangeeft (maar dan op een andere schaal :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

Ik ben een noob qua fotografie maar ik wilde even melden dat jij behoorlijk ownt met je camera en software! Zelfs van de meest simpele gangen kan jij iets prachtigs maken (hetzelfde geld voor de foto's op je site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Los van dat ik het mooie foto's vind heb ik een andere vraag. Welke skin van pixelpost is dat op jouw site :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 21:48

Klippy

Still Game

Erg mooi :)
Maar op je site staan inderdaad ook erg mooie foto's, denk dat deze toch wel m'n favoriet is.
En die gang van 7 is ook erg mooi zo.

de HDR komt hier wel mooi naar voor ja, top :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
inquestos schreef op woensdag 12 april 2006 @ 23:46:

ik vind deze zelf mooier, die van het kerkje had er misschien nog wel bij gekunt.
MicDis schreef op donderdag 13 april 2006 @ 01:42:
Los van dat ik het mooie foto's vind heb ik een andere vraag. Welke skin van pixelpost is dat op jouw site :?
home-made.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeg kan er niet een mod heel snel [showcase] voor zetten, want dat is dit echt waardig. ik denk dat ik zo al genoeg gezegd heb _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:34
Angeloonie schreef op woensdag 12 april 2006 @ 23:22:
9 had zoooo goed kunnen zijn.. Maar dat flesje :'( Zo'n gebouw en een supermodern fanta (oid) flesje ;(
Extran B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Om te beginnen vind ik de tonemapping goed gelukt. Het 'brandplekken effect' is niet storend en het halo effect zie ik ook nauwelijks (das wel eens anders).
Ook even op je site gekeken en idd een hoop mooie platen! Wel ga ik een beetje mee met het feit dat jouw selectie niet de mijne zou zijn maar ja, het is jouw case en wat je hier wel neerzet is ook niet verkeerd :). De gecrosste versies waar inquestos naar verwijst vind ik zelf wat minder, het kerkje helemaal fantastisch.
Je kleur gebruik vind ik erg fijn evenals de toning van je z-w.

En om het weer over deze foto's te hebben:
#1 Mijn favoriet samen met #4. Lekker minimalistisch en mooi dat licht wat de kleuren van de haard benadrukt.
#2 Vind ik één van de mindere: het doorkijkje is wat te ver weg om er lekker 'ingetrokken' te worden en de toegevoegde waarde van HDR vind ik hier minimaal.
#3 Mooie compo. De poster vind ik wat vreemd in zo'n omgeving maar qua kleur past die er wel weer lekker bij.
#4 Zoals gezegd samen met #1 mijn favoriet. Goeie z-w: ik vind de ruis van het tone mappen een beetje een analoge feel geven. Lekkere tijdloze plaat met een mooie toning.
#5 Ook prima zowel qua kleur als compo
#6 Het uitzicht uit het raam leidt me een beetje af. Wel lekkere diepte.
#7 Ook mooi, vooral door de symmetrie van de vloer en het plafond. Twijfel een beetje of deze beter wordt als je in het midden van de gang had gestaan.
#8 Mooie compo. Persoonlijk had ik de blauwe streep wat minder gesatureerd. Past imo beter bij de rest van de kleuren op de foto.
#9 Weet niet goed wat ik hiermee moet. Wanhoop? Eenzaamheid? Door het flesje en de jas krijg ik de indruk dat jij(?) net bent gaan zitten. Zonder jas was dat misschien minder geweest en had het meer geleken of jij(?) in deze scene thuis hoort.

Al met al fijne serie en wat een mooie locatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:52

Cyphax

Moderator LNX
Wat een sfeer! Zeer mooi.
En dan elke foto ook gewoon.

Die laatste is origineel maar dat flesje is eigenlijk inderdaad jammer (te "modern" of te "nieuw", ik kan het niet goed plaatsen maar het past er niet zo goed bij).
Maar prachtige serie dit. :)

Ik vraag me af of zo'n serie, maar dan 's nachts geschoten, niet nog mooier zou zijn op sommige punten (dan krijg je volgens mij echt een lugubere sfeer...)

[ Voor 28% gewijzigd door Cyphax op 13-04-2006 09:32 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een mooie foto's, die op je site ook _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 13:25:
wat een mooie foto's, die op je site ook _/-\o_
Zeker weten, ben het helemaal eens met bovenstaande reacties!

Heb ook even op je site gekeken, en die pics waren ook zeer goed gelukt _o_

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 04:49
Anekdote over dat gebouw en mij...

Mijn grootvader had een huis waarvan de tuin aangrenst met dat hospitaal.. Nu zat ik in die tuin wat documenten te verbranden. Na een half uur schoot het militair hospitaal in brand :+ Ik heb snel mijn vuurtje uitgedaan en brandweer gebeld.
Nu de brandweer is nooit op onderzoek gegaan, maar op de lokale tv werd er gesproken dat het gebouw in brand kon gevlogen zijn door iemand die afval in zijn tuin was aan het verbranden. Volgens mij onmogelijk, dikke toeval :)

Mooie fotos overigens, maar hoe ben je er in geraakt?

[ Voor 4% gewijzigd door jvvv op 13-04-2006 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
jvvv schreef op donderdag 13 april 2006 @ 21:21:
Anekdote over dat gebouw en mij...

Mijn grootvader had een huis waarvan de tuin aangrenst met dat hospitaal.. Nu zat ik in die tuin wat documenten te verbranden. Na een half uur schoot het militair hospitaal in brand :+ Ik heb snel mijn vuurtje uitgedaan en brandweer gebeld.
Nu de brandweer is nooit op onderzoek gegaan, maar op de lokale tv werd er gesproken dat het gebouw in brand kon gevlogen zijn door iemand die afval in zijn tuin was aan het verbranden. Volgens mij onmogelijk, dikke toeval :)

Mooie fotos overigens, maar hoe ben je er in geraakt?
via de ingang, dr is wel een gedeelte afgebrand. Een van de zijgangen de bovenste etage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 16:15
Erg apart die bewerking, maar het is niet helemaal mijn ding. Het is wel mooi maar het pakt me niet, misschien omdat het té onwerkelijk overkomt.

Ik moet zeggen dat je op je site wel erg veel mooie foto's hebt staan, vooral je kleurgebruik en compositie spreken me erg aan :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

De bewerking is, voor bepaalde toepassingen, wel mijn ding. Mooie volle beelden vind ik prachtig, maar in dit geval vind ik het persoonlijk niet mooi, sorry. Een oud gebouw zie ik persoonlijk het liefst vastgelegd met een Tri-X 800 achtige film, flink veel korrel, grote contrasten, hard beeld.
Voor in een kerk of ergens waar je beperkt licht hebt en de kleuren lastig vast kunnen zijn te leggen is dit echt een geweldige techniek imho. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Ik ken niet erg veel van fotografie, maar ben wel zéér kieskeurig in het beoordelen van foto's/tekeningen/digital art.

En dit vind ik PRACHTIG! Zeer mooie nabewerking. Enkel het onderwerp mocht wat mij betreft ietwat levendiger zijn. :)
Pagina: 1