[Excel]Targetlijn in kolomgrafiek

Pagina: 1
Acties:
  • 6.146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33664

Topicstarter
Weet iemand of het mogelijk is om in excel een targetlijn weer te geven in een kolom grafiek. Dit is nodig om duidelijk aan te geven waaronder de kolommen moeten blijven. Deze target moet eigenlijk door een macro te verplaatsen zijn. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar het is nog niet op de gewenste manier gelukt. Weet iemand of dit te realiseren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 14:03
- Wat is precies een targetlijn?,
- Hoe komt deze normaal (op papier) tot stand?
- Zit daar een berekening achter of zijn het ingevulde waarden?
- Hoe ziet een targetlijn er uit?
Misschien kan je een voorbeeldje maken, b.v. met ms-paint hoe het er uit moet gaan zien...

[ Voor 17% gewijzigd door djexplo op 12-04-2006 17:24 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een kolomgrafiek gevuld met kolommen. Als deze kolommen boven een bepaalde waarde komen is dat eigenlijk niet goed, en dit moet dus duidelijk weergegeven worden in de grafiek. Daarom wil ik een lijn tekenen (targetlijn) tot waar de kolommen mogen komen. Alleen is hoogte van de lijn elke maand verschillend, en moet dus makkelijk verplaatst kunnen worden door een vb macro in excel. Het makkelijkst zou zijn dat ik een waarde inlees met de macro en dat de lijn dan op die hoogte in de grafiek komt te liggen. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is want het is echt moeilijk uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Anoniem: 33664 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:20:
[..] Ik heb al vanalles geprobeerd, maar het is nog niet op de gewenste manier gelukt. Weet iemand of dit te realiseren is.
Ja, dat is mogelijk en in feite reuze simpel. Nu geloof ik graag dat je van alles hebt geprobeerd, maar het helpt als je schrijft wat dat dan is. Dat voorkomt weer dat mensen berichten gaan posten waarop jij weer moet gaan roepen 'ja maar dat heb ik al geprobeerd'.

Bovendien verwachten we dat ook wel van een topicstart. GoT is nooit bedoeld als online helpdesk. Lees anders ajb nog eens Algemene gedragsregels (Netiquette). Je topicstarts iha kunnen wel wat uitgebreider mbt wat je zelf hebt geprobeerd / uitgevogeld.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb geprobeerd om met de tekenen functie in excel een lijn te tekenen, en deze dmv een macro te verplaatsen in de grafiek. Dit is een mogelijkheid, maar werkt niet echt handig. Verder heb ik in de eigenschappen van de grafiek gezocht, maar hier kon ik niks vinden. Ook heb ik in de help file van excel gezocht, waarin ook niets te vinden was. Dus misschien moet ik het maar met de tekenfunctie maken, maar ik hoop dat er een eenvoudigere functie in excel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:10

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

In de data voeg je een kolom toe met de target waarde en die kolom voeg je in de grafiek toe als een lijn grafiek.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 10:51

CoRrRan

Don't Panic!!!

Maasluip schreef op donderdag 13 april 2006 @ 08:57:
In de data voeg je een kolom toe met de target waarde en die kolom voeg je in de grafiek toe als een lijn grafiek.
Zo doe ik dat ook altijd.

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15006

CoRrRan schreef op zondag 16 april 2006 @ 01:56:
[...]
Zo doe ik dat ook altijd.
Precies, en dan kun je nog altijd dat deel van de data (die target lijn dus) buiten het zichtbare deel van je excel sheet zetten. Voor excel maakt het niet uit waar de data staat die in de grafiek worden weergegeven (al is het cel BA523)...
Pagina: 1