[XP MCE] Stop error 0x24*

Pagina: 1
Acties:

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Ik wilde op mijn andere systeem windows xp mce 05 installeren en deed alles volgens het boekje. Nu wilde hij een station controleren en vervolgens opnieuw starten. Nadat ie opnieuw gestart was begon de installatie vanaf het begin met het laden van drivers, maar toen ie op de helft was kreeg ik ineens een bsod met de stop error code 0x24.

Dit heb ik op internet opgezocht en kwam verschillende meldingen tegen dat dat kwam doordat de NTFS partitie was beschadigd (dat kan kloppen, aangezien de partitie is verwijderd) met als oplossing dat je IN windows chkdsk moet uitvoeren. Daar kom ik dus ook niet meer in, met als gevolg dat ik nu helemaal niets kan. Ook F2 aan het begin van de installatie wil niet baten, want dan vraagt ie om de recovery diskette. Deze heb ik niet, evenals een diskette station (ik gebruik enkel nog usb).

Wat voor opties heb ik nu nog om alsnog de installatie te kunnen beginnen/afmaken??

telefoontoestel

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Nou, alsje een nieuw systeem hebt is het opzich geen ramp lijkt me, omdat je dan zonder problemen alles lomp mag wissen (terug naar de factory-configuratie dus) en het opnieuw kan doen.
Als je een Knoppix cd-dvd'tje downloadt en hiervan opstart kun je daar al veel mee rommelen :)

Wat ik steeds vaker aanraad aan zelfbouwers is een kopie van Windows PE. Dit is hetzelfde als Knoppix, maar dan onder Windows :).
Op de verboden plekjes op internet (-ahum-emule/torrents/etc-ahum-) kun je een mooie versie vinden, hiermee heb je een WindowsXP-systeem met alle programma's zoals PartitionMagic etc. achter de hand.

Probeer eerst je schijf hélemaal te ontdoen van de partities (=alles leeg), als dat niet werkt één grote NTFS Primary partitie aan te maken.

edit: Waarom was het eigenlijk 'spoed'?

[ Voor 4% gewijzigd door DarthPlastic op 12-04-2006 17:11 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Ok. Ik ga het met Knoppix proberen.

Het is spoed doordat mijn systeem op een andere schijf belangrijke gegevens bevat die ik vanavond nodig heb. Mijn systeem was al enkele keren gecrasht de laatste tijd en vandaag meerdere malen waardoor het niet meer betrouwbaar was om er op verder te werken. Die andere schijf is alleen een SATA schijf en het systeem waar ik nu op zit is 8 jaar oud.

Edit: Welke tool moet ik gebruiken voor het verwijderen en aanmaken van partities? Ik had nog een cd liggen van Knoppix 3.3 en is draaiende. deze ziet en herkend de bestanden op de schijf wel.

[ Voor 21% gewijzigd door telefoontoestel op 12-04-2006 17:27 ]

telefoontoestel

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
telefoontoestel schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:20:
Edit: Welke tool moet ik gebruiken voor het verwijderen en aanmaken van partities? Ik had nog een cd liggen van Knoppix 3.3 en is draaiende. deze ziet en herkend de bestanden op de schijf wel.
Daar begint het stuk dat het lastig wordt...
Mijn Linuxkennis is zeer klein, ik gebruik Knoppix alleen voor memtests/hdtests, er zat vast ergens een partitioneringsprogramma op (standaard in Linux denk ik) maar ik zou niet weten hoe dit werkt.

Kun je niet een XP-cd (probeer anders Professional ipv MCE) erin stoppen om zo de partities te wissen?
Als hij namelijk van CD boot krijg je de keus om de installatiepartitie te kiezen, hier kun je ook alles vrolijk wissen.

Als je een tweede schijf met belangrijke data hebt aangesloten zou ik deze even losmaken voor de zekerheid, voor je dadelijk daar alles platpartitioneert... :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Dat had ik ook al geprobeerd. Maar zelfs bij het starten van een installatie begint het programma al te flippen. Ik krijg dus niet eens de gelegenheid om de installatie te starten. Het lijkt erop alsof het elke keer bij het initialiseren van de ntfs drivers de fout komt.

Ik kan inmiddels wel een partition programma terug vinden in knoppix, alleen deze doet niets. Dit is wss doordat er geen schrijfrechten zijn voor knoppix, maar als ik die aanvink krijg ik de error dat knoppix dat te gevaarlijk vind. Is dus wel leuk zo'n bescherming, maar in dit geval moet deze er dus niet op zitten.

[edit]
Ik heb nu "Ultimate Boot CD" gedownload en geschreven en ben er vanaf gaan booten. Free FDISK kon de partitie wel benaderen, maar aangezien het enkel DOS partities kan schrijven (FAT32) heb ik besloten om de partitie in zn geheel te verwijderen. Vervolgens de CD weer gestart en de setup lijkt weer uitgevoerd te kunnen worden. Ik ben tenminste al zover dat deze weer heeft kunnen laden, de niet gepartitioneerde ruimte heeft gevonden en vervolgens aan het formateren is gegaan. Nu maar hopen dat de rest ook weer goed gaat.

[ Voor 32% gewijzigd door telefoontoestel op 12-04-2006 19:32 ]

telefoontoestel