PC afsluit problemen.

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-05 23:04
Sinds een paar weekjes heb ik een het probleem dat soms mijn pc zich niet meer goed afsluit.
Als ik op uitschakelen klik, doet hij dat gewoon niet. Ik kan meerdere malen achter elkaar erop klikken zonder dat er wat gebeurt. Ik zie wel (rechts onderin taakbalk) dat hij verschillende programma's afsluit. En dan verder ergens blijft steken, ik moet het stroom er dan afhalen wil ik de pc uit hebben.

Bij Oblivion dat ik sinds kort geinstlaeert hebt heeft hij ook een afsluit probleem, maar dan precies het tegenonver gestelde. Hij gooit hem namelijk gewoon uit tijdens oblivion, maakt niet uit wat ik doe in het spel. Dit komt behoorlijk vaak voor.
Aan de voeding zou het neit kunnen liggen, is laatst nog een keer verniwus van 235 watt naar 420.

Ik heb een amd xp 2400+ @2700+ 2.16ghz.
3x 512mb ram pc2700 kingston.
Asrock moederbord, weet eingelijk niet welke, maar hij is al rond de 2 jaar uit en hefet agp met socket a.
Geforce 6600GT van xfx met laatste forceware drivers van 3dguru.
Windows xp proffesional.

[ Voor 6% gewijzigd door Metalbuster op 12-04-2006 20:43 ]

Verwijderd

ik weet niet echt veel van computers af dus kan je de oplossing niet geven, maar je kan de uitknop toch ook gewoon 10 sec. ingedrukt houden

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 16:20
Dat hij niet echt goed uitschakelt kan ook met XP te maken hebben. Hij doet dus wel een poging tot maar komt niet verder, kijk eens je logboeken na op foutmeldingen. Heb je iets veranderd of gewijzigd aan je pc of software en kreeg je daarna het afsluitprobleem?

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 13:25
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 20:59:
ik weet niet echt veel van computers af dus kan je de oplossing niet geven, maar je kan de uitknop toch ook gewoon 10 sec. ingedrukt houden
Das de ongezonde manier om een PC af te sluiten }:O

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-05 23:04
]-[Skinlab]-[ schreef op woensdag 12 april 2006 @ 21:27:
Dat hij niet echt goed uitschakelt kan ook met XP te maken hebben. Hij doet dus wel een poging tot maar komt niet verder, kijk eens je logboeken na op foutmeldingen. Heb je iets veranderd of gewijzigd aan je pc of software en kreeg je daarna het afsluitprobleem?
Ik heb het afsluit probleem al een hele tijd, dus ik kan zo niet zeggen of het aan een software ligt.
Oja even terug komen op oblivion, ik heb het aflsuiting alleen bij oblivion en ik had het ook bij FEAR gehad. Voor de rest lopen alle games perfect.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 10:35

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Heb je misschien altijd een CD/DVD in een van je drives zitten? Dat wil namelijk ook wel eens zulk soort problemen veroorzaken. Mijn PC sloot ook niet af als er een CD in de CDbrander zat.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Primera
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-01-2022
Afsluit problemen willen ook vaak voorkomen met verkeerde instellingen/drivers of brakke netwerk-kaarten. Schakel em is uit, en start is opnieuw op. Probeer em dan is af te sluiten en te checken of die het wel doet.

Verwijderd

Aan de voeding zou het neit kunnen liggen, is laatst nog een keer verniwus van 235 watt naar 420.
Wattages zeggen jammer genoeg niet alles. Het gaat erom wat een voeding continue kan leveren (en niet piekspanning). Wat voor merk is het?
Ik heb een amd xp 2400+ @2700+ 2.16ghz.
Heeft je pc nogsteeds problemen als je je cpu stock laat draaien?
Geforce 6600GT van xfx met laatste forceware drivers van 3dguru.
Waarom haal je je drivers niet gewoon van de makers van de videokaart (nvidia dus)?

Scan je pc ns met een virusscanner / spywarescanner.

En als laatste, zijn er nog interessante foutmeldingen in het logboek?

Verwijderd

Misschien hele domme opmerking maar nu een minder technisch ekant:

- scan je hd op fouten.
- zorg dat je bijv met hitman alle spyware verwijderd. www.hitmanpro.nl
spyware is 1 van de hoofdoorzaken dat je pc traag afsluit.

nu het spel oblivion, kijk even naar de temp van je gpu als hij em dr uitgooid.
als het dar niet aan ligt deinstaleer dan je drivers en instaleer dan ff de forceware drivers van
nvidia, ik heb zelf ook een xfx 6600 gt en bij mij loopt het spel top met de forceware drivers
versie 84.nogwat.

ik hoop dat je nu een stuk opschiet. succes ermee

Verwijderd

Er is een illegale versie van Ad-Aware pro in omloop die problemen veroorzaakt die jij daar noemt. Mocht je die per ongeluk op je computer hebben staan is de-intalleren een oplossing voor een heleboel problemen. Ik ben hem al enkele keren tegengekomen. Dit programma is verspreid via de p2p netwerken. Zal wel een Tweaked Release van Lavasoft zijn om illi downloads te ontmoedigen.....

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Uitkijken btw met het zomaar uitzetten van je pc tijdens uitschakelen.
Ik was zo stom verleden week om dit te doen, hierna was mn register corrupt en bootte Windows met geen mogelijkheid meer. Systeemherstel via de console werkte ook niet, omdat ik niets aan het SYSTEM bestand kon doen.

You've been warned ;)

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-05 11:02
ook een zoiets gehad stroom valt uit zet hem aan 3 uur later kan hele hoop ini files niet vinden

Verwijderd

om ff terug te komen op mn vorige post

De Nvidia drivers en software kunnen ook zorgen voor een trage afsluiting van je systeem.

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beetje ouwe }:O

Als de TS er nog niet uit was had hij dat zelf al een maand terug gemeld :z

Oslik blyat! Oslik!