Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Krasjes op een scherm verwijderen - hoe en wat

Pagina: 1
Acties:
  • 2.912 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-11 10:29

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
hoi, iemand een idee hoe je krasjes in je scherm kunt verwijderen??

ik heb er al over nagedacht om het te doen zoals ze bij auto's de sterretjes in de voorruit weg halen, maar denk dat dát toch een beetje té intensief wordt...

iemand nog andere ideen??? ik wordt namelijk echt HELEMAAL CRAZY van al die krasjes...
(is allemaal gebeurd met vervoer van een lan-party)

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02:14
Met een CRT zou het mischien nog kunnen, licht er aan of er een antie reflectie laag op zit. Anders zal je ook je hele reflectie laag moeten verweideren. Maar met een beetje polijst middel moet et wel kunnen denk ik.

**Bij TFT is het geen goed idee met zo'n plastic coatign voor op et scherm, dan veneuk je echt alles.

[ Voor 20% gewijzigd door kippy op 12-04-2006 16:54 ]

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-11 10:29

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
hoe kun je er dan achter komen dat er nog een reflectie-laag op zit??

is btw. idd CRT

[ Voor 13% gewijzigd door InjecTioN op 12-04-2006 16:56 ]

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 15:14
Zonder anti-reflectie laagje kun je alleen nog maar in het donker gamen volgens mij.. Of zou dat wel meevallen? Lijkt me iig verre van optimaal.

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-10 23:29
Niet om het een of ander maar weet precies wat je bedoelt.

Heb zelf een monitor van bijna 4000 gulden, wel uit het jaar 1988 maar weg doen nee en ja CRT.

Ook ik heb grrrrrrrrrr 3 van die krasjes..

Maar ik denk dat je er gewoon aan moet wennen.. hoe K... het ook is..

NIET aan zitten en al helemaal niet die onzin die sommioge zeggen dat je het met tandpasta kan weghalen!!! dan word het alleen maar erger.

Ik heb ook aan carrglass etc zitten denken.. maar ja.. geen idee..

Mocht je het weten wil ik dat ook graag weten want ja ik wil (nog) geen tft.. mijn IIYama is gewoon nog te goed hmz alleen die krassen dat heb 8ik dus ook :S

Verwijderd

je hebt ook spul dat je kan gebruiken voor je mobiel om krassen van t scherm te halen

Verwijderd

Daarmee polijs je de hele anti reflectie laag weg.

Denk ff na, een stukje refelcetie laag is weg. Dat krijg je echt niet terug door te gaan polijsten. Waar je aan moeten denken is om zo nieuwe laag aante brengen op je scherm. Al heb ik tot nu toe nog geen sprays of andere middeltjes tegen gekomen die dat kunnen.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02:14
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:56:
je hebt ook spul dat je kan gebruiken voor je mobiel om krassen van t scherm te halen
Maar als je dus een antie reflectie laag er op hebt zitten zul je die dan dus helemaal weg moeten halen. Anders ga je je nog meer iriteren.

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-10 23:29
Hmm.. weet je wat ik zou doen als ik jou was..

mail de maker van monitor met deze vraag. vraag haar / hem wat de kosten zijn en bekijk dan of JIj dat er voor over hebt.

Ik heb dit ook gedaan en las dat ik een nieuwe beeldbuis kan krijgen, maar de kosten zijn hoger dan een nieuwe CRT (vandaag de dag) zelfs IIYama

Maar je kan ze wel mailen die service zou een goed bedrijf moeten bieden.. maar nogmaals gaat niet aan die plek ziten hehe sorry hoor ik meen het.. je maakt het dan erger..

en je hele reflectie laag er af halen ?? Hmmmmmmzz *fonk zou daar niet aan beginnen.. dan sloop ik nog eerder me cpu uit elkaar hehe*

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:37

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Pakjebakmeel schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:54:
Zonder anti-reflectie laagje kun je alleen nog maar in het donker gamen volgens mij.. Of zou dat wel meevallen? Lijkt me iig verre van optimaal.
Ik heb de anti-reflectielaag van een Iiyama monitor afgehaald omdat er een grote kras midden door het beeld zat (+- 20 cm lang) De monitor is nou inderdaad alleen in het donker goed te gebruiken, overdag is het net een spiegel.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-11 13:15

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Er zit toch helemaal geen anti-reflectie laag op een monitor?

Volgens mij hebben mensen het hier over 2 verschillenden dingen, de ene heeft het over een reflectielaag en de ander over een ANTI-reflectielaag, dat lijkt me heel wat anders! :o

Ik weet wel dat er op sommige (laptop) TFT schermen een reflectielaag zit (niet ANTI-reflectie dus!)

Everybody lies

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-11 12:02
En hoe zit dit dan bij een standaard GBA?
Zouje het met een beetje polijst pasta+vilt het daar wel ermee wegkrijgen?

Verwijderd

Misschien heb je iets aan displex? Is officieel iets voor krasjes op het scherm van de mobiel, alleen het werkt ook op andere dingen, zoals een psp.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 22:21 ]

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11 16:47

Jelte,89

Woodworking

Voor een psp/telefoon zit gewoon een stukje plexiglas, ik had ook een kras op mn N-gage en verwijderd met Displex, het was best een diepe kras want mn tel gleed uit mn broekzak toen greep ik em vast en trok hem 'duwend' terug uit reflex maar precies over zo'n 'knopje' op mn spijkerbroek

Revive the guild!

Pagina: 1