Toon posts:

A8N-E valt na 2 sec uit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen wil mijn pc niet echt meer aangaan.
Voeding eerst vervangen maar daar lag het niet aan helaas. De pc gaat wel even aan mar valt dan weer uit (tijdens het opstarten van fans en hd's) staat dus ongeveer 1 sec aan :-(
Nadat dit is gebeurt kan ie ook pas weer aan als de stroom er helemaal vanaf is geweest.
Het mobo ledje brandt wel en de wifi en lan ledjes branden ook, maar opstarten hoooo maar.
Gisteren voor het laatst aan gekregen maar nu helemaal niet meer. Na standy zelfde probleem maar als de pc aan staat was er verder helemaal gene probleem.

Weet iemand wat dit is?
Paar specs: 1024 Geil ddr Dual Channel
AMD Venice 3000+
A8N-E
Gf 6600
400 Watt voeding

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
De 400W voeding die je vermeldt is je huidige voeding of de vervangende? Wat is de andere?
En het merk van beide? Wat is er aan je systeem veranderd vlak voor dit probleem ontstond?

Neem ook eens een kijkje in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.
Koppel een aantal onnodige onderdelen los en kijk of dat het probleem verhelpt.

[ Voor 4% gewijzigd door Rone op 12-04-2006 17:39 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• joppe.s
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-03-2025
heb je de de usb-poorten goed aangesloten? ik heb ditzelfde probleem gehad en toen ik de extra usb eruit trok, deed hij het wel weer, was ook bij de a8n-e

ik hoop dat het helpt

Verwijderd

dit probleem heb ik ook gehad, en hier opgelost met een hele zware voeding inbouwen.
Toen ik dit gedaan heb werkte alles weer. ( 550Watt Antec truepower )
Ik zelf had hier toen het idee dat ik ergens een flinke lekstroom heb lopen of van mijn pc of van een ander apparaat op dezelfde groep. Maar dat heb ik nooit kunnen vinden.
Heb je al geprobeerd pc op te starte zonder iets er in? dus alleen geheugen, en proc. Voor de rest ook alle kabels los van je mobo. Ook hdd,s enz afkoppen van de voeding.
Als hij dan niet uitvalt, dan is er waarschijnlijk iets van die spullen kapot en sluit je stuk voor stuk weer wat hardware aan.

Verwijderd

Topicstarter
Ene voeding was zallman 400 Watt en andere was CRS 550 watt.
Nee voeding ligt het zeker niet aan.
Alles allang losgetrokken en mobo, proc, mem en video staan nu los en nee hoor, nog steeds helemaal NIETS!
En zonder videokaart ook niets en met ander geheugen ook niets

Mobo of professor.... Andere mogelijkheid is er geloof ik niet meer...
Ik krijg zelf het idee dat het een of ander gesneuveld condensatortje is ofzo...

:-((((

Edit:
Het vervelende is, is dat ik geen garantie meer heb op het moederbord aangezien ik het op marktplaats heb gekocht (wel nieuw, nog in folie etc.) voor 50 euro.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 19:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben wat gaan testen met een andere processor, erg vervelend maar als ik de Venice 3000+ op een ander 939 mobo zet werkt het prima maar als ik de X2 3800+ van een ander systeem op de A8N-E zit werkt het ook prima.

De combinatie A8N-E + Venice 3000+ doet zeeeeer raar. Zoals ik al zei maakt het geheugen iets uit.
Worden er bij de 3000+ een condensator wel gebruikt die bij de 3800+ X2 niet wordt gebruikt?!
Lijkt me erg onwaarschijnlijk, wat ook typisch is, is dat alle condensatoren er nog op en toppie uitzien, zegt natuurlijk niet alles maar in vergelijking met een MSI K7 Turbo zijn ze echt schitterend....
Pagina: 1