Ik zou eens willen "praten" met een mapmaker.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
En dan specifiek over de mogelijkheden van interaktie met je omgeving.

Ik zal wat duidelijker zijn...

Ik heb vroeger vele mapjes gemaakt voor quake 1 + 2 (ik zal eens kijken of ik ze nog ergens heb liggen) met liften, deuren, valluiken etc etc.
Interaktie zat...

Maar nu heb ik een nieuw ideetje gekregen voor een map maar ik kan niet echt overzien of hetgeen ik wil sowieso mogelijk is...

Ik zou wel eens een tafelvoetbaltafel willen namaken maar ook het fysieke gedeelte mag niet ontbreken...
Denk bijvoorbeeld aan de poppetjes op de stang, die zou je moeten kunnen laten ronddraaien door er tegen aan te schieten zodat ze rond gaan en bijvoorbeeld je tegenstander onderuit schoppen (hoeft niet direct dood maar zwaar gewond is ook leuk... ;-).
Ook vraag ik me af of je zou kunnen scripten zodat er tijdens het spel er gewoon ook een potje tafelvoetbal aan de gang is (en heel misschien dat je als speler ook kan tafelvoetballen terwijl er anderen elkaar overhoop knallen, je zou dan frags kunnen halen door iemand omver te schieten met de bal).

Even voor de duidelijkheid, ik zoek niet iemand die dit gaat maken voor mij maar ik wil eigenlijk alleen maar een beetje praten over de mogelijkheden en/of moeilijkheden...
Ik maakte die mappen trouwens met Quark (QUake ARmy Knife) en om me nu helemaal te verdiepen in een andere mapeditor terwijl hetgeen ik wil niet mogelijk is vind ik wat zonde van de energie...

Wie kan en wil hier wat zinnigs over zeggen?

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Ongetwijfeld mogelijk, maar ik denk dat je dan best wel wat uber modding skills moet gaan gebruiken.
Of allemaal aparte entities maken etc.
En dan bepalen hoe snel/hard iets beweegt als het wordt geraakt door wat voor ammo etc.
Kan leuk worden, en zwaar. Maar dat ligt eraan hoe je het doet/kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 17:59
mapmaker hier, hoewel alweer een tijdje inactief door wat shifting van interesses

voor een map als dit moet je een game en engine hebben die zeer flexibel zijn. ik zou kiezen voor half life 2 of de doom 3 engine(doom 3 of quake 4 dus)

beiden hebben hun eigen editor die anders is dan quark. quark is zowiezo zwaar outdated dus die zul je niet meer kunnen gebruiken.

quake 1/2/3 zijn niet flexibel genoeg om een map als dit te kunnen huisvesten. mischien dat een van de open source mod projecten op basis van 1 der drie quake engines de map mogelijk maakt, mogelijk nexuiz maar dat betwijfel ik.

je kunt me overigens altijd op msn bereiken met vragen :)

in doom 3/quake 4 kun je zelf interactieve GUI's maken. daarmee zou je de controle over het tafelvoetbalspel kunnen geven aan de speler. maar vergeet niet dat dit zeeer ingewikkeld is en dat dit niet alleen ervaring vereist van radiant(de quake/doom level editor) maar ook van level scripting voor de doom 3 engine. iets wat je zeker niet over night zult leren

[ Voor 22% gewijzigd door bolleh op 13-04-2006 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Ik snap dat dit niet in een nacht te leren is, maar ik heb de tijd... :)
Ook snap ik dat Quark echt te oud is voor dit soort grappen maar ik wilde alleen even aangeven dat ik ervaring heb met mapjes maken, ik kan "3D denken" zeg maar.
Het scripten is vaak toch een kwestie van etteren totdat je het opgeeft ;) , maar daar zit ik ook (nog) niet mee.

Ik heb met quark al eerder een voetbal tafel gemaakt voor Quake 2 met draaiende stangen en poppetjes die dodelijk waren maar het zag er eigenlijk niet uit.
Was meer de beperking van de engine qua beweging (en mijn onkunde op het gebied van mapping, teveel polygonen) die ervoor zorgde dat ik hier niet tevreden over was.

Het leek me inderdaad dat er met de moderne 3D engines er wel een leuk resultaat mogelijk zou moeten zijn.

Ik zal een beetje aangeven wat ik van plan ben:
Eigenlijk wil ik gewoon een twee tot vierpersoonsmap maken in de vorm van een tafelvoetbal waarbij als spelfiguur min of meer het formaat van een balletje hebt (denk bijvoorbeeld aan die bibliotheekmak uit SIN, "behind the bookcase" uit mijn hoofd).
Je zou dan dekking kunnen zoeken achter een poppetje maar als je tegenstander tegen een ander poppetje op dezelfde stang schiet dan zou het rond moeten draaien zodat je daardoor je tegenstander kan verwonden/doden. Als je dan dood gaat spawn je door het inworpgat weer de tafel op en kan je weer verder spelen. Ook zou je via de doelen onder het speelveld moeten kunnen komen om zo aan de andere kant door middel van een "wormhole" weer tevoorschijn te ploepen (klinker? ;) ).
Hoofdidee is trouwens wel dat het een schietspel blijft en geen conversie naar een online tafelvoetbal spel (alhoewel dit misschien wel erg leuk zou kunnen zijn.., maar dit is van latere zorg).
Ook zou het me leuk lijken om de telmechaniekjes te gebruiken (in teamplay) om de stand bij te houden.
Etc etc, je snapt wel waar ik heen wil.

Wel weet ik van Quark dat deze het niet echt fijn vond als er veel "Z-diepte" (weet zogauw niet een betere omschrijving) berekend moest worden. En bij een tafelvoetbalsetup zal de engine zich toch aardig rot moet rekenen (het ene moment kijk je tegen een pop op en het volgende moment kan je tot aan de overkant kijken), ook kan ik me herrinneren dat bij bewegende dingen (zoals deuren) het achterliggende beeld toch berekend moet worden (please correct me if i'm wrong) in tegenstelling tot bijvoorbeeld een "portaal" waarbij het achterliggende "afschermt".

Om even terug te komen op een eventuele conversie, ik denk dat er wel erg veel gescript zal moeten worden, denk alleen maar aan de bewegingen van een bal, het gewicht van de bal en alle natuurkunde die hier achter zal zitten... Is wel heel erg veel werk voor een niet geheel serieus plan, zoals eerder gezegd wil ik alleen maar een aparte mapsetting maken, maar het idee van een conversie lijkt me (hoe langer ik er over denk) toch wel grappig....

Maar ik zou graag van je aanbod, om dit een beetje via MSN te bespreken, gebruik maken...

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 17:59
tjah visblocking waardoor een deel van de map niet getekend wordt zal je in een map als dit niet kunnen gebruiken omdat die poppetjes continue kunnen bewegen etc, bovendien blocken ze maar in een heel klein aantal situaties een echt groot deel van de map dus veel winst heb je er zowiezo niet mee

maar het is zeker wel een leuk idee, zeker realiseerbaar in een doom 3 engine game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok realiseerbaar in de HL2 engine, en als het goed is is dat hier ook nog best makkelijk, helaas ben ik geen ervaren mapper.
Pagina: 1