Toon posts:

Geen beeld met een XFX 7600GT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey peeps,

Ik heb net met een vriend een systeem in elkander gezet:

Mobo: Asus A8S-X (met BTX connector)
Proc: AMD 3500+ Sckt 939
Video: XFX 7600GT PCI-E 16x
Mem: 1024MB Dual Channel (geil)
Q-tec Voeding 450 W 20pins

Alles netjes in elkaar gezet en ik wil 'm aanzetten...

Geen beeld. Ik heb al van alles geprobeerd zoals bios resetten e.d.

Ik heb verder alles los schijf e.d.

Maar ik krijg gewoon geen beeld...

Verders zitten er alleen wat jumpers op het mobo om de bios te resetten en het aantal volts aan te passen (deze heb ik met rust gelaten)

Suggesties??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 22:28 ]

Verwijderd

Andere videokaart proberen, videokaart testen in een andere pc.

En welicht een A-merk voeding erin.

Verwijderd

4 Pins stekkertje op je mobo aangesloten?

Afbeeldingslocatie: http://img211.imageshack.us/img211/6702/ohshitttttt3nc.jpg

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:04
Volgens mij mis je 4 pennetjes aan je voedingsconnector, dan denk ik dat het nooit gaat werken.

Koop eerst een een 24 pin voeding van een goed merk dan zal het zeker gaan werken.

Edit: Ik hoop voor jou dat je de voedingsconnector niet in de verkeerde gaatjes hebt geprikt, dan is je moederbord misschien ook nog stuk.

[ Voor 29% gewijzigd door DWattel op 12-04-2006 22:58 ]

BF1 Stats, GoT - System Specs

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

DWattel schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:56:
Volgens mij mis je 4 pennetjes aan je voedingsconnector, dan denk ik dat het nooit gaat werken.

Koop eerst een een 24 pin voeding van een goed merk dan zal het zeker gaan werken.
Dat boeit dus echt niet he, 20 pins op 24 pins werkt prima.

@ Tankie:
Start ie verder wel op? (*piep*)
Je kunt wel zeggen dat je geen beeld krijgt, maar als heel je pc verder niks doet is dat nogal logisch.

[ Voor 18% gewijzigd door MadMarky op 12-04-2006 22:58 ]

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Uhm... Heb je de kabel van je monitor aangesloten oop je VGA en niet op je mobo? Had ik namelijk ook een keer ;) You never know...

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:07:
Hey peeps,

Ik heb net met een vriend een systeem in elkander gezet:

Mobo: Asus A8S-X (met BTX connector)
Proc: AMD 3500+ Sckt 939
Video: XFX 7600GT PCI-E 16x
Mem: 1024MB Dual Channel (geil)
Q-tec Voeding 450 W 20pins

Alles netjes in elkaar gezet en ik wil 'm aanzetten...

Geen beeld. Ik heb al van alles geprobeerd zoals bios resetten e.d.

Ik heb verder alles los schijf e.d.

Maar ik krijg gewoon geen beeld...

Verders zitten er alleen wat jumpers op het mobo om de bios te resetten en het aantal volts aan te passen (deze heb ik met rust gelaten)

Suggesties??
hoeveel harde-schijven en cd/dvd-rom/ram spelers heb je erin zitten, en hoeveel randapparatuur?

Als je er teveel in hebt zitten trekt die voeding dat echt niet. Om te testen gooi alle randapparaten los en kijk of hij dan wel boot.

Doe ook ff een "clear cmos"

Verwijderd

Een Qtec voeding.... sorry maar dan vraag je om problemen, spreek uit persoonlijke ervaring met m'n pa z'n pc, die wou ook toen hij z'n voeding verving een zo goedkoop mogelijke. Hij had een lichte pc kwa hardware en bij hem begon het beeld gewoon te trillen (en dat toen der tijd op een AIW Radeon 8500), ik raad je aan er eens een andere voeding in te zetten, ik durf bijna met 90% garantie te zeggen dat je probleem dan opgelost is.

Verwijderd

Topicstarter
MadMarky schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:57:
[...]

Dat boeit dus echt niet he, 20 pins op 24 pins werkt prima.

@ Tankie:
Start ie verder wel op? (*piep*)
Je kunt wel zeggen dat je geen beeld krijgt, maar als heel je pc verder niks doet is dat nogal logisch.
Nee. Hij start helemaal niet op, geen (*piep*). Alles krijg wel stroom, fans draaien.

@andreict, al het randapparatuur is er af gehaald, nog niets.

Heb nu geen andere voeding, dus kan het niet uitproberen. Maar zal daar maar wel naar kijken, met welk , niet al te dure, merk voeding hebben jullie goede ervaring?

Verwijderd

Kijk eens naar een Coolermaster of een Zalman, deze zijn meestal redelijk prijs/kwaliteit (zo rond de 40 a 50 euro, maar dat ben je zeker wel kwijt voor een fantsoenlijke voeding.)

Voedingen die je zeker niet moet nemen zijn Qtec en Sweex of vage andere onbekende merken

Goede voedingen zijn: Antec, Enermax, OCZ, Tagan, Thermaltake, Zalman etc...

Verwijderd

Topicstarter
dankje voor je snelle reply, zal straks nog even langs de winkel fietsen ;)

Verwijderd

Geen probleem,

Houd er wel rekening mee dat ik niet garandeer dat het je probleem oplost, maar als je veel topics hier op GoT leest zul je ook zien dat een Qtec of Sweex voeding een hoop (rare) problemen kan veroorzaken en zelfs in rare omstandigheden zichzelf opblazen, en hiermee ook andere hardware kan beschadigen!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-07 18:01
Ja maar als je goed leest dan heeft het vervangen van de voeding ook bijna nooit het probleem opgelost. Er wordt hier altijd te snel naar een voedingsprobleem gegrepen terwijl het probleem echt gewoon overal aan kan liggen.

Het kan eventueel ook het moederbord zijn dat kapot is of misschien de videokaart zelf wel. Verder heeft het moederbord volgens mij een onboard videokaart. Sluit je kabel daar eens even op aan en kijk of je dan beeld hebt.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 11:23:
Een Qtec voeding.... sorry maar dan vraag je om problemen, spreek uit persoonlijke ervaring met m'n pa z'n pc, die wou ook toen hij z'n voeding verving een zo goedkoop mogelijke. Hij had een lichte pc kwa hardware en bij hem begon het beeld gewoon te trillen (en dat toen der tijd op een AIW Radeon 8500), ik raad je aan er eens een andere voeding in te zetten, ik durf bijna met 90% garantie te zeggen dat je probleem dan opgelost is.
Speciaal voor jou: Niveau van + onzin in "PC doet het niet"-topics
Sorry maar hoe kun je nu al concluderen "dat het wel de voeding moet zijn" :?

@Tankie
Je zult nu standaard troubleshoot werk moeten gaan doen, effe los van je voeding of videokaart dus. Start het systeem eens zo kaal mogelijk op, dus zonder hardeschijven enzo. Trek het geheugen of de videokaart eruit en kijk of het moederbord gaat piepen.
Pas als je deze tests hebt gedaan krijg je een idee waar het aan kan liggen, domweg naar de winkel fietsen voor een nieuwe voeding is geldverspilling, grote kans dat je systeem met een andere voeding alsnog niet boot.

Lees ook dit even door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 4% gewijzigd door MadMarky op 13-04-2006 16:29 ]

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Link

Ik snap ook niet waarom het altijd de voeding moet zijn. een voeding geeft stroom en daarmee uit.

snap ook niet hoe iemand hier in (*censuur*)naam bij komt dat een 400-450 W voeding ten onder kan gaan door teveel drives..Qtec of geen Qtec.

De nVidia 7600GT is een van de zuinigste kaarten op de markt als je kijkt naar wat hij er voor prestaties aan terug geeft. 3500 is ook geen zware proc. ik ken mensen die dit systeem op een 350 W voeding probleemloos draaien.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 19:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alles is net nieuw, behalve de voeding. Hoop niet dat mobo al kapot is :(

Alles eraf gehaald, mobo geeft geen piep. Uitzetten kan ook niet via de aan/uit - knop. LED op de mobo brand wel, en de fans ook.

Verwijderd

Had je die 4 pins stekker op je mobo nou aangesloten? Ik was die ook vergeten en kreeg ook geen beeld, bij mij heet het de 12V ATX Power Connector.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 23:40:
Had je die 4 pins stekker op je mobo nou aangesloten? Ik was die ook vergeten en kreeg ook geen beeld, bij mij heet het de 12V ATX Power Connector.
ja die zit erin :)

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
mischien is je mobo wel gewoon dood heb je je on-board videokaart al geprobeerd om daar mee te booten zonder videokaart?
probeer is te booten zonder geheugen. piept die dan wel?
en zonder videokaart piept die dan?

[ Voor 29% gewijzigd door ZandBak op 13-04-2006 23:50 ]

1337

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen eraf, mobo piept niet, zelfde als met de videokaart. :'(

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Laatste stap: bouw het moederbord uit de kast, leg deze op een niet geleidend oppervlak en probeer het moederbord eens compleet kaal te starten met alleen de cpu+koeler. Gebeurt er dan nog niets bijzonders, kun je stellen dat het moederbord dood is.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 21:26
MadMarky schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 00:29:
Laatste stap: bouw het moederbord uit de kast, leg deze op een niet geleidend oppervlak en probeer het moederbord eens compleet kaal te starten met alleen de cpu+koeler. Gebeurt er dan nog niets bijzonders, kun je stellen dat het moederbord dood is.
Uit eigen ervaring weet ik dat veel mobo's wel 'aangaan'. Daarmee bedoel ik dus fannetjes gaan draaien en lampjes gaan branden. maar met geen mogelijkheid beeld geven. In onze zaak hebben we 't erg vaak met asrock borden. Vaak bij het testen voor het inbouwen blijken ze al niet te werken. Soms komen klanten na 2 maanden terug omdat het beeld foetsie is.
Onboard en AGP geven dan beide geen beeld meer. Waar dat probleem precies ligt weet ik niet, we sturen ze namelijk gewoon weer terug. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door blup op 14-04-2006 00:35 ]

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:47
Afstandsbusjes niet vergeten?
Pagina: 1