Toon posts:

Internet functioneert niet zoals het zou moeten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier de volgende situatie:

Modem---Router/Acces Point( WL114 van Sitecom) met een snoer naar de hoofdPC, een Win XP Pro.
Via het draadloze netwerk maak ik verbinding via mijn laptop, met de geintrigeerde Intel controller.

Via de Win XP Pro PC werkt alles prima, gesloten zaak deze werkt.
De laptop is een ander verhaal, deze heeft om de 30 sec een inzakking dat de verbinding echt langzaam is, eens in het half uur vliegt de verbinding er echt uit, voor zo een 10 -20 seconden( Dit is voor WoW en MSN Messenger erg vervelend).

Ik maak gebruikt van WPA, Dynamic IP Adress en er wordt gefilterd op MAC adressen, ik ben er vrijwel zeker van dat deze goed ingesteld staan. ( Mocht dit niet zo zijn, en zit hier zeker de fout, geef dit dat aan AUB).

Mijn Provider ( Planet Internet) heb ik uitgesloten, de destkop werkt prima en snel, het probleem lijkt te liggen bij de WL114, de instellingen of het aparaat zelf.

Wie weet de oplossing?
(Als ik iets vergeten ben, vertel het me)

Verwijderd

Heb je voor je wireless de laatste drivers, en evt. de laaste firmware van de accesspoint geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 18:08:
Heb je voor je wireless de laatste drivers, en evt. de laaste firmware van de accesspoint geinstalleerd?
Dit was ik vergeten te melden, dit heb ik in de middag gedaan.
Een paar maanden geleden was het een stuk minder erg, de laatste weken steeds erger.
Voor de WPA ondersteuning en in de hoop dat het probleem minder werd, heb ik dit gedaan.
Het heeft echter niks veranderd, het is misschien wel erger geworden.

Verwijderd

Topicstarter
*Kick , Iemand heeft nog een Idee?

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 11:05

silverstorm

tearing me apart

Probeer eens een ander kanaal. Je kan ook met google naar programma-tjes zoeken waarin je kan zien of er andere AP's in de buurt zijn en op welke kanalen ze uitzenden.

Welk OS draai je op de laptop? Dat kan ik niet vinden. B.v. de pre-SP2 van XP had nog wel eens problemen met WPA. Gebruik je de windows of bijgeleverd drivers? Verder kan je even proberen of het probleem zich nog voordoet als je WPA uitzet.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
silverstorm schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 12:46:
Probeer eens een ander kanaal. Je kan ook met google naar programma-tjes zoeken waarin je kan zien of er andere AP's in de buurt zijn en op welke kanalen ze uitzenden.

Welk OS draai je op de laptop? Dat kan ik niet vinden. B.v. de pre-SP2 van XP had nog wel eens problemen met WPA. Gebruik je de windows of bijgeleverd drivers? Verder kan je even proberen of het probleem zich nog voordoet als je WPA uitzet.
Ik gebruik gewoon de vooringestelde drivers van Intel op mijn laptop, Windows XP home SP2 trouwens.
WPA uitzetten veranderd niks.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als dat een 2100 (11b) of een 2200 is (54g) kan het nog wel eens schelen een recentere driver te halen bij de laptopboer, en anders bij Intel.

Soms kan je dus ook nog de mazzel hebben dat de drivers van een andere fabrikant (HP bijvoorbeeld) er ook op werken. Ik gebruik op een Benq laptop een HP driver en een Intel driver (driver rollback feature is dan wel handig) al naar gelang de behoefte aan 11 of 13 kanalen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1