Ik een pc gekregen waarin een 2400Mhz CPU zat, ik heb de koelpasta vervangen omdat de cpu erg warm werd. Op de cpu staat 1.8A / 512 / 400 etc betekend die 1.8A dat het eigenlijk een 1800Mhz is of is het 1.8 Ampere? Het vreemde is namelijk dat ik een identieke (zo op het eerste gezicht, want er stond ook 1.8A op) cpu in mijn handen had de dag ervoor die op 1800Mhz draaide en in de bios heb ik 2 keuze's namelijk 1800 en 2400, maar hoe weet ik nou wat de originele snelheid is?
Pentium4 1,8A
Northwood
De A is dus een achtervoegsel
Zie ook hier: http://balusc.xs4all.nl/s...ame=Intel+Pentium4+1%2C8A
Northwood
De A is dus een achtervoegsel
Zie ook hier: http://balusc.xs4all.nl/s...ame=Intel+Pentium4+1%2C8A
[ Voor 3% gewijzigd door Atlas op 12-04-2006 21:30 ]
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
1.8A geeft aan dat het een 1.8GHz CPU is met 'Northwood'-core. Een Northwood core heeft inderdaad 512KB aan L2 cache en deze hoort in theorie op 100MHz FSB te draaien ('400' effectief aangezien het quad-pumped is). Als je deze CPU op 133MHz draait (iets wat bij vroege Northwoods als deze bijna altijd probleemloos gaat) komt hij wonderwel op 18x133=2400MHz uit.
Oftewel jij hebt een PC met overclockte CPU gekregen. Maar wederom, met deze type is dat nagenoeg nooit problematisch
Oftewel jij hebt een PC met overclockte CPU gekregen. Maar wederom, met deze type is dat nagenoeg nooit problematisch
Oslik blyat! Oslik!
Het is inderdaad een 1800MHz Pentium 4. Waarschijnlijk kun je tussen die twee snelheden kiezen omdat het moederbord een FSB van 100 of 133MHz ondersteunt. De CPU die je hebt heeft normaal een FSB van 100MHz en een multiplier van 18, als je de FSB dan op 133MHz zet krijg je 133*18=2394MHz en overklok je de CPU eigenlijk.
edit:
Damn you dion_b
Damn you dion_b
[ Voor 12% gewijzigd door Admiral Freebee op 12-04-2006 21:33 ]
Bedankt, dan is het duidelijk.
Kan het zijn dat het bedrijf Switch overgeklokte pc's verkoopt om wat extra winst te maken aangezien deze pc origineel van Switch vandaan komt en is gekocht als 2400Mhz terwijl er dus een 1800Mhz cpu in zit?
Kan het zijn dat het bedrijf Switch overgeklokte pc's verkoopt om wat extra winst te maken aangezien deze pc origineel van Switch vandaan komt en is gekocht als 2400Mhz terwijl er dus een 1800Mhz cpu in zit?
Tuurlijk kan dat. Technisch gezien is dat idd mogelijk.
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Er zijn wat opties :
• Het bedrijf verkocht overgeclockte PC's
• De assembleur heeft de verkeerde CPU gepakt en vervolgens de PC niet goed gecontroleerd. (CPU Name string is duidelijk zichtbaar bij 'Eigenschappen' op 'Deze Computer'.)
Als het goed is moet je in Windows en m.b.v. programmas kunnen zien wat voor processor het is. Er zal Intel Pentium4 1,8GHz moeten staan ongeacht de klokfrequentie waar het apparaat op dat moment mee werkt.
• Het bedrijf verkocht overgeclockte PC's
• De assembleur heeft de verkeerde CPU gepakt en vervolgens de PC niet goed gecontroleerd. (CPU Name string is duidelijk zichtbaar bij 'Eigenschappen' op 'Deze Computer'.)
Als het goed is moet je in Windows en m.b.v. programmas kunnen zien wat voor processor het is. Er zal Intel Pentium4 1,8GHz moeten staan ongeacht de klokfrequentie waar het apparaat op dat moment mee werkt.
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Hmm, het lijkt er wel op.
Ik heb even wat andere pc's die identiek aangeschaft zijn bekeken en daar zitten ook 1.8A cpu's in die allemaal als 2400Mhz ingesteld en aangeschaft zijn bij Switch... vreemde zaak.
Ik heb even wat andere pc's die identiek aangeschaft zijn bekeken en daar zitten ook 1.8A cpu's in die allemaal als 2400Mhz ingesteld en aangeschaft zijn bij Switch... vreemde zaak.
Pagina: 1