[BSOD] bad IRQL, nieuwe pc met problemen

Pagina: 1
Acties:

• Markman85
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:11
De situatie
Ik heb sinds anderhalve week een nieuw systeem maar loop al vanaf het begin te klooien vanwege instabiliteit. Af en toe blijft de pc zomaar hangen zonder dat ik iets speciaals doe. Gewoon in Windows beetje internetten of foto's bekijken en dan doet de pc niets meer. Op zo'n moment krijg ik geen bsod dus en de pc reboot ook niet automatisch. Ik heb bij de instellingen maar gelijk het vinkje bij "opnieuw opstarten" bij systeemfouten uitgevinkt.

De hardware
De volgende hardware zit in de nieuwe pc
HardwareDrivers
Asus A8N-Sli PremiumBios version 1009
Chipset: nForce AMD 6.70
AMD Athlon 64 X2 4200+driver van www.amd.com
Scythe Ninja Plus
Corsair TWINX 2048-3200C2PT -
WD Caviar 250GB, 16 MB, SATA II (WD2500KS) -
Tagan TG480-U15 (480 Watt) -
XFX VGA GeForce 7900 GT 256 MBForceWare 84.21
Creative Audigy 2De nieuwste van Creative.com (2.08.0004)
BenQ DW1650 Zwart
Lite-On DVD-ROM 16P9S
Cooler Master Centurion 5

De software
Windows XP Pro met Service Pack 2

Het probleem
Ik dacht dat ik een probleem had met mijn hardeschijf. Ik had m'n mappen met muziek en foto's overgezet naar de nieuwe pc, maar na een tijdje mistte ik daar aardig wat bestanden van, gelukkig staat alles ook nog op de oude pc, dus ik ben niets kwijt.
Windows gaf aan dat er beschadigde bestanden waren in de map Dcplusplus en dat het ging om een bestand van Ubisoft/Far cry, oftewel ik kon hier geen touw aan vastknopen. Ik had Far cry alleen van dvd geinstalleerd en een uurtje gespeeld, maar niet binnengehaald via dcplusplus.
Nadat ik het systeem opnieuw opstartte kwam ik niet meer in windows. Het systeem gaf een melding dat uit de map system32 het bestand hal.dll ontbrak, toen heb ik geprobeerd om met een windows cd de installatie te repareren omdat ik op een lan zat en weinig zin had om een volledig nieuwe install te doen. Gelukkig lukte de reparatie van Windows en kon ik weer gewoon opstarten.

Hierna heb ik geen ontbrekende Windows bestanden meer gehad, maar nog wel genoeg 'hangers' en dan kun je alleen maar resetten, met geen mogelijkheid kan ik dan nog iets doen.

Zojuist kreeg ik voor het eerst een bsod
Oftewel: worker_thread_returned_at_bad_irql

Ik heb op deze melding gegoogled en kwam op een aantal sites terecht, maar kon er verder niets mee. Ik zou moeten gaan debuggen ofzo, maar ik heb geen idee waarmee, waarin, hoe wat en waar.

De 1e die ik vond was van Microsoft
De 2e link
En de laatste link

Ik zou moeten gaan debuggen ofzo, maar ik heb geen idee waarmee, waarin, hoe wat en waar.

Verder heb Ik met het Diagnostics programma van WD al de hardeschijf getest en die vind geen problemen.
Ik ben nu bezig met een geheugen check met Memtest-86, maar die zal ik voorlopig nog maar even laten draaien, dus daar horen jullie het resultaat nog van.

Dus ik hoop dat iemand een idee heeft hoe ik dit kan oplossen, de pc is zo niet erg bruikbaar, je bent elke keer huiverig oftie uit zal vallen en vooral het dataverlies is niet erg prettig.

P.S. Ik heb het topic nu onder Complete Systemen geplaatst omdat ik geen idee heb waar ik het probleem moet zoeken en aangezien het een compleet nieuw systeem is, leek dit me de meest geschikte plaats voor dit topic, zoniet, uiteraard graag verplaatsen.