Toon posts:

Hulp nodig bij zoeken engine voor 2d game

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, ik wil samen met een vriend een spel maken, dit wordt gewoon iets heel simpels maar het wordt iets in de geest van een 2d adventure of shooter van bovenaf, zoiets als chaos engine (amiga, snes). De omgeving mag best in 3d zijn en nu is mijn vraag.. zou ik daar de quake3 engine voor kunnen gebruiken?

Ik ben zelf helemaal gek van Alien Breed en zou echt zoiets willen maken daar er een tekort aan dit soort spellen is.

Zoals je in deze post leest ben ik noob op dit gebied maar heb wel een beetje programmeer ervaring.

Jullie advies is erg belangrijk voor me daar als ik daarlijk gestart ben ik niet snel meer kan verandere van engine enz.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 00:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als ik het zo lees moet je je heel ver van de quake 3 engine weg gaan houden. Misschien is gamemaker iets voor je?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• dip
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-01-2023

dip

shut up ulé

Gamemaker is idd een 'aardige' tool om snel iets in elkaar te zetten.

Je zou bijvoorbeeld ook iets kunnen maken met behulp van Java. Java zelf heeft daar de Java Media Framework API voor. Wij hebben voor school dit framework ooit gebruikt om daar een RTS game mee te maken. Je zal echter wel hiervoor wat dieper moeten graven omdat je bijvoorbeeld voor een RTS game al met een A-star pattern moet gaan werken.

It's scientifically known, that base improves the tase of cheezes!

Verwijderd

Topicstarter
ja bedankt voor beide suggesties maar gamemaker ga ik dit weekend ff proberen maar heb eigenlijk liever een engine waarmee je ook wat meer kunt.

Het is misschien wel moeilijker maar voor het programmeerwerk kan ik misschien wel een vriend vragen me te helpen enz.

toch bedankt voor de reacties.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Er zijn ook meerdere 2d game engines bijvoorbeeld:
Haaf's Game Engine,
Irrlight.

Hier heb je een mooie site met informatie over Game Engines: http://www.devmaster.net/engines/

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• supergert
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
En als je niet vies bent van een andere programmeertaal, zou je b.v. iets met Clean kunnen maken.

ZX81 > C64 > Amiga > BeBox > PowerMac > pc-klonen...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 13:27:
ja bedankt voor beide suggesties maar gamemaker ga ik dit weekend ff proberen maar heb eigenlijk liever een engine waarmee je ook wat meer kunt.

Het is misschien wel moeilijker maar voor het programmeerwerk kan ik misschien wel een vriend vragen me te helpen enz.

toch bedankt voor de reacties.
Toch wil ik je aanraden niet meteen teveel hooi op je vork te nemen. Een èchte game engine komt nog wel. Doe eerst eens wat ervaring op in een soort van gelimiteerde sandbox. Je leert daar veel meer van en waarschijnlijk ook sneller. Met een echte engine die echt in productie is genomen word je gewoon overwelmd door de mogelijkheden die je hebt en dat gaat je gewoon ontmoedigen. Lijkt me niet dat je daar wat aan hebt. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:11

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

supergert schreef op zondag 16 april 2006 @ 00:02:
En als je niet vies bent van een andere programmeertaal, zou je b.v. iets met Clean kunnen maken.
Welke idioot gaat er nou een game, waar het woord "statemachine" aan alle kanten ervan af straalt, nou implementeren in een functionele taal, dat nou juist minder geschikt is voor statemachines.

Chapeau dat het gedaan wordt hoor, maar echt een nuttige tip vind ik het niet. Een game bouwen is al moeilijk genoeg, om dan ook nog je hoofd te breken over hoe je dat in een functionele taal op gaat schrijven... :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1