Toon posts:

[XP] Corrupt prog crasht machine bij start; hoe verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik niet meer in Windows kan opstarten (vanwege een corrupt programma dat automatisch laadt), wil ik m.b.v. Knoppix de gewraakte folder (van data programma) van mijn schijf verwijderen.

Maar ik kan helemaal niks van mijn harde schijf verwijderen: "Could not delete file .... "

Ik gebruik Knoppix 4.0.2.

Nu hoor ik ook verhalen dat er helemaal geen NTFS support is voor Linux/Knoppix. Maar er is wel een driver: captive (maar misschien heb ik de klok horen luiden ....)

Maar aan de andere kant krijg ik dus wel een melding over de captive driver, als ik dit doe:

Op het bureaublad heb ik een icoon van de HD. Hierop kan ik rechtsklikken en dan kies ik [Actions] [Change Read/Write mode]

Dan krijg ik een scherm dat ik een "captive-ntfs" driver moet gebruiken: see Knoppix-Utilities menu. Maar daar kan ik die driver niet vinden.

Dus, kan ik dingen van mijn NTFS schijf verwijderen? En zoja hoe moet ik dat aanpakken.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Waarom probeer je dit niet via je Windows-installatie-cd? Als je daarmee de reparatiemodus opstart, kun je gewoon NTFS benaderen en ook zaken verwijderen. Stuk handiger IMHO.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Of ook goed: schroef de HDD er uit en stop het er even (als slave) bij in een andere PC.

Maar een van de eerste hits op [google=captive-ntfs] is http://en.wikipedia.org/wiki/Captive_NTFS. Niet gelezen? ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Of waarom start je niet gewoon in safe modus waarin de meeste programmas niet geladen worden? Of gaat het over een driver? Zo ja, ga dan in de recovery console eens aan de slag met het commando 'disable' :)

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Linux heeft nog geen goede mogelijkheden om naar NTFS te schrijven. Ik zou zoals bovenstaande heren al zeggen het via de rescue cd of via een andere installatie proberen.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-03 20:47
Inderdaad denk ik dat hier betere/makkelijkere manieren voor zijn. In Windows Operating Systems weten ze over die manieren waarschijnlijk veel meer, dus ik verplaats het topic bij deze.

De topictitel is daarbij ook veranderd (was: Files verwijderen in Knoppix (NTFS)) ;)

Verwijderd

Kun je zelfs niet in safe mode opstarten?

Anders idd via windows recovery mode.

Verwijderd

Heb je heel toevallig beschikking over ERD commander? Deze haalt dat soort dingen probleemloos weg, en kan je ook register editten.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 09:41
Wat een Moderator support...................... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 't opgelost door m.b.v. de Windows 2000 cd op te starten. Daarmee kon ik direct naar Dos (recovery mode ofzo).

Ik heb de folder van de boosdoende programma hernoemd (verwijderen kon niet). Zodoende start het gewraakte programma niet meer op.

Nu werkt alles weer netjes.
Pagina: 1