Ik heb hier probleemloos kabelinternet met een kabelmodem, Linksys WRT54G Router (ook wireless) en daarop aangesloten een PC.
Mijn buurman heeft ADSL met de daarbij behorende modem en een Linksys WRT54GC router (ook wireless) en daarop aangesloten een pc (UTP) en een laptop (wireless).
Nu heeft mijn buurman wat problemen met het verkrijgen van een provider dus heb ik van balkon naar balkon een (straight) UTP kabel getrokken (mag deze straight zijn?). De UTP heb ik in de inpoort van zijn router gestopt maar weet niet precies welke instellingen ik in zijn router moet kiezen om zijn PC en laptop via zijn router, via mijn router te laten werken.
Moet ik zijn router op Static IP zetten in plaats van Automatic Configuration DHCP?
if so, dan heb ik hier een pic: Klik
Kan ik het hele deel Internet Setup leeg laten bij hem?
Wat moet het Local IP Address worden?
Wat moet het Starting IP Address worden?
Moet DHCP aan of uit?
Even grafisch:
mijn modem --- mijn router --- mijn PC
.......................................--- buurman's router --- buurman's PC
....................................................................--- buurman's laptop (wireless)
Mijn buurman heeft ADSL met de daarbij behorende modem en een Linksys WRT54GC router (ook wireless) en daarop aangesloten een pc (UTP) en een laptop (wireless).
Nu heeft mijn buurman wat problemen met het verkrijgen van een provider dus heb ik van balkon naar balkon een (straight) UTP kabel getrokken (mag deze straight zijn?). De UTP heb ik in de inpoort van zijn router gestopt maar weet niet precies welke instellingen ik in zijn router moet kiezen om zijn PC en laptop via zijn router, via mijn router te laten werken.
Moet ik zijn router op Static IP zetten in plaats van Automatic Configuration DHCP?
if so, dan heb ik hier een pic: Klik
Kan ik het hele deel Internet Setup leeg laten bij hem?
Wat moet het Local IP Address worden?
Wat moet het Starting IP Address worden?
Moet DHCP aan of uit?
Even grafisch:
mijn modem --- mijn router --- mijn PC
.......................................--- buurman's router --- buurman's PC
....................................................................--- buurman's laptop (wireless)
[ Voor 10% gewijzigd door Westerterp op 12-04-2006 19:42 ]