Om te beginnen vind ik de tonemapping goed gelukt. Het 'brandplekken effect' is niet storend en het halo effect zie ik ook nauwelijks (das wel eens anders).
Ook even op je site gekeken en idd een hoop mooie platen! Wel ga ik een beetje mee met het feit dat jouw selectie niet de mijne zou zijn maar ja, het is
jouw case en wat je hier wel neerzet is ook niet verkeerd

. De gecrosste versies waar inquestos naar verwijst vind ik zelf wat minder, het kerkje helemaal fantastisch.
Je kleur gebruik vind ik erg fijn evenals de toning van je z-w.
En om het weer over deze foto's te hebben:
#1 Mijn favoriet samen met #4. Lekker minimalistisch en mooi dat licht wat de kleuren van de haard benadrukt.
#2 Vind ik één van de mindere: het doorkijkje is wat te ver weg om er lekker 'ingetrokken' te worden en de toegevoegde waarde van HDR vind ik hier minimaal.
#3 Mooie compo. De poster vind ik wat vreemd in zo'n omgeving maar qua kleur past die er wel weer lekker bij.
#4 Zoals gezegd samen met #1 mijn favoriet. Goeie z-w: ik vind de ruis van het tone mappen een beetje een analoge feel geven. Lekkere tijdloze plaat met een mooie toning.
#5 Ook prima zowel qua kleur als compo
#6 Het uitzicht uit het raam leidt me een beetje af. Wel lekkere diepte.
#7 Ook mooi, vooral door de symmetrie van de vloer en het plafond. Twijfel een beetje of deze beter wordt als je in het midden van de gang had gestaan.
#8 Mooie compo. Persoonlijk had ik de blauwe streep wat minder gesatureerd. Past imo beter bij de rest van de kleuren op de foto.
#9 Weet niet goed wat ik hiermee moet. Wanhoop? Eenzaamheid? Door het flesje en de jas krijg ik de indruk dat jij(?) net bent gaan zitten. Zonder jas was dat misschien minder geweest en had het meer geleken of jij(?) in deze scene thuis hoort.
Al met al fijne serie en wat een mooie locatie