Toon posts:

Harde schijf blijgt hangen in Windows XP bootscherm en tikt.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik een game (met starforce) had uninstalled en ik rebootte, bleef de pc vastzitten in het bootscherm van Windows XP (zwart scherm met logo ;), en knipperde mijn hd led en hoorde ik de harde schijf tikken. Na de pc te hebben uitgezet bleef dit probleem, en ik kwam eerst ook niet meer in de veilige modus maar na een aantal pogingen wel. Ik heb toen de nforce4 drivers eraf gegooid en toen deed Windows het gewoon weer. Het gaat overigens om een Samsung Spinpoint 250GB SATAII schijf. Die nforce drivers horen geinstalleerd te zijn dus ik vind het zo raar dat het daar aan ligt. Kan de StarForce beveiliging van die ene game dit misschien veroorzaken?
Smart status van de HD is in orde en de healthstatus in HDTune ook.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:00

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dat SMART niets aan geeft, wil niet zeggen dat de harde schijf 100% in orde is.

Download eens een tooltje van de Samsung website om je harde schijf te controleren. Als het echt luide, vreemde tikken zijn, _kan_ de schijf zijn laatste rondjes gemaakt hebben.
Kan de StarForce beveiliging van die ene game dit misschien veroorzaken?
Als dat zo is, was er allang een rechtzaak aangespannen tegen Starforce. ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Welkom bij de club.

Zie : http://gathering.tweakers...message/25538904#25538904

Ik heb gelukkig binnen 2 dagen een nieuwe hd gekregen dus erg lang zonder heb ik niet gezeten.