avi, mpeg> mjpg converter

Pagina: 1
Acties:

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
ik heb sinds vandaag een msi mega player 540 maar die kan alleen mjpeg filmpjes afspelen en vroeg me af of er ergens een converter is om .avi en .mpeg filetjes naar .mjpg te verbouwen.

ik heb de codec al maar daar heb ik niks aan |:(
en al een aantal converters geprobeert maar allemaal zonder mjpeg output :'(

ik heb nog niks gehoord van de 536 users maar daar zal ik straks in nog vollere gang achteraan gaan maar wie weet weet iemand het al.

als er vragen of problemen zijn dan hoor ik het.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:07

voodooless

Sound is no voodoo!

Zit er niet gewoon een proggie bij de software die je erbij krijgt?

Probeer anders een virtualdub..

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• DECOY88
(overleden)
ik had virtual dub een beetje bij rondgekeken maar hoe kan ik daar mee converten naar wat anders dan avi?

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Met VirtualDubMod:
Open je bestand en druk op F7 (of File>Save As...). Kies daar, onder het kopje video, voor Normal recompress en kies de codec door op Change te klikken. Dan kan je meteen de codec instellen. Door op Save te klikken begint de recoding.

Met VirtualDub 1.6:
Open het bestand en kies Video>Normal recompress. De codec kan je instellen door op Ctrl+P te drukken. Eventueel kan je nu ook het geluid recoden door eerst Audio>Full processing Mode te kiezen en dan met Audio>Compression... de juiste instellingen te maken.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
.mjpg is voor zover ik weet geen containerformaat (alleen een codec), dus waarschijnlijk kun je de extensie gewoon hernoemen naar of .avi of .mov.

• DECOY88
(overleden)
het is al grotendeels gelukt met virtualdub alleen is het wel makkelijk als ik weet hoe ik de resolutie kan verkleinen aangezien de mp3 speler maximaal 320x240 aan kan.

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Je kunt daarvoor bij video -> filters de resize filter gebruiken.

• DECOY88
(overleden)
die is bij mij grijs |:( ik ga van het ene bestand naar de andere
Pagina: 1