Heb al meer dan 3 jaar de MD5400 laptop, en nu viel mij ineens wat op, al de processor langere tijd 100% draaid, dan schakeld de processor terug van 2533Mhz naar bijv 633Mhz of 933Mhz. Waardoor de laptop vrij traag wordt.
Aantal feiten:
- Onder linux gebeurt dit niet
- De ventilatoren draaien nooit maximaal zoals even het geval is tijden starten van het systeem
- Heb windows al opnieuw geinstalleerd, helpt niet
- Heb gezocht naar programma's om ventilator altijd max te laten draaien, tot nu toe niet gevonden, wellicht weet iemand er een?
- Weet zelf niet of dit probleem altijd al zo geweest is
Voor mijn gevoel licht het aan de software, vandaar de plaatsing in dit topic
Vind dit probleem vooral lastig bij afspelen van zware video files, want dan wordt het beeld ineens erg schokkerig
Heeft iemand een idee hoe het komt dat de processor eerder terugschakeld dan dat er maximaal gekoeld wordt met de ventilatoren?
Aantal feiten:
- Onder linux gebeurt dit niet
- De ventilatoren draaien nooit maximaal zoals even het geval is tijden starten van het systeem
- Heb windows al opnieuw geinstalleerd, helpt niet
- Heb gezocht naar programma's om ventilator altijd max te laten draaien, tot nu toe niet gevonden, wellicht weet iemand er een?
- Weet zelf niet of dit probleem altijd al zo geweest is
Voor mijn gevoel licht het aan de software, vandaar de plaatsing in dit topic
Vind dit probleem vooral lastig bij afspelen van zware video files, want dan wordt het beeld ineens erg schokkerig
Heeft iemand een idee hoe het komt dat de processor eerder terugschakeld dan dat er maximaal gekoeld wordt met de ventilatoren?