[XP] Log on scherm defaults voor instellen na RIS*

Pagina: 1
Acties:

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-02 14:15
Ik heb al erg veel egzocht, ook hier op GoT maar kon niets vinden. Wel iets op internet over een registrty setting, maar die kan ik niet meer terugvinden. :?

Het zit zo:
Ik geef met RIS(Remote installation Server) geef ik een workstation een nieuwe installatie. Daarna wil ik graag dat standaard het domein staat geselecteerd om op in te loggen. Nu heb ik al wel gezien dat het mogelijk is nadat alle lokale accounts gedisabled zijn. Maar dit wil ik liever niet. Is het niet mogelijk om dit te configureren met sif? En ik wil eigenlijk ook dat het username textbox leeg is. Nu komt er na een installatie Admin te staan.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem. Wij gebruiken de RIS service vanaf een Windows 2003 server om daarmee Windows XP Pro installaties te doen. Er zijn misschien nog wel nettere manieren, maar ik heb het als volgt opgelost:

Pak een werkstation en pas de volgende regels aan in je register.
Exporteer daarna dit gebeuren naar een .reg bestand:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"DefaultDomainName"="JOUWDOMEIN"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\DomainCache]
"JOUWDOMEIN"="jouwdomein.local"

Deze registerkey copieer je naar je $oem$\$1\Drivers en je maakt de volgende alinea aan in je ristndrd.sif:

[SetupParams]
UserExecute ="%windir%\regedit.exe /s c:\Drivers\regkeys\defaultdomain.reg"

De inhoud van oem\1\drivers\ wordt tijdens de RIS install naar je hard disk gekopieerd en met het bovenstaande commando forceer je dat deze regkey geimporteerd wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 17:08 . Reden: bah tables gefixed ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows client versie gaat het hier over? Dat het over Windows gaat in Windows Operating Systems is vrij logisch :P

Verwijderd

Overigens is het weghalen van de laatst ingelogde gebruiker op te lossen met een GPO.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:14:
Overigens is het weghalen van de laatst ingelogde gebruiker op te lossen met een GPO.
Dat is op te vatten als een security vulnerability trouwens :)

En nog iets:
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:04:
code:
1
2
[SetupParams]
UserExecute ="%windir%\regedit.exe /s c:\Drivers\regkeys\defaultdomain.reg"

De inhoud van oem\1\drivers\ wordt tijdens de RIS install naar je hard disk gekopieerd en met het bovenstaande commando forceer je dat deze regkey geimporteerd wordt.
UserExecute...
Werkt dat dan wel zonder dat je de eerste keer inlogt?

Ik zou eerder een autologon entry aanmaken en deze na de installatie procedure weer verwijderen (samen met de andere removalzooi)...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• CR35
gr8 ik zal het morgen proberen. In ieder geval erg bedankt

• elevator
  • Niet online

elevator

Geef eens antwoord op de vraag die ik hier boven stelde, CR35?

• CR35
Sorry, Windows XP Prof, Vol

Ik ga nu trouwens die tip proberen van de registry setting :)

edit: Ik heb trouwens nog een tip voor mensen waarbij bij PXE de DHCP wel gevonden wordt maar vervolgens de request om een bootfile timed out, hij ontvangt iig nix met z'n bootp request. Dan moet je een ip helper op de interface van de router zetten naar je RIS server. Dit geld trouwens alleen als ris en dhcp op aparte servers staan. Aangezien hij na de DHCP een broadcast doet en zonder de ip helper de RIS server niet bereikt.

[ Voor 90% gewijzigd door CR35 op 13-04-2006 09:03 ]

• CR35
edit: die reg setting werkt perfect trouwens bedankt :)

Ik heb nu een rare fout. Een gebruikersaccount waar ik eerder wel computers mee kon toevoegen kan ik dat nu niet meer mee. Met administrator kan ik dat nog wel. De foutcode die ik krijg is 00004e4f. Ik heb alle rechten gecontroleerd maar daar lijkt het op eerste oog niet aan te liggen. Heb die bewuste account van allerlei rechten gegeven maar hij doet het nog steeds niet. Ben redelijk radeloos.

[ Voor 7% gewijzigd door CR35 op 14-04-2006 12:47 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Als ik het goed had kan een normale user maar maximaal 10 computers toevoegen aan de active directory - zie ook http://technet2.microsoft...21c-fb6b67f0d11c1033.mspx :)

• CR35
yes da zal het wel zijn dan :) _/-\0_

uhm is er eigenlijk een manier om dit te omzeilen? Wil namelijk een groep maken en als je daarvan lid bent dat je dan computers kunt rissen.

edit: dit is het niet :'(...

[ Voor 99% gewijzigd door CR35 op 14-04-2006 13:22 ]

• CR35
Het probleem was dat het niet mogelijk is om een computer te verplaatsen naar een andere ou.

=========================================
Computer stond in active directory in een OU

Ik ga rissen

Computeraccount gaat in default RIS map(kan ik namelijk nog wat nazorg doen)

melding terug dat het niet mogelijk was: 00004e4f user .... does not have the needed permission to add or modify computer account.
=========================================

Als ik de computer account van te voren in de ris map plaats of verwijder gaat dit wel goed. Ik heb ook geen oplossing gevonden maar het kost wat extra werk maar dit is minimaal. Ik heb wel alle rechten op de computer account.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

http://blogcastrepository.../37/scripts/entry768.aspx
en
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;324949

bijvoorbeeld?

Daarnaast kan je natuurlijk ook besluiten een dedicated admin account met enkel delegated rechten aan de OU toe te kennen waar de computeraccount via RIS in moet komen.
Vervolgens stel je in RIS in dat elke PC in een standaard OU komt en verplaats deze later via de bovenstaande scripts naar de uiteindelijke OU?

[ Voor 52% gewijzigd door alt-92 op 21-04-2006 21:25 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• CR35
thanks ik zal er maandag es naar kijken
Pagina: 1