[Nexhub]Internet delen. (ADSL).

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 10:06

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik ben hier even bezig met het delen van internet tussen 2 pc's. Alleen lukt het internet delen niet.

Het gaat om 2 pc's met windows XP. Ik heb er een Unex, Nexhub HA080 tussen staan. Daarvan heb ik 2 UTP kabels daaruit in de 2 pc's zitten + een UTP kabel die dus uit de ADSL router beneden komt. Ik denk dat dat het probleem is maar ik kan hier verder geen info over vinden.

De verbinding gaat dus zo.

ADSL > Router.
Router > UTP.
UTP > Hub boven.
Hub boven > pc1. (192.168.1.2
Hub boven > pc2. (192.168.1.4

Ik kan met \\192.168.1.1 niet op de hub inloggen dus ik kan ook niet zien of daar wat fout is etc, beide pc's kunnen elkaar wel zien, alleen kan ik van de ene niet op de andere komen omdat die daarvoor niet gemachtigd is. Maar dat is een ander verhaal.

Weet iemand waarom mijn internet verbinding niet goed wordt gedeelt?

//edit.

Oke, ik heb met 1 pc wel internet verbinding als ik de pc ip etc op automatisch zet, maar dan heeft de andere geen internet. Is hier nog een andere manier voor?

//edit2, net even een crosskabel gehaald, zal het daarmee even proberen :).

//edit3, klaar al :) met een crosskabel pc's aan elkaar verbonden, en met windows wizzard internet gedeeld, nu nog de pc's zien :).

[ Voor 27% gewijzigd door MrVegeta op 12-04-2006 18:06 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps